ΓΡΗΓΟΡΗΣ – TECHNOHULL
Ζήσαμε το τελευταίο τρίμηνο μια δοκιμασία από αυτές που συμβαίνουν μία φορά σε κάθε ανθρώπινη ζωή. Η ανθρωπότητα και –ως τμήμα της– οι επιχειρήσεις έχουμε μπροστά μας ανοιχτή την πρόκληση. Τα υγειονομικά ζητήματα που αναδείχθηκαν στις αρχές της χρονιάς δεν έχουν πάρει ακόμα μια ικανοποιητική απάντηση.
Οι επιχειρήσεις και οι επιχειρηματίες που θα ξεχωρίσουν είναι εκείνοι που δεν θα μείνουν αδρανείς. Το πρώτο μέλημά μας πρέπει να είναι η προσαρμογή στα νέα δεδομένα, καθώς είμαστε ήδη μπροστά σε μια νέα σελίδα: πρώτιστο καθήκον μας είναι να φροντίσουμε τους πελάτες και τους εργαζομένους. Να τους προσφέρουμε ασφάλεια, αλλά και καινοτόμες λύσεις, που απαντούν με τον καλύτερο τρόπο στις πρωτόγνωρες προκλήσεις.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΥ ΖΗΝ
Οι επιχειρηματίες που έχουν όραμα, ιδέες και ενέργεια θα βρουν τα δημιουργικά ξέφωτα για το αντίδοτο στο μέγιστο ζήτημα της ύφεσης.
Η πρώτη αντίδραση αρκετών επιχειρήσεων σε τέτοιες κρίσεις είναι αμυντική. Και όμως, παρά το μέγεθος της ύφεσης και την ανασφάλεια, από την αγορά αναδύονται ευκαιρίες. Ας πάρουμε για παράδειγμα την καφεστίαση, έναν κλάδο που έχει υποστεί από τα μεγαλύτερα πλήγματα, παγκοσμίως και στην Ελλάδα. Ανοίγονται ευκαιρίες, γιατί ο καταναλωτής μετά την εμπειρία-σοκ των τελευταίων μηνών αναζητεί καλύτερες προτάσεις για τη διατροφή και τον καφέ του. Επιθυμεί εγγυημένη ποιότητα, επιλεγμένες πρώτες ύλες, ασφάλεια σε θέματα υγιεινής, προσιτή τιμή, εύκολη πρόσβαση.
Αυτή τη βεντάλια των αξιών της νέας, μετά κορωνοϊό (ΜΚ) εποχής επιχειρούμε να την καλύψουμε με τη «φουλ επίθεση» του «Γρηγόρη». Από τα μέσα Μαΐου, που ξεκίνησε η άρση των μέτρων του lockdown, μέχρι τις 10 Ιουνίου ανοίξαμε πέντε νέα καταστήματα. Και έως τα τέλη Αυγούστου θα εγκαινιάσουμε άλλα έντεκα.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ
Η χώρα χρειάζεται επιθετική δραστηριότητα σε επενδύσεις. Αυτός είναι ο ένας πυλώνας για να αντιμετωπίσουμε τα απόνερα της ύφεσης. Ο δεύτερος πυλώνας είναι η καινοτομία, η τεχνολογική υπεροχή, που θα ενισχύουν την ανταγωνιστική διάσταση των ελληνικών προϊόντων. Έτσι θα αυξηθούν οι εξαγωγές, που είναι σημαντικός στόχος για την ελληνική οικονομία. Αυτό θα συμβάλει στο να δημιουργηθούν υψηλής αξίας, καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας. Τέτοιες επιχειρήσεις θα γίνουν πόλος έλξης για Έλληνες επιστήμονες του εξωτερικού. Για να περάσουμε από το brain drain στο brain gain. Μονάδες με υψηλή καινοτομία στην παραγωγική τους δραστηριότητα θα δώσουν την ευκαιρία στην Ελλάδα να διεκδικήσει μια πιο ανταγωνιστική θέση, τώρα που ξαναφτιάχνεται ο χάρτης του παγκόσμιου εμπορίου.
Αυτή είναι η εμπειρία της ελληνικής Technohull, που εξάγει το 70% των σκαφών αναψυχής που κατασκευάζει. Η πρωτοπορία της στην παγκόσμια αγορά θα συνεχιστεί χάρη στη νέα επένδυση που υλοποιείται αυτή την περίοδο στο Λαύριο. Εκεί, το νέο ναυπηγείο της Technohull θα λειτουργήσει ως η πρώτη τέτοιου είδους ολοκληρωμένη, υπερσύγχρονη, κάθετη μονάδα παραγωγής στην Ελλάδα.
ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ
Στη σημερινή συγκυρία θα δούμε γύρω μας αρκετές εταιρείες να πλήττονται από την ύφεση, ολόκληρους κλάδους να υποχωρούν. Έχει αξία για τη χώρα και τους εργαζομένους να δούμε τις καλές πρακτικές εκείνων που δεν θα παρασυρθούν στην εσωστρέφεια, αλλά θα χαράξουν καινούργιους δρόμους, θα επιχειρήσουν νέες δραστηριότητες με αιχμή την καινοτομία και θα διαμορφώσουν τις συνθήκες που θα στηρίξουν καταναλωτές και εργαζομένους. Τον δρόμο λοιπόν μας τον δείχνουν τα τέσσερα «Ε» που οδηγούν την Αντεπίθεση: Έμπνευση, Επενδύσεις, Εξωστρέφεια, Επινοητικότητα (Καινοτομία).
ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ | |
ΓΡΗΓΟΡΗΣ: Με 48 χρόνια παρουσίας, διαθέτει σήμερα περισσότερα από 350 καταστήματα σε Ελλάδα, Γερμανία, Ρουμανία και Κύπρο. 1η θέση στα Famous Brands στην Ελληνική αγορά μικρής εστίασης και στις 10 μεγαλύτερες εταιρείες καφέ στην Ευρώπη.
TECHNOHULL: Με φρεσκάδα και καινοτομία συμπληρώνει 15 χρόνια αριστείας στη ναυτοσύνη. Έντονα εξωστρεφής, με πάνω από 600 σκάφη να πλέουν στα νερά του πλανήτη. |