Κ – Παρουσίαση: Grecotel – Χαράσουμε πρώτοι τον δρόμο για τον ελληνικό τουρισμό

Κ – Παρουσίαση: Grecotel – Χαράσουμε πρώτοι τον δρόμο για τον ελληνικό τουρισμό

4' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Για τις προκλήσεις της επόμενης μέρας στον Τουρισμό και τους στόχους της Grecotel στο ανταγωνιστικό περιβάλλον του κλάδου, μιλάει στο «Κ Επιχειρείν» η CEO του Ομίλου, κ. Μάρι Δασκαλαντωνάκη, τονίζοντας ότι η αυθεντική βιωσιμότητα αποτελεί τον βασικό άξονα λειτουργίας και ανάπτυξης των ξενοδοχειακών μονάδων του. «Το ενεργειακό κόστος έχει πολλαπλασιαστεί, εκτοξεύοντας τα λειτουργικά μας κόστη. Ο προσανατολισμός μας στην πράσινη ενέργεια έχει ξεκινήσει εδώ και πολλά χρόνια, όπως και οι επενδύσεις μας για τη μείωση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος. Στην Grecotel η αυθεντική βιωσιμότητα σε κάθε κλίμακα είναι ένα εγγενές στοιχείο της λειτουργίας μας: κάθε ξενοδοχείο έχει τη δική του παραγωγή αγροτικών προϊόντων, επιλέγουμε πάντα τοπικούς προμηθευτές, διοργανώνουμε και συμμετέχουμε σε περιβαλλοντικές δράσεις σε κάθε τόπο που δραστηριοποιούμαστε. Η Agreco, η πρότυπη φάρμα μας στο Ρέθυμνο, τροφοδοτεί όλα μας τα ξενοδοχεία με οργανικά προϊόντα, και παράλληλα πωλούνται σε όλο τον κόσμο. Η φιλοσοφία του farm to table είναι στον πυρήνα μας εδώ και δεκαετίες». 

Στην Grecotel η αυθεντική βιωσιμότητα σε κάθε κλίμακα είναι ένα εγγενές στοιχείο της λειτουργίας μας

– Ελέγχετε έναν από τους μεγαλύτερους ελληνικούς ξενοδοχειακούς ομίλους, με περισσότερες από 50 ξενοδοχειακές μονάδες. Επομένως, ξέρετε αρκετά καλά τα ρίσκα και τις ευκαιρίες που βρίσκονται μπροστά μας. Ποιοι είναι λοιπόν οι κίνδυνοι και ποια η ευκαιρία για τη βιομηχανία της φιλοξενίας;

– Η ηγετική θέση μας στον ελληνικό ξενοδοχειακό κλάδο συνεπάγεται και την αντίστοιχη ευθύνη. Πιστεύω ότι, σε συνθήκες γεωπολιτικής αστάθειας, πολεμικών συγκρούσεων στην ευρύτερη περιοχή μας, κλιματικής ανασφάλειας και με δεδομένη την τεράστια αύξηση του κόστους ενέργειας και πρώτων υλών, αλλά και την έλλειψη καταρτισμένου εργατικού δυναμικού, ο εγχώριος τουρισμός δεν πρέπει και δεν μπορεί να επαναπαύεται σε χρονιές-«ρεκόρ». Οι κίνδυνοι είναι πολλαπλοί και απαιτείται ταχύτητα στη λήψη αποφάσεων, τόλμη και αλληλοϋποστήριξη ανάμεσα σε όλους τους stakeholders. H μεγαλύτερη πρόκληση είναι η θέσπιση ενός ξεκάθαρου πλαισίου κανόνων για τη βιώσιμη ανάπτυξη και η διαμόρφωση μιας ανταποδοτικής και πολυεπίπεδης σχέσης με τις τοπικές κοινωνίες, για την οποία εργαζόμαστε σε κάθε τόπο δραστηριότητάς μας. 

Είναι για μας πεποίθηση να μην περιμένουμε από τους άλλους να μας δείξουν τον δρόμο, αλλά να τον χαράσσουμε πρώτοι εμείς. Όπως και στην έξαρση της πανδημίας σχεδιάσαμε νέα μοντέλα λειτουργίας και ασφάλειας, έτσι και τώρα σκεφτόμαστε δημιουργικά και καινοτόμα, ώστε να εμπλουτίζουμε το hardware και το software των ξενοδοχείων μας, να επενδύουμε στους ανθρώπους μας και να εξελίσσουμε τα brands μας. Ως ένας ατόφιος ανεξάρτητος ελληνικός όμιλος με πορεία 45 ετών, η ευκαιρία για μας είναι η διαφοροποίηση (diversification) του portfolio μας και η διείσδυση ή επέκταση σε νέες αγορές ανά hotel brand και προορισμό. Η δύναμή μας δεν είναι μόνο οι κορυφαίες τοποθεσίες σε εξαιρετικούς προορισμούς της Ελλάδας και οι ποιοτικές υπηρεσίες, αλλά και το πνεύμα της φιλοξενίας και των εμπειριών που προσφέρουμε σε σύνδεση με την ιστορία και την κουλτούρα μας.  

– Μπορεί η Ελλάδα να συνεχίσει να αναπτύσσει τον τουρισμό της προσελκύοντας μεγαλύτερους αριθμούς επισκεπτών, χωρίς να επενδύσει η πολιτεία περαιτέρω σε υποδομές;

– Φυσικά και όχι, και ήδη διαφαίνονται οι κίνδυνοι της έλλειψης υποδομών σε πολλούς προορισμούς, που επηρεάζουν αρνητικά τις προοπτικές τους. Η ανάπτυξη χωρίς σχεδιασμό, χαρακτήρα και μακροπρόθεσμο ορίζοντα θα έχει μόνο αρνητικές συνέπειες. Προσδοκούμε μια συλλογική συνεργασία Πολιτείας – ξενοδόχων – φορέων για να εξελίξουμε τις υποδομές, να διευκολύνουμε το οικονομικό περιβάλλον και να εξασφαλίσουμε τους πελάτες και τους εργαζομένους μας. Είναι απαραίτητες οι συμπράξεις και οι σύνθετες πολιτικές που θα ωθήσουν τον βιώσιμο και ανθρωποκεντρικό τουρισμό, ως κεντρικό εθνικό όραμα.

Κ – Παρουσίαση: Grecotel – Χαράσουμε πρώτοι τον δρόμο για τον ελληνικό τουρισμό-1

– Πώς αντιμετωπίζετε το θέμα της στελέχωσης του ομίλου σας και τη δυσκολία στην εξεύρεση εργαζομένων που χαρακτηρίζει τον κλάδο;

– Όσο σημαντικό είναι να χτίζουμε και να επενδύουμε στο χαρτοφυλάκιο των ξενοδοχείων μας, άλλο τόσο είναι να χτίζουμε το ηθικό και ανθρώπινο κομμάτι. Αυτό μας διαφοροποιεί, καθώς οι άνθρωποί μας συναποτελούν μια άτυπη ‘Σχολή Grecotel’, που αποτελεί σημείο αναφοράς για τον τουρισμό στην Ελλάδα, καθώς πρεσβεύει μια αυθεντική κουλτούρα φιλοξενίας και προάγει σε χιλιάδες επαγγελματίες διαχρονικά, αξίες και αρετές που καλλιεργούμε συνεχώς. 
Γι’ αυτό και αποτελεί προτεραιότητά μας η υποστήριξη, η διά βίου μάθηση και η προσωπική ανάπτυξη των 6.700 εργαζομένων μας, που αποτελούν την καρδιά και το διαχρονικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Grecotel. Μέσα από την Grecotel Academy εκπαι- δεύουμε την Τρίτη Γενιά ανθρώπων, που έχουν γίνει υπερήφανοι πρεσβευτές της κουλτούρας μας. 
 
– Μιλήστε μας λίγο για τη νέα σας επένδυση στο κέντρο της Αθήνας

– Είμαστε πολύ περήφανοι για το The Dolli που μόλις συμπλήρωσε τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του. Κατάφερε από τους πρώτους μήνες να διεισδύσει δυναμικά στην αμερικανική αγορά και να λάβει εξαιρετικά σχόλια από την πελατεία του αλλά και σημαντικές διακρισεις από διεθνή μέσα, όπως το Condé Nast Traveler, που το κατέταξε ως το καλύτερο ξενοδοχείο στην Αθήνα. Είναι ένα μοναδικό property, με την ομορφότερη θέα της πόλης, απαράμιλλη αισθητική ταυτότητα με στοιχεία αυθεντικής τέχνης και σύγχρονου design που βιώνει ο κάθε επισκέπτης του. O σχεδιασμός και η ριζική ανακαίνιση του διατηρητέου κτιρίου που σχεδιάστηκε έναν αιώνα πριν από τον σπουδαίο αρχιτέκτονα Ανδρέα Κριεζή πήραν περισσότερα από 5 χρόνια. Το όραμά μας είναι να αφήσουμε το δικό μας αποτύπωμα στην Αθηναϊκή φιλοξενία, συστήνοντας ένα εμβληματικό hôtel-maison που ξεχωρίζει σε κάθε του έκφανση: από τα δωμάτια μέχρι το Dolli’s rooftop restaurant με την καθηλωτική θέα στην Ακρόπολη και όλους τους χώρους εστίασης, εξελίσσουμε αυτό που προσφέρουμε με μέτρο σύγκρισης τα κορυφαία ξενοδοχεία στις παγκόσμιες μητροπόλεις. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT