Μετρό: από την «τρύπα» έως σήμερα

Κύριε διευθυντά

Διαβάζοντας την «αιχμή» του Σάκη Μουμτζή στο φύλλο της 29.08.2024 ότι έφτασε η «Μεγάλη ημέρα για τον Παναθηναϊκό» και την αναφορά του στην αναμενόμενη παράδοση του μετρό Θεσσαλονίκης που «αν δεν συμβεί κάτι άλλο» θα παραδοθεί στις 30 Νοεμβρίου ε.έ., θυμήθηκα την εμπειρία μου από το έργο αυτό μεταξύ 1995-1996. Ηδη είχαν περάσει 10 χρόνια περίπου από το άνοιγμα της «τρύπας του Κούβελα», τότε δημάρχου Θεσσαλονίκης, κάτω από την Εγνατία και είχε πια εγκαταλειφθεί. Η κοινοπραξία «Μακεδονικό Μετρό» που είχε ανακηρυχθεί προσωρινή ανάδοχος του έργου παραχώρησης προσπαθούσε να κάνει γρήγορα βήματα για την ολοκλήρωση της σύμβασης με το ελληνικό ∆ημόσιο, ώστε αυτή να ψηφιζόταν το συντομότερο ως νόμος από τη Βουλή. Τα πράγματα εξελίχθηκαν διαφορετικά και η κοινοπραξία αποβλήθηκε από τη διαδικασία το 1996. Την διαδέχθηκε η κοινοπραξία υπό την BOUIGUE, αλλά τελικά το έργο προχώρησε και ολοκληρώνεται ως δημόσιο. Το χρονολόγιο του έργου μέχρι το 2015 αναφέρεται από τον συνεργάτη σας Γιώργο Λιάλιο στην «Καθημερινή» της 30.12.2015 (με το «Μακεδονικό Μετρό» ουδέποτε υπογράφηκε σύμβαση παραχώρησης) που βρήκα στο ∆ιαδίκτυο «γκουγκλάροντας» την πιο πάνω φράση, όταν αυτή, μετά την ανάγνωση της «αιχμής», μου ήρθε αυθόρμητα στο μυαλό και αναζητούσα να βεβαιωθώ ότι χρησιμοποιώντας την δεν θα εκτεθώ. Ο κ. Γιώργος Λιάλιος και πάλι αναφέρθηκε στο έργο στο φύλλο της 17.09.2024 (Μια «στάση» στο μετρό Θεσσαλονίκης). Τελικά, το έργο έκανε σχεδόν σαράντα χρόνια για να βγει από την «τρύπα».

*Δικηγόρος

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT