Αναζωπύρωση ακρίβειας και από τους αναπτήρες;

Αναζωπύρωση ακρίβειας και από τους αναπτήρες;

Κύριε διευθυντά

Φαίνεται ότι η μάχη κατά της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας αποδίδει καρπούς! Συγκεκριμένα, στις 8-6-24 βάσει εγγράφου του Τμήματος Εμπορίου ΠΕ Νοτίου Τομέα Αθηνών επεβλήθη πρόστιμο χιλίων ευρώ σε υποκατάστημα στη Γλυφάδα μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ, επειδή σε έλεγχο στις 29-5-24 διεπιστώθη ότι για το προϊόν «αναπτήρας επαναληπτικής χρήσης μοντέλο ΥV1777024 χρώματος μπλε με barcode 711295703386» δεν υπήρχε πινακίδα-ετικέτα με την ένδειξη της τιμής, με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να μην έχει πληροφορία σχετικά με την τιμή του είδους. Προκύπτει ότι ο έλεγχος ήταν εξονυχιστικός, αφού αφορούσε προϊόν που δεν ανήκει στα είδη διατροφής, πρώτης ανάγκης, και ευρείας κατανάλωσης.

Βεβαίως η απουσία πινακίδας-ετικέτας θα μπορούσε να οφείλεται και σε κακόβουλη ενέργεια ανταγωνιστή, συνήθως όμως προκύπτει από αδέξια κίνηση των καταναλωτών κατά την επιλογή του προϊόντος από τα φορτωμένα ράφια των καταστημάτων. Από τις οικονομικές στήλες των εφημερίδων πληροφορούμεθα ότι οι προμηθευτές συχνά αλλάζουν τις τιμές των ειδών με πρόσχημα την αλλαγή συσκευασίας όσον αφορά τον όγκο ή το βάρος, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η τιμή ανά μονάδα μέτρησης του προϊόντος. Η διεθνής αυτή πρακτική δημιουργεί τον λεγόμενο «πληθωρισμό συρρίκνωσης» καθώς ο καταναλωτής στερείται της επιλογής μεγάλων συσκευασιών με συμφέρουσα τιμή προϊόντος, και κατευθύνεται σε μικρότερες συσκευασίες με αυξημένη τιμή ανά μονάδα μέτρησης του είδους.

Βεβαίως σε κάθε είδος αναγράφεται υποχρεωτικά στην ετικέτα η τιμή ανά μονάδα μέτρησης του προϊόντος, αλλά πάλι με «περίεργες» συσκευασίες 325, 750, 1.200, 1.900 κυβικών/γραμμαρίων, πώς να γίνει εύκολη η σύγκριση τιμών στο ράφι; Μεγάλη διεθνής αλυσίδα σούπερ μάρκετ στο εξωτερικό προειδοποιεί με πινακίδα σήμανσης για τα είδη που έπειτα από «συρρίκνωση» πωλούνται στην ίδια τιμή. Επειδή η αντιμετώπιση της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας αξιολογείται σαν πρώτη προτεραιότητα για την ανακούφιση του οικογενειακού εισοδήματος, αν συνεχιστούν οι έλεγχοι για «αναπτήρες επαναληπτικής χρήσης», θα πυροδοτούνται συνεχώς μόνο «επικοινωνιακά πυροτεχνήματα», ενώ θα συντηρείται η αίσθηση μιας «ασύδοτης» αγοράς, και ενός ανυπεράσπιστου καταναλωτή.

*Συνταξιούχος αναισθησιολόγος ΕΣΥ, Γλυφάδα

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT