Αντριάνο Ακάρντο: Πώς η εφαρμογή του TikTok κατέκτησε τον κόσμο

Αντριάνο Ακάρντο: Πώς η εφαρμογή του TikTok κατέκτησε τον κόσμο

Το κλειδί της επιτυχίας είναι ότι για τους χρήστες αποτελεί μέσο ψυχαγωγίας και για τις επιχειρήσεις πολύτιμο εργαλείο προώθησης των προϊόντων και των υπηρεσιών τους.

5' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Παρά τον ισχυρό ανταγωνισμό, το TikTok κατάφερε να διεισδύσει με γοργούς ρυθμούς στην αγορά των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Τον λόγο για τη συγκεκριμένη επιτυχία εξηγεί σε συνέντευξή του στην «Κ» ο διευθύνων σύμβουλος παγκόσμιων επιχειρηματικών λύσεων TikTok Νότιας Ευρώπης, Αντριάνο Ακάρντο, που σημειώνει ότι η πλατφόρμα εστιάζεται σχεδόν αποκλειστικά στη δημιουργία πραγματικού περιεχομένου, αδιαφορώντας για τις σχέσεις ή τον κύκλο φίλων των χρηστών της. Εκτός όμως από δίαυλος ψυχαγωγίας, το TikTok, όπως αναφέρει ο κ. Ακάρντο, αποτελεί για τις επιχειρήσεις και ισχυρό μέσο προώθησης των προϊόντων και των υπηρεσιών τους.
 
– Γιατί η πλατφόρμα TikTok έχει γίνει τόσο δημοφιλής; Ποια ανάγκη εξυπηρετεί πραγματικά;
Δεν μπορεί να μπει όριο στις πιθανές απαντήσεις αυτού του ερωτήματος. Το TikTok οφείλει τη δημοτικότητά του σε διαφορετικούς παράγοντες, όπως στα καινοτόμα εύχρηστα εργαλεία δημιουργίας βίντεο, που καθιστούν δυσδιάκριτη τη γραμμή μεταξύ δημιουργού και χρήστη, διότι όλοι μπορούν να γίνουν δημιουργοί. Η πλατφόρμα δημιουργήθηκε για να εμπνέει τη δημιουργικότητα και να προκαλεί ευχαρίστηση, θέτοντας στο επίκεντρο το περιεχόμενο, αλλά όχι αυτό των χρηστών ή των σχέσεών τους. Αυτό συμβάλλει στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος όπου η δημιουργικότητα και η πρωτοτυπία έχουν μεγαλύτερο βάρος από το πόσο διάσημος είναι ένας χρήστης ή το μέγεθος του κύκλου φίλων του. Αυτό σημαίνει ότι κάθε χρήστης έχει την ευκαιρία να αποκτήσει παγκόσμια «φήμη». Ακόμα κι αν δεν έχετε καθόλου ακολούθους, το βίντεό σας θα φτάσει τελικά στη ροή κάποιου άλλου χρήστη και, αν κριθεί ότι δημιουργεί θετικό αντίκτυπο, μπορείτε να προσεγγίσετε χιλιάδες ή εκατομμύρια θεατές εξαιρετικά γρήγορα.

Το TikTok έχει γίνει αγαπημένο μέρος της ζωής των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο, λόγω της συνεχούς δημιουργικότητας και αυθεντικότητας των δημιουργών και των brands που αποφασίζουν να προβάλουν τις διαφημιστικές τους καμπάνιες. Η παγκόσμια κοινότητά μας είναι αξιοσημείωτη ως προς την ικανότητά της να προσεγγίζει εκατομμύρια ανθρώπους από όλες τις γενιές και τις χώρες. Από τη μουσική, το φαγητό, την ομορφιά και τη μόδα μέχρι την τέχνη, τους καλούς σκοπούς (causes) και οτιδήποτε υπάρχει στο ενδιάμεσο, η συμπλοκή (engagement) ξεκινά πραγματικά στο TikTok. Αυτή η ποικιλομορφία περιεχομένου στην πλατφόρμα αντανακλάται επίσης στην ποικιλομορφία των δημιουργών, που γεμίζουν την πλατφόρμα με περιεχόμενο επιστημονικό, διαφοροποιημένο και συμπεριληπτικό.
 
– Γιατί ορίζεται το TikTok ως ψυχαγωγική πλατφόρμα;
Είναι κυρίως ζήτημα του πραγματικού DNA της πλατφόρμας μας, της οποίας η λειτουργία αφορά λιγότερο τις κοινωνικές διασυνδέσεις και περισσότερο την ψυχαγωγία που δημιουργείται. Η πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί με τρόπο ώστε ταυτόχρονα να δημιουργεί, να ανακαλύπτει και να καταναλώνει περιεχόμενο. Υπάρχουν τόσο πολλές υποκατηγορίες και ο χρόνος προβολής φανερώνει ότι οι άνθρωποι στην πλατφόρμα καταναλώνουν περιεχόμενο όχι από άποψη κοινωνική, αλλά από ψυχαγωγική και για να ανακαλύψουν. Το TikTok φέρνει κοντά τους ανθρώπους με περιεχόμενο που προορίζεται να ανακαλυφθεί και να μοιραστεί – από ιδέες που πυροδοτούν τη σκέψη και συγκινητικό χιούμορ μέχρι τις πιο ωμές και πραγματικές εκφράσεις του εαυτού τους. Οι άνθρωποι στρέφονται στο TikTok ως πηγή έμπνευσης και ψυχαγωγίας και για να μάθουν κάτι νέο μέσα από εκπαιδευτικά και εμπνευσμένα βίντεο, συμβουλές και μοναδικά μαθήματα ζωής.
 
– Ποια είναι η συμβολή της πλατφόρμας στην ψηφιοποίηση της Ελλάδας;
Με ένα κοινό 1 δισεκατομμυρίου παγκόσμιων χρηστών και ένα σύστημα προτάσεων που βασίζεται στα ενδιαφέροντα των ανθρώπων, το TikTok αντιπροσωπεύει ένα παράθυρο στον κόσμο που δημιουργεί άπειρες δυνατότητες για τα ελληνικά brands που θέλουν να αυξήσουν τη φήμη τους και τις επιχειρήσεις που επιδιώκουν να μετασχηματιστούν ψηφιακά.

Το TikTok αναδιαμορφώνει το τρέχον μονοπάτι λιανικής προς την αγοραστική πράξη και μετασχηματίζει τον τρόπο με τον οποίο τα brands συνδέονται με τις κοινότητές τους, οδηγώντας σε αγοραστικές πράξεις μέσω ενός αέναου κύκλου ανακάλυψης, αξιολόγησης, αγοράς, κριτικής και συμμετοχής. Επιπλέον, η συμμετοχική φύση του TikTok δημιουργεί έναν εντελώς νέο τρόπο σύνδεσης των επωνυμιών με τους δημιουργούς και τις κοινότητές τους. Κατ’ επέκταση, δημιουργούνται κοινότητες αφοσιωμένων χρηστών και ευκαιρίες δημιουργίας εσόδων και αύξησης της καταναλωτικής δαπάνης. Πράγματι, σύμφωνα με διαφορετικές έρευνες, η κοινότητα του TikTok είναι 1,5 φορά πιο πρόθυμη να αγοράσει κάτι που ανακαλύπτει στην πλατφόρμα. Επίσης, το 37% των χρηστών του αγοράζουν αμέσως κάτι που ανακάλυψαν μέσω της πλατφόρμας και το 38% των χρηστών έχουν πείσει έναν φίλο ή μέλος της οικογένειας να αγοράσει ένα προϊόν που ανακάλυψαν στο TikTok.
 
– Δεδομένου του μεγάλου αριθμού μέσων κοινωνικής δικτύωσης, μήπως δημιουργείται ένας κορεσμός περιεχομένου, πληροφορίας αλλά και παραπληροφόρηση;
Tο TikTok αντιπροσωπεύει σχετικό περιεχόμενο και εμπειρία η οποία για κάθε χρήστη είναι εξατομικευμένη και βασίζεται στα δικά του ενδιαφέροντα. Η εξατομίκευση δημιουργεί μια εξαιρετική εμπειρία, επιτρέποντας σε κάποιον να παρακολουθεί αυτό που επιθυμεί όταν και όπως το θέλει. Σε άλλες πλατφόρμες, το περιεχόμενο «εξατομικεύεται» με βάση ευρείες κατηγορίες ταυτότητας ή απλό ιστορικό περιήγησης.

Ωστόσο, στο TikTok, το περιεχόμενο στηρίζεται σε αυτό που οι θεατές βρίσκουν διασκεδαστικό, προσελκύοντας την προσοχή και την εμπιστοσύνη τους. Η προσοχή προέρχεται από την ποιότητα του περιεχομένου. Οι δημιουργοί είναι ταλαντούχοι αφηγητές που κατανοούν την αξία του χιούμορ, του τέλεια συγχρονισμένου ήχου, του ρυθμού ή της χρήσιμης συμβουλής, ώστε να μπορούν να προσελκύουν γρήγορα τους θεατές τους. Ακούν συναρπαστικές ιστορίες από αληθινούς ανθρώπους.

Η παραπληροφόρηση δεν είναι ένα νέο πρόβλημα. Το διαδίκτυο, όμως, παρέχει μια νέα διέξοδο σε μια παλιά πρόκληση. Αναγνωρίζουμε τον αντίκτυπο που μπορεί να έχει στην υποχώρηση της εμπιστοσύνης στη δημόσια υγεία, στις εκλογικές διαδικασίες, στα γεγονότα και στην επιστήμη. Γι’ αυτό η πολιτική μας ακεραιότητας στοχεύει στην προώθηση μιας αξιόπιστης, αυθεντικής εμπειρίας. Στο TikTok, ένας συνδυασμός τεχνολογίας και χιλιάδες επαγγελματίες ασφάλειας συνεργάζονται για να επιβάλουν τους κανονισμούς. Για να το κάνουμε αυτό αποτελεσματικά σε μαζική κλίμακα, συνεχίζουμε να επενδύουμε στην τεχνολογία, καθώς και στη μετριοπαθή έκφραση. Έχουμε εξειδικευμένους συντονιστές που διαθέτουν βελτιωμένη εκπαίδευση, τεχνογνωσία και εργαλεία για να αναλάβουν δράση για την παραπληροφόρηση.

Δεσμευόμαστε να είμαστε μέρος της λύσης. Αντιμετωπίζουμε την παραπληροφόρηση με τη μεγαλύτερη δυνατή σοβαρότητα και ακολουθούμε μια πολύπλευρη προσέγγιση για να σταματήσουμε τη διάδοσή της, ενώ αναβαθμίζουμε τις έγκυρες πληροφορίες και επενδύουμε στην ψηφιακή εκπαίδευση για να βοηθήσουμε στην αντιμετώπιση του προβλήματος ολιστικά.
 
– Θα καταφέρει το TikTok να αντιμετωπίσει τον αυξημένο ανταγωνισμό;
Ο ανταγωνισμός είναι δύναμη του καλού. Μας επιτρέπει να μη σταματάμε ποτέ να βελτιωνόμαστε και να καινοτομούμε. Συναγωνιζόμαστε για τη διεκδίκηση του ελεύθερου χρόνου και της προσοχής των ανθρώπων σε έναν κόσμο με γρήγορους ρυθμούς και θα συνεχίσουμε να καινοτομούμε, όπως κάναμε μέχρι τώρα. Περισσότερος ανταγωνισμός σημαίνει καλύτερα προϊόντα για χρήστες και διαφημιστές.

– Σε ποιον βαθμό οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα αξιοποιούν ως εργαλείο προώθησης την πλατφόρμα;
Αρκετοί διαφημιστές το χρησιμοποιούν για να επιτύχουν διαφορετικούς στόχους μάρκετινγκ που συνδυάζουν τη μεγιστοποίηση της απόδοσης και την ισχυροποίηση του brand. Πολλές επιχειρήσεις έχουν επιτυχημένη παρουσία στην πλατφόρμα, προσφέροντας πρόσβαση σε ένα κοινό που άλλες πλατφόρμες δεν έχουν, λόγω της δημιουργικότητας, της καινοτομίας και της προβολής που προσφέρει. Αυτό δημιουργεί ένα εντελώς νέο επίπεδο δέσμευσης με κοινό στο οποίο προσπαθούν να απευθυνθούν οι εταιρείες. Ενδεικτικά, ο Εθνικός Οργανισμός Τουρισμού, που πραγματοποίησε μια εκστρατεία για την προβολή της Ελλάδας ως καλοκαιρινού προορισμού. Αλλά και μεγάλη βιομηχανία τροφίμων μεγιστοποίησε τον αντίκτυπο του brand της χρησιμοποιώντας το περιεχόμενο των δημιουργών και την αυθεντική γλώσσα του TikTok.
 
– Πώς εκτιμάτε ότι θα διαμορφωθούν οι τάσεις στα κοινωνικά δίκτυα το 2023;
Η δημιουργία βίντεο θα συνεχίσει να ενισχύεται, η εμπορική δραστηριότητα μέσω του TikTok θα αυξηθεί, οι δημιουργοί θα συνεχίσουν να διαδραματίζουν θεμελιώδη ρόλο, με τα brands να γίνονται δημιουργοί που υιοθετούν τη γλώσσα της πλατφόρμας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT