Τη δέσμευση ότι ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας-Πύργου θα συνδεθεί με νέο, αναβαθμισμένο δρόμο με την Αρχαία Ολυμπία έδωσε από την Αμαλιάδα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Επισκεπτόμενος σήμερα το πρωί τα εργοτάξια που ξεκίνησαν να λειτουργούν στην περιοχή, ο πρωθυπουργός υπενθύμισε ότι η περιοχή έχει πληρώσει «βαρύ φόρο αίματος» εξαιτίας των κακών συνθηκών ασφάλειας του σημερινού δρόμου, τον οποίο παρομοίωσε με «δρόμο προς την Κόλαση» (αναφερόμενος στο τραγούδι The road to hell του Chris Rea). «Ο νέος δρόμος θα είναι ένας δρόμος αισιοδοξίας», ανέφερε ο πρωθυπουργός, εκτιμώντας ότι «το νερό μπήκε στο αυλάκι».
Κυρίαρχες και σε υψηλούς τόνους ήταν, όπως είναι επόμενο, οι πολιτικές αναφορές στον τρόπο που η προηγούμενη κυβέρνηση χειρίστηκε το ζήτημα του οδικού άξονα. «Αν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε ακυρώσει τον διαγωνισμό (σσ. το 2015), το έργο θα είχε ολοκληρωθεί. Χάσαμε μια πενταετία», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής. «Η τότε κυβέρνηση ακύρωσε αδικαιολόγητα τον διαγωνισμό και έσπασε το έργο σε 8 κομμάτια για να εξυπηρετήσει συμφέροντα που όλοι γνωρίζουμε. Θέλω να θυμίσω ότι οι μισές εργολαβίες του έργου δόθηκαν σε αγαπητό κόκκινο εργολάβο για την ιστορία των τηλεοπτικών αδειών. Όμως η υπόθεση αυτή είναι ήδη στη Δικαιοσύνη και ερευνάται. Με περίσσευμα πολιτικού θράσους προσπαθούν να μας πούν ότι δήθεν το έργο προχωρούσε, ενώ ήταν καταδικασμένο».
«Αισθανόμαστε λύπη για τα χρόνια που πέρασαν και κυρίως για τους ανθρώπους που χάθηκαν σε έναν δρόμο καρμανιόλα. Δεν υπάρχει σπίτι που να μην έχει χάσει έναν συγγενή σε αυτό το δρόμο», ανέφερε ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης. «Ο δρόμος θα έπρεπε να έχει τελειώσει εδώ και πολλά χρόνια. Είναι μνημείο πολιτικών παλλινωδιών με ατελέσφορες κατατμήσεις. Σήμερα μπαίνει τέλος σε μια περίοδο αβεβαιότητας».
Όπως ανέφερε ο υφυπουργός Δημοσίων Έργων Γιώργος Καραγιάννης, ολόκληρος ο οδικός άξονας Πάτρας Πύργου, μήκους 74,8χλμ θα έχει ολοκληρωθεί σε 40 μήνες, ενώ νωρίτερα (στα 3 έτη) θα παραδοθεί το μεγαλύτερο μέρος του, από Κάτω Αχαΐα έως Πύργο. «Η διαδρομή Κορίνθου-Πάτρας ήταν ένας εφιάλτης για τους οδηγούς. Έως σήμερα τα θανατηφόρα τροχαία έχουν μειωθεί κατά 93%», ανέφερε ο Παναγιώτης Παπανικόλας, διευθύνων σύμβουλος στην Ολυμπία Οδό. «Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα μειώσει κατά 40 λεπτά την απόσταση Πάτρας- Πύργου, αλλά κυρίως θα προσφέρει ασφάλεια». Όπως ανέφερε, στον νέο δρόμο θα λειτουργήσει από την πρώτη στιγμή χρέωση ανάλογα με τα διανυόμενα χιλιόμετρα όπως στην υπόλοιπη Ολυμπία Οδό (υβριδικό σύστημα με τη χρήση του πομποδέκτη της Ολυμπίας).
Όσον αφορά το κατασκευαστικό σκέλος, ο αυτοκινητόδρομος (συνολικού μήκους 74,8 χλμ.) έχει χωριστεί σε τρία τμήματα:
– Από Μιντιλόγλι έως Καραίικα (0-21ο χλμ.). Θα κατασκευαστεί από την εταιρεία ΑΒΑΞ.
– Από Καραίικα έως Γαστούνη (22ο – 54ο χλμ.). Θα κατασκευαστεί από την ΑΚΤΩΡ.
– Από Γαστούνη έως Πύργο (53ο – 74,8ο χλμ.). Θα κατασκευαστεί από την ΤΕΡΝΑ.
Συνολικά το έργο έχει δημόσια δαπάνη 251,13 εκατ. ευρώ (το υπουργείο Υποδομών είχε καταβάλει μεγάλη προσπάθεια ώστε αυτή να είναι μικρότερη από τη συμμετοχή που θα είχε το Δημόσιο στον «σαλαμοποιημένο» σε οκτώ τμήματα άξονα μετά τις εκπτώσεις, για προφανείς λόγους) και ιδιωτική συμμετοχή (Ολυμπία Οδός) 93,79 εκατ. ευρώ.
Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr