Ο ΟΣΕ αναβιώνει γραμμές με θρυλικές αμαξοστοιχίες

Ο ΟΣΕ αναβιώνει γραμμές με θρυλικές αμαξοστοιχίες

Κύριε διευθυντά

Στο φύλλο της έγκριτης εφημερίδας σας της 7/8/2024 δημοσιεύσατε επιστολή του κ. Σπύρου Γιακουμάκη με τίτλο «Γραφικές διαδρομές με τρένο, αλλά…» στην οποία αναφέρεται ότι «υπάρχουν γραφικές διαδρομές με το τρένο στην Ελλάδα που έχουν αφεθεί στη τύχη τους ή καταπατηθεί, π.χ. μετρικό δίκτυο Πελοποννήσου, Τέμπη, Πλαταμώνας, κοιλάδα Νέστου».

Επ’ αυτού θα ήθελα να ενημερώσω τον επιστολογράφο ότι σε σχέση με το μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου ήδη εκπονείται μελέτη βιωσιμότητας, ενώ είναι εκπεφρασμένη η επιθυμία του ΟΣΕ, κι εμού προσωπικά, το ανωτέρω δίκτυο να αναβιώσει προς όφελος των τοπικών κοινωνιών, του τουρισμού και της πολιτιστικής προβολής του τόπου. Την επιθυμία αυτή έχω προσωπικά εκφράσει πρόσφατα σε πολλούς δημάρχους της Πελοποννήσου.

Σε σχέση με τη γραμμή της κοιλάδας του Νέστου (διαδρομή Δράμα – Παρανέστι – Τοξότες), αλλά και την παλαιά ορεινή χάραξη του Μπράλου (διαδρομή Τιθορέα – Λειανοκλάδι), με απόφαση του Δ.Σ. ο ΟΣΕ δύναται να δρομολογήσει τουριστικές αμαξοστοιχίες προκειμένου να τις αξιοποιήσει ως διαδρομές φυσικού κάλλους και ιστορικού ενδιαφέροντος, ενώ έχει οριστεί και συγκεκριμένο τροχαίο υλικό μουσειακού – ιστορικού ενδιαφέροντος που κρίθηκε το καταλληλότερο, μετά την απαραίτητη συντήρηση, όπως το όχημα-εστιατόριο του ελληνικού κλάδου του θρυλικού Simplon-Orient Express κατασκευής 1926. Εχει ήδη επισκευαστεί και μεταφερθεί στις εγκαταστάσεις του μηχανοστασίου Δράμας μέχρι τη δρομολόγησή του.

Δυστυχώς τα δυσάρεστα γεγονότα του 2023 δεν επέτρεψαν τη συνέχιση των εργασιών επί του δικτύου και του τροχαίου υλικού, αφού όλα τα διαθέσιμα κονδύλια θα έπρεπε να καλύψουν την αποκατάσταση των ζημιών από τις θεομηνίες «Daniel» και «Elias» σε όλο το κεντρικό δίκτυο που επλήγη. Η διοίκηση του ΟΣΕ έχει δεσμευθεί ότι μέσα στο τρέχον έτος θα προβεί σε ενέργειες αποκατάστασης τριών ακόμα μονάδων μουσειακού – ιστορικού τροχαίου υλικού για να δραστηριοποιηθεί στις παραπάνω γραμμές.

Τέλος, επειδή ο επιστολογράφος σας αναφέρεται επίσης στα πετυχημένα μοντέλα Καλαβρύτων και Πηλίου, επιθυμώ να πληροφορήσω ότι ήδη σχεδιάσθηκε η επέκταση της γραμμής Διακοφτού – Καλαβρύτων μέχρι την Ι.Μ. Αγίας Λαύρας που αποτελούσε πάνδημο αίτημα των τοπικών κοινωνιών. Είναι απόφαση και του ΟΣΕ η ανάπτυξη του ιστορικού σιδηροδρόμου.

*Πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT