Σπύρος Θεοδωρόπουλος: Να μάθουμε στα παιδιά μας τη σημασία της παραγωγής

Σπύρος Θεοδωρόπουλος: Να μάθουμε στα παιδιά μας τη σημασία της παραγωγής

2' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο
CHIPITA

Η προηγούμενη περίοδος ήταν αδιαμφισβήτητα δύσκολη και πρωτόγνωρη. Είχαμε μεγάλη αγωνία για τα θέματα της υγείας, της οικονομίας, της εξέλιξης του κορωνοϊού. Κυρίως, όμως, αυτό που μας σόκαρε καθημερινά ήταν η είδηση των τόσων χιλιάδων θανάτων ανά τον κόσμο. Εμείς, στην Chipita, με εργοστάσια ανά την υφήλιο να απασχολούν περίπου από 1.000 εργαζομένους το καθένα, ζήσαμε και μια επιπλέον αγωνία, καθώς η πιθανότητα ύπαρξης κρούσματος σε κάποιο από αυτά θα ήταν πρόβλημα πρώτα για την ασφάλειά τους και, στη συνέχεια, για τη δουλειά μας.

Είναι σαφές πια ότι όλες οι επιχειρήσεις, λίγο ή πολύ, εφαρμόσαμε, μέσα σε μία νύχτα, την τηλεργασία. Είναι μια τάση που πιθανόν να διατηρηθεί, ακόμη και αν επιστρέψουμε στην πραγματική καθημερινότητα. Αλλά αυτό δεν θα γίνει από τη μία μέρα στην άλλη.

Από την άλλη πλευρά, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχουν άνθρωποι που εργάζονται στον παραγωγικό τομέα ή στον τομέα του τουρισμού και της φιλοξενίας, που το αντικείμενο της εργασίας τους απαιτεί τη φυσική τους παρουσία. Ένας επιπλέον παράγοντας που πρέπει να λαμβάνεται υπόψη όταν προσπαθούμε να κάνουμε προβλέψεις για την εξέλιξη της τηλεργασίας είναι η κοινωνικοποίηση που προσφέρει ο εργασιακός χώρος, την οποία οι άνθρωποι έχουμε μεγάλη ανάγκη. Κάτι που διαπιστώσαμε και σε αυτή την κρίση.

Αλλαγή νοοτροπίας, η σημαντικότερη επένδυση στο μέλλον

Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, η έμφαση πρέπει να δοθεί στην παραγωγή. Κι αυτό θα το κάνουμε μόνο αν αλλάξουμε νοοτροπία. Αν πάψουμε να είμαστε αντι-επιχειρηματίες. Δυστυχώς, έχουμε οδηγηθεί σε αποβιομηχάνιση της χώρας, έχουμε εξαρτηθεί από τον τουρισμό, με αποτέλεσμα, όταν αρρωσταίνει ο τουρισμός, να αρρωσταίνει και η χώρα. Πρέπει να μάθουμε να παράγουμε. Να διδάξουμε στα παιδιά μας τη σημασία της παραγωγής. Να στηρίξουμε τον πρωτογενή και τον δευτερογενή τομέα. Μπορεί να είμαστε μια μικρή χώρα, αλλά πλέον, χωρίς δασμούς, μπορούμε να απευθυνθούμε σε πάνω από 500 εκατ. πολίτες στην Ευρώπη. Ας μην ξεχνάμε ότι η Ελλάδα γεωγραφικά είναι σε πλεονεκτική θέση, που της επιτρέπει να απευθυνθεί σε μια τεράστια αγορά.

Αν και στο παρελθόν η παραγωγή στην Ελλάδα δεν ήταν ανταγωνιστική, εξαιτίας του υψηλού κόστος της εργασίας και της ενέργειας, υπάρχει σαφής τάση σύγκλισης με την Ευρώπη. Η γραφειοκρατία ίσως παραμένει μειονέκτημα, αλλά, με αφορμή την πανδημία, έχει γίνει μια καλή αρχή εκσυγχρονισμού του κράτους.

Η ενίσχυση της παραγωγής στην Ελλάδα, η ευκαιρία μας

Αδιαμφισβήτητα, μπορούμε και οφείλουμε να κεφαλαιοποιήσουμε τη βελτιωμένη εικόνα που διαμορφώθηκε αυτή την περίοδο για το brand που ονομάζεται Ελλάδα και  Έλληνες.

Ταυτόχρονα, όμως, πρέπει να αναζητήσουμε ευκαιρίες που θα αναπτύξουν τον πρωτογενή τομέα. Ευκαιρίες οι οποίες είναι ανεξάντλητες, γιατί ο συγκεκριμένος τομέας είναι αναξιοποίητος. Ως προς αυτό, η δημιουργία και η προβολή θετικών προτύπων στους νέους θα τους βοηθήσει να καταλάβουν ότι μπορούν να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους. Ότι υπάρχει κι άλλος δρόμος εκτός από τη δημιουργία μιας start up. Μόνο έτσι μπορεί να αλλάξει η αντιπαραγωγική νοοτροπία και να εφαρμοστεί η αρχή «καταναλώνω μόνο εάν παράγω».

Οι ευκαιρίες δεν εμφανίζονται και εξαφανίζονται κατά περιόδους. Οι ευκαιρίες είναι πάντα εκεί, γιατί η αγορά είναι πάντα εκεί. Αρκεί να έχουμε τη νοοτροπία, τη διάθεση, αλλά και τη δέσμευση που αυτή απαιτεί. Γιατί, ναι, η διαδικασία της παραγωγής δεν είναι εύκολη, αλλά προσφέρει ένα πολύ όμορφο ταξίδι.

Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ
Η Chipita, ξεκινώντας το 1973 στην Ελλάδα, είναι πλέον μια πραγματική διεθνής εταιρεία. Με 14 εργοστάσια σε 11 χώρες, τα προϊόντα της βρίσκονται σε περισσότερα από 500.000 σημεία πώλησης σε 56 χώρες. Και προχωρά με συνεχή ανάπτυξη και καινοτομία, για να αγαπήσουν ακόμη περισσότεροι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο τα αγαπημένα σνακ των Ελλήνων.
comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT