Σχολείο: Σάλος για την προγεννητική αγωγή

Σχολείο: Σάλος για την προγεννητική αγωγή

Χαμηλούς τόνους θέλησε να κρατήσει χθες η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας μετά τον σάλο μέσα στο Σαββατοκύριακο για το περιεχόμενο προγράμματος με τίτλο «Σεξουαλικότητα – Γονιμότητα – Γονεϊκότητα: μια αδιαχώριστη ενότητα».

2' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Χαμηλούς τόνους θέλησε να κρατήσει χθες η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας μετά τον σάλο μέσα στο Σαββατοκύριακο για το περιεχόμενο προγράμματος με τίτλο «Σεξουαλικότητα – Γονιμότητα – Γονεϊκότητα: μια αδιαχώριστη ενότητα», το οποίο και απεσύρθη ύστερα από απόφαση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), που το είχε εγκρίνει. Το ερώτημα είναι εάν πλέον θα υπάρξει αυστηρός έλεγχος για τη διαδικασία των αξιολογήσεων και τους εισηγητές του προγράμματος. Χθες πάντως, η πρόεδρος του μη κερδοσκοπικού σωματείου «Ελληνική Εταιρεία Προγεννητικής Αγωγής» Ιωάννα Μαρή, μιλώντας στην «Κ», περιέγραψε τη διαδρομή του φακέλου του προγράμματος μέχρι το ΙΕΠ, το οποίο είχε πρωτοεγκριθεί για το σχολικό έτος 2020-21.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», το θέμα ήταν γνωστό από το απόγευμα της Παρασκευής, ωστόσο δόθηκε χρόνος στις υπηρεσίες του υπ. Παιδείας να εξετάσουν τις πτυχές του. Το Σάββατο, και αφού οι αντιδράσεις για το περιεχόμενό του είχαν πάρει διαστάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο πρόεδρος του ΙΕΠ Γιάννης Αντωνίου ανακοίνωσε την ανάκληση του προγράμματος. «Το ΙΕΠ, μετά από παρέμβασή μου, επανεξέτασε και ανακάλεσε την έγκριση που είχε δώσει για το πρόγραμμα. Αποτελούσε μία από τις περίπου 1.000 εγκρίσεις που δίνονται κάθε χρόνο από το ΙΕΠ για δράσεις εκτός του υποχρεωτικού σχολικού προγράμματος. Αντιθέτως, εντός του υποχρεωτικού σχολικού προγράμματος η κυβέρνησή μας είναι η πρώτη που ενέταξε ολοκληρωμένο πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο», δήλωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, απαντώντας σε αναφορά του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα. Χθες, η κ. Ιωάννα Μαρή διηγήθηκε στην «Κ» τη διαδρομή του προγράμματος. «Κάνοντας αίτημα να επικοινωνήσω με την κ. Κεραμέως, με παρέπεμψαν στην αρμόδια υφυπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη. Την πρωτογνώρισα όταν έφθασα στο γραφείο της. Η κ. Ζαχαράκη είπε πως της άρεσε η ιδέα και μας παρέπεμψε στο ΙΕΠ που αξιολογεί τις προτάσεις. Μετά το υποβάλαμε στο ΙΕΠ. Το Ινστιτούτο γνωμοδότησε θετικά, και επρόκειτο να σταλεί στα σχολεία το έτος 2020-21. Λόγω της καραντίνας, πέρασε το σχολικό έτος χωρίς να υλοποιηθεί το πρόγραμμα, και αποφασίσαμε να το εμπλουτίσουμε με τρία βίντεο. Ετσι, τα υποβάλλαμε εκ νέου για το σχολικό έτος 2021-22. Αφού λάβαμε έγκριση, περιμέναμε τα σχολεία να επιλέξουν το πρόγραμμα». Η κ. Ζαχαράκη δήλωσε χθες στην «Κ» πως δεν γνώριζε πριν την κ. Μαρή. Σύμφωνα με τη διαδικασία, το ΙΕΠ έχει δύο ειδών εισηγητικές επιτροπές. Οι πρώτες αξιολογούν τα προγράμματα σπουδών και είναι από τριμελείς έως και επταμελείς ανάλογα με το αντικείμενο και τις ώρες διδασκαλίας του ανά βαθμίδα. Οι δεύτερες –από μικρότερες ομάδες εισηγητών– αφορούν τα μη υποχρεωτικά προγράμματα.

Ανακλήθηκε το πρόγραμμα για τα σχολεία «Σεξουαλικότητα – Γονιμότητα – Γονεϊκότητα: μια αδιαχώριστη ενότητα».

Τέλος, χθες, ο ομότιμος καθηγητής της Ιατρικής Σχολής Αθηνών Γεώργιος Χρούσος, που μετέχει με βιντεοσκοπημένη ομιλία στο υλικό του προγράμματος, ανέφερε: «Με έκπληξη διάβασα στον Τύπο αρνητική κριτική σχετικά με βιντεοσκοπημένη συνέντευξη/ομιλία μου για την επίδραση του στρες στην εγκυμοσύνη, στο έμβρυο, και στο παιδί, με όλα τα τελευταία επιστημονικά δεδομένα που αναφέρονται στην “Επιγενετική”, δηλαδή στις δράσεις που ασκεί το στρες πάνω στο γονιδίωμα του εμβρύου και του παιδιού. Οι μηχανισμοί αυτών των δράσεων είναι δημοσιευμένοι στα εγκυρότερα επιστημονικά περιοδικά και η ομιλία αναφέρεται στην πρωτοπορία (cutting edge) της επιστήμης. Αλλωστε είναι ανοικτή προς όλους στο Διαδίκτυο. Η συμμετοχή μου στο σχετικό με την περιγεννητική αγωγή των παιδιών υλικό αφορά το συγκεκριμένο βίντεο-συνέντευξη και όχι το υπόλοιπο υλικό που έχουν προετοιμάσει άλλοι», και παραθέτει συνδέσμους με τη σύνθεση των τελευταίων δεδομένων της επιστήμης στο θέμα του στρες και των δράσεών του στον άνθρωπο.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT