Ν.Δ. – Εκλογές: Γαλάζια εκστρατεία σε πέντε πράξεις

Ν.Δ. – Εκλογές: Γαλάζια εκστρατεία σε πέντε πράξεις

Ατζέντα ανά περιφέρεια και σχολαστική ανάλυση δεδομένων περιλαμβάνει το εκλογικό εγχείρημα της Ν.Δ. – Τα πρόσωπα-κλειδιά

4' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τρεις, περίπου, μήνες πριν στηθούν οι πρώτες κάλπες στη χώρα, η Νέα Δημοκρατία βρίσκεται στην τελική ευθεία της συγκρότησης του οργανογράμματος, που αποτελεί ουσιαστικά τον εκλογικό μπούσουλα για το ποιος κάνει τι ενόψει των εκλογών. Κομμάτια του παζλ λείπουν ακόμα –με πολλούς μάλιστα να λένε πως υπάρχει καθυστέρηση–, οι βασικές όμως ψηφίδες έχουν τοποθετηθεί.

Το πρόγραμμα

Την κατάρτιση του προγράμματος της επόμενης τετραετίας, με το οποίο η Ν.Δ. θα διεκδικήσει την επανεκλογή της, επιμελούνται πέντε πρόσωπα. Ο Παύλος Μαρινάκης είναι εκείνος που υλοποιεί την πρώτη φάση καθώς έρχεται σε επαφή με τον κομματικό μηχανισμό πανελλαδικά και συλλέγει πληροφορίες, καταθέτοντας ακολούθως το «πρωτογενές υλικό» από τις περιοδείες στον υπεύθυνο προγράμματος Χάρη Θεοχάρη. Αυτό το υλικό για να γίνει τελικά κυβερνητική θέση εξετάζεται, κοστολογείται και τελικά κρίνεται από τους κ. Σκέρτσο και Κοντογεώργη, με τη συμβολή του Αλέξη Πατέλη που επωμίζεται το κρίσιμο σκέλος της οικονομικής στάθμισης. Η Ν.Δ. θέλει να φτιάξει ένα πρόγραμμα πανελλαδικής απεύθυνσης που θα εστιάζει και στις ανάγκες της περιφέρειας, το οποίο χτίζεται «από κάτω προς τα πάνω», όπως το περιγράφουν αρμόδιες πηγές στην «Κ».

Τα ψηφοδέλτια

Κλειστή και ολιγομελής είναι η ομάδα που επεξεργάζεται τα ονόματα τα οποία θα μπουν στα ψηφοδέλτια του κόμματος στις ερχόμενες εκλογές. Ο Θανάσης Νέζης έχει εδώ τον πιο κομβικό ρόλο, καθώς γνωρίζει καλύτερα από κάθε άλλον τη «γαλάζια» ανθρωπογεωγραφία. Στην επιλογή των υποψηφίων έχει ρόλο και ο Παύλος Μαρινάκης, ο οποίος επίσης κάνει πολλά ραντεβού και βλέπει βιογραφικά, ενώ στην όλη διαδικασία συμμετέχει και ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Γιάννης Μπρατάκος που έχει και την ιδιότητα του διευθυντή του κόμματος. Μετά τα τελευταία φαινόμενα εκτροπής που σημειώθηκαν στους κόλπους της Κ.Ο. με τους κ. Πάτση, Μαραβέγια και Χειμάρα, η ομάδα κρούσης των ψηφοδελτίων κοιτάει εξονυχιστικά τα βιογραφικά και την πορεία του κάθε υποψηφίου. Κύριο στοιχείο η συλλογή πληροφοριών για το κάθε πρόσωπο, ώστε να μην επαναληφθούν παρόμοια φαινόμενα στο μέλλον. Η δουλειά πάντως είναι πιο εύκολη από το 2019, καθώς η ανανέωση που θα υπάρχει στις εκλογές του 2023 θα είναι γύρω στο 25% και σε κάθε περίπτωση δεν θα ξεπερνάει το 30%. Τα ψηφοδέλτια, σύμφωνα με πληροφορίες, θα είναι έτοιμα εντός του Φεβρουαρίου.

Η εκτίμηση ότι τα τοπικά προβλήματα βαρύνουν ενίοτε περισσότερο από τα εθνικά καθοδηγεί και τις προγραμματικές επιλογές.

Οι περιοδείες

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα κινείται πολύ τους επόμενους τρεις προεκλογικούς μήνες εκτός του Μεγάρου Μαξίμου. Οι περιοδείες που σχεδιάζονται είναι σε τρία επίπεδα: οι επισκέψεις κατά μόνας, όπως για παράδειγμα η πρόσφατη στη Γαύδο. Σε αυτές τον πρώτο λόγο στον σχεδιασμό τους τον έχει ο Θανάσης Νέζης. Οι περιοδείες σε πρωτεύουσες νομών, όπου θα έχει πλήρες πρόγραμμα με συναντήσεις με κομματικά στελέχη, επιχειρήσεις, νεολαίους. Σε αυτές ενεργό συμμετοχή έχει η στενή του συνεργάτιδα Κύρα Κάππη, ο γραμματέας Παύλος Μαρινάκης, ο Γιάννης Μπρατάκος, ο Ακης Σκέρτσος σε ό,τι έχει να κάνει με το κυβερνητικό έργο, αλλά και το γραφείο Τύπου. Για παράδειγμα ο Χρήστος Ζωγράφος, αν. διευθυντής, έχει αναλάβει τα περιφερειακά μέσα και πριν από κάθε επίσκεψη του πρωθυπουργού κάνει τις επαφές με τοπικές εφημερίδες και sites, ενώ ο έτερος αναπληρωτής Γιώργος Ευθυμίου έχει «χρεωθεί» και τις επισκέψεις στην περιφέρεια. Τέλος υπάρχουν οι αμιγώς κομματικές επισκέψεις, χωρίς την παρουσία του πρωθυπουργού και υπουργών, τις οποίες πραγματοποιεί ο Παύλος Μαρινάκης με τον Στέλιο Κονταδάκη. Εσχάτως προστέθηκε και ο νέος αν. διευθυντής του κόμματος Γιάννης Σμυρλής, που θα αναλάβει και τα logistics.

Τα data

Στην κυβέρνηση έχει καθιερωθεί ένας άγραφος κανόνας που έως τώρα την έχει δικαιώσει: Καμία απόφαση δεν λαμβάνεται εάν πρώτα δεν μελετηθούν οι αριθμοί. Οσον αφορά τις δημοσκοπήσεις, ο κλειδοκράτωρ είναι ο Θοδωρής Λιβάνιος, το πρόσωπο που ξέρει ανά περιφέρεια και ανά κοινωνική ομάδα πού αντιμετωπίζει πρόβλημα η Νέα Δημοκρατία και πού πρέπει να πέσει βάρος. Ως εκ τούτου, πριν από οποιαδήποτε απόφαση πρέπει να απλωθούν στο τραπέζι οι αριθμοί του Λιβάνιου. Ρόλο στα data έχει και ο Ερικ Παρκς, ο οποίος ομαδοποιεί δεδομένα από τα social media, από τα οποία βγαίνουν σημαντικά συμπεράσματα. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ,» η καμπάνια της Νέας Δημοκρατίας, η οποία δεν έχει μορφοποιηθεί ακόμα, θα περιλαμβάνει τέσσερα σκέλη: α) τις οριζόντιες πολιτικές, όπως είναι η μείωση των φόρων, β) τα ειδικά κοινά, όπως είναι οι άνεργοι και οι αγρότες, γ) τα μεγάλα κοινά, όπως είναι οι γυναίκες, οι νέοι και οι συνταξιούχοι, και δ) τις τοπικές κοινωνίες και τα τοπικά προβλήματα, τα οποία πάντα απασχολούν περισσότερο από τα «μεγάλα». Οπως λέει στην «Κ» κυβερνητικό στέλεχος, οι καμπάνιες θα αρχίσουν να «τρέχουν» κατά πάσα πιθανότητα από τον Φεβρουάριο.

Το σλόγκαν

Με δεδομένο πως ο ΣΥΡΙΖΑ ήδη έχει ξεκινήσει τη διαδικτυακή καμπάνια «Χάου του» και έχει δώσει τα πρώτα σποτ στη δημοσιότητα, υπάρχει η αίσθηση πως το κυβερνών κόμμα έχει καθυστερήσει. Εάν σε αυτό προστεθεί και η αλλαγή σκυτάλης στο επικοινωνιακό επιτελείο με την ανάληψη της θέσης της εκπροσώπου από την Πόπη Τσαπανίδου, τότε αντιλαμβάνεται κανείς πως η Ν.Δ. σε επίπεδο εντυπώσεων έχει μείνει πίσω και πρέπει να κινηθεί με ταχύτητα το επόμενο διάστημα. Το άλλοθι βέβαια είναι πως το 2019, όταν οι καμπάνιες «έτρεχαν» ήδη έξι μήνες πριν από τις εκλογές, δεν υπήρχαν κυβερνητικά καθήκοντα. Σύμφωνα με πληροφορίες, πάντως, τις επόμενες δέκα ημέρες θα ανακοινωθεί από το Μαξίμου μια «εκλογική επιτροπή», με την οποία θα δρομολογηθούν όλα τα επιμέρους ζητήματα. Βασικό κομμάτι της καμπάνιας θα είναι και το σλόγκαν που θα συμπυκνώνει το μήνυμα της κυβέρνησης. Βέβαιο πρέπει να θεωρείται το «συνέπεια, συνέχεια, σταθερότητα», το οποίο ήδη έχει λανσαριστεί. Οι πληροφορίες ωστόσο λένε πως δεν θα είναι το μόνο, καθώς όσο πάμε προς τις εκλογές θα υπάρξουν και άλλα πιο «οραματικά». Τέλος, το Μαξίμου προσανατολίζεται και προς στοχευμένες καμπάνιες, κάτι που έκανε και το 2019 και είχε επιτυχία. «Για παράδειγμα, στην Κρήτη θα επικοινωνηθεί το θέμα του ΒΟΑΚ, που είναι πολύ σημαντικό για την τοπική κοινωνία», εξηγεί στην «Κ» κυβερνητικό στέλεχος.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT