Πλούσιες, απρόσωπες, ελληνικές τράπεζες

Πλούσιες, απρόσωπες, ελληνικές τράπεζες

Κύριε διευθυντά

Ο «καταδικαστικός» τίτλος της επιστολής μου θα μπορούσε να δικαιολογηθεί αποκλειστικά και μόνον από τη γιγαντιαία διαφορά επιτοκίων καταθέσεων αποταμίευσης (μεταξύ 0,37 και 1%) και των επιτοκίων για προσωπικά ή επιχειρηματικά δάνεια (μεταξύ 11% και 17%). Ανάλογα ερωτήματα προκαλούν και τα αυξημένα μερίσματα του 2023, τα οποία αποφασίστηκαν μετά 16 συναπτά έτη αδικαιολόγητης απορρόφησης της τραπεζικής κερδοφορίας από (νομικά και λογιστικά κατοχυρωμένες) «τραπεζικές δαπάνες». Πρόκειται για μελετημένη τραπεζική κερδοσκοπική πολιτική, η οποία εκμεταλλεύεται τις υπεραποδόσεις των Ελλήνων εργαζομένων και φορολογουμένων.

Η επιστολή τού χειρουργού κ. Δημ. Γεωργαντά («Κ» 5.6.26) εκθέτει ταλαιπωρίες, καθυστερήσεις και συστημικές αναποτελεσματικότητες τις οποίες υφιστάμεθα όλοι ανεξαιρέτως στις καθημερινές μας συναλλαγές. Μέγιστη εντύπωση πάντως προκαλεί το γεγονός ότι δεν ακούγονται φωνές παραπόνων ή συστάσεις καλύτερης εξυπηρέτησης από το πολυπληθέστατο τραπεζικό κοινό και από τα ΜΜΕ. Ισως αυτό οφείλεται και στο ότι οι υπηρεσίες παραπόνων των τραπεζών παραμένουν πεισματικά δυσπρόσιτες και ανεπαρκείς για όσους από εμάς έχουν προσπαθήσει να επικοινωνήσουν μαζί τους.

Τα γιγαντιαία κέρδη των συστημικών τραπεζών οφείλονται εν πολλοίς στις απρόσωπες ιντερνετικές υπηρεσίες που μας προσφέρουν. Οι υπηρεσίες αυτές δεν είναι επιλέξιμες από το κοινό αλλά επιβάλλονται σαν μοναδικές, ανεξέλεγκτες επιλογές. Οι αναλήψεις/καταθέσεις μετρητών διεξάγονται στα δημόσια πεζοδρόμια χωρίς καμία επιτήρηση ή ασφάλεια, ιδιαίτερα για τους ηλικιωμένους ή ανάπηρους χρήστες των ΑΤΜ. Συχνά επίσης τα ΑΤΜ αδυνατούν να πληρώσουν, να εκδώσουν αποδείξεις, να δεχθούν μετρητά που υπερβαίνουν συνήθη μικροποσά. Η επιτήρηση και ανεφοδιασμός τους είναι συχνά πλημμελής, ενώ τα καταστήματα στα οποία ανήκουν δηλώνουν ανεύθυνα για τα ΑΤΜ που στεγάζουν στις προσόψεις τους!

Η τηλεφωνική εξυπηρέτηση προσφέρεται πάντοτε με μεγάλες καθυστερήσεις, σε τυπικές ώρες εργασίας μόνον, παρά το γεγονός ότι πολλοί πελάτες εργάζονται και εκτός ωραρίων, συχνά και από το εξωτερικό όπου οι ώρες εργασίας δεν συμπίπτουν. Η εξυπηρέτηση των τραπεζών πρέπει οπωσδήποτε να προσφέρεται επί 24ώρου βάσεως και από υπαλλήλους εξειδικευμένους στην παροχή συγκεκριμένων και σύνθετων υπηρεσιών, όχι απλά «διεκπεραιωτές» ηλεκτρονικών εντολών.

Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι σημαντικό κομμάτι (ίσως το πλέον προσοδοφόρο) του τραπεζικού κοινού έχει ξεπεράσει τη μέση ηλικία και δεν εξοικειώνεται εύκολα με χρήσεις ιντερνετικών εργαλείων επικοινωνίας, τα οποία δεν υπήρχαν καν στη διάρκεια της επαγγελματικής του ζωής. Προσωπικές επαφές και διεκπεραιώσεις στην τράπεζα της γειτονιάς μας παραμένουν πλέον ευχάριστες αναμνήσεις, ενώ οι σχέσεις μας με απρόσωπους τραπεζικούς και εντοιχισμένα ΑΤΜ αποτελούν δυσάρεστες εμπειρίες που υφιστάμεθα εξ ανάγκης.

Η πρωτοφανής κερδοφορία των τραπεζών κάθε άλλο παρά δικαιολογεί την απαξίωση του πελατειακού κοινού που τις στηρίζει.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT