Μητσοτάκης: Το έργο του ΒΟΑΚ είναι απάντηση στην τοξικότητα της αντιπολίτευσης

Μητσοτάκης: Το έργο του ΒΟΑΚ είναι απάντηση στην τοξικότητα της αντιπολίτευσης

Δεν θα ακολουθήσουμε την πορεία του διχασμού και της πόλωσης, τόνισε από το Ηράκλειο Κρήτης ο πρωθυπουργός

5' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενα από τα εργοτάξια όπου έχουν αρχίσει οι εργασίες για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης, που θα συνδέει την Κίσσαμο, στο δυτικό άκρο της Κρήτης, με τη Σητεία στο ανατολικό, επισκέφτηκε το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο της περιοδείας του στην περιφερειακή ενότητα Ηρακλείου.

Ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε για την πρόοδο στο τμήμα Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος, ένα από τα πέντε επιμέρους τμήματα του νέου αυτοκινητοδρόμου, μήκους 22 χιλιομέτρων, το οποίο συμβασιοποιήθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο και πλέον γίνεται πραγματικότητα μέσω δημόσιας επένδυσης ύψους 186 εκατομμυρίων ευρώ, που καλύπτεται πλήρως από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.

Αναφερόμενος στο μεγάλο αναπτυξιακό έργο για την Κρήτη, ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι πρόκειται για ένα έργο πνοής, «το οποίο παραλάβαμε κλινικά νεκρό», όπως είπε χαρακτηριστικά, διευκρινίζοντας ότι η κυβέρνηση πίστεψε σε αυτό εξαρχής, το ξεμπλόκαρε και «σήμερα, επί της ουσίας, ξεκινάει».

«Σήμερα πια μπορούμε να το πούμε με απόλυτη βεβαιότητα ότι ναι, ο ΒΟΑΚ θα υλοποιηθεί, είναι ένα έργο πνοής για την Κρήτη και ένα έργο οδικής ασφαλείας ώστε να θρηνούμε λιγότερες ζωές στην άσφαλτο. Είναι ένα έργο το οποίο σηματοδοτεί το λαμπρό μέλλον που έχει το νησί μας. Πιστεύω ότι αυτό το εργοτάξιο είναι η καλύτερη απάντηση που μπορεί να δώσει η κυβέρνησή μας σε αυτή την τοξικότητα την οποία επιχειρεί για μια ακόμη φορά να καλλιεργήσει η αξιωματική αντιπολίτευση» επισήμανε.

«Οταν δεν έχεις να πεις τίποτα στους πολίτες για το πώς οραματίζεσαι το μέλλον, αλλά ούτε μπορείς να υπερασπιστείς το παρελθόν σου διότι αυτό φέρνει στη μνήμη εξαιρετικά επώδυνες αναμνήσεις, τότε καταλήγεις να κάνεις το μόνο το οποίο ξέρεις, να διχάζεις, να πολώνεις και να επιχειρήσεις να κυλήσεις την πολιτική ζωή του τόπου στη λάσπη. Εμείς δεν θα ακολουθήσουμε αυτή την πορεία. Θα επιμείνουμε μέχρι την τελευταία στιγμή να υλοποιούμε το κυβερνητικό μας έργο: θα δημιουργούμε νέες δουλειές, θα υλοποιούμε μεγάλα έργα σε όλη την Ελλάδα, όπως εξάλλου το κάνουμε ήδη, και θα μιλάμε στον ελληνικό λαό για το σχέδιό μας για ένα μέλλον με περισσότερες και καλύτερες δουλειές και καλύτερα εισοδήματα για όλους τους Ελληνες και όλες τις Ελληνίδες» είπε, μεταξύ άλλων, ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Τον πρωθυπουργό, που συνοδεύεται από πολυμελές κυβερνητικό κλιμάκιο, υποδέχθηκαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, καθώς και αυτοδιοικητικοί φορείς.

Τι είπε ο πρωθυπουργός για τον ΒΟΑΚ

«Είναι ένα έργο πνοής για την Κρήτη, είναι ένα σημαντικό έργο οδικής ασφάλειας ώστε να θρηνούμε λιγότερες ζωές στην άσφαλτο. Είναι ένα έργο το οποίο σηματοδοτεί το λαμπρό μέλλον που έχει το νησί μας» τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης για τον νέο οδικό άξονα, που θα εκτείνεται με ενιαία χάραξη σε μήκος περίπου 300 χιλιομέτρων και θα συνδέει το δυτικό άκρο της Κρήτης με το ανατολικό.

«Είναι ένα έργο εμβληματικό, ένα έργο πνοής, θα έλεγα ένα έργο το οποίο και για μένα έχει μία ξεχωριστή σημασία, για το νησί μου, για τον τόπο μου. Ενα έργο στο οποίο πιστέψαμε από την πρώτη στιγμή, το οποίο καταφέραμε να το ξεμπλοκάρουμε, να το οικοδομήσουμε με έναν τρόπο που να το καταστήσουμε βιώσιμο, γιατί θέλω να θυμίσω ότι ουσιαστικά παραλάβαμε ένα έργο κλινικά νεκρό. Σήμερα λοιπόν εδώ, από την άλλη πλευρά της Κρήτης, από το Λασίθι, ξεκινάει ουσιαστικά το πρώτο τμήμα αυτού του μεγάλου έργου, το οποίο έχει ακόμα δύο μεγάλες φάσεις. Αυτό το κομμάτι κατασκευάζεται ως δημόσιο έργο με χρηματοδότηση αποκλειστικά από το Ταμείο Ανάκαμψης και υπάρχουν δύο ακόμα τμήματα του Βόρειου Οδικού Αξονα τα οποία θα κατασκευαστούν. Το ένα με τη μέθοδο της σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και το δεύτερο με τη σύμβαση παραχώρησης.

Οι διαγωνιστικές διαδικασίες είναι πολύ προχωρημένες. Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για συμμετοχή σημαντικών σχημάτων σε αυτούς τους διαγωνισμούς. Και σήμερα πια μπορούμε να το πούμε με απόλυτη βεβαιότητα ότι, ναι, ο Βόρειος Οδικός Αξονας που ξεκινάει ουσιαστικά σήμερα θα κατασκευαστεί, θα υλοποιηθεί» επεσήμανε ο πρωθυπουργός.

Καραμανλής: Ιστορική ημέρα για την Κρήτη η σημερινή

«Η σημερινή είναι μια πολύ σημαντική, θα σας έλεγα πολύ ιστορική ημέρα για την Κρήτη. Γιατί ύστερα από πολλές δεκαετίες βρισκόμαστε στο πρώτο εργοτάξιο του ΒΟΑΚ» σημείωσε από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

«Κύριε πρόεδρε, σας καλωσορίζουμε στο νησί σας και σας ευχαριστούμε διότι με τις δικές σας εργώδεις προσπάθειες αυτό το έργο γίνεται πραγματικότητα. Και εξηγούμαι. Στο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα, στα 22 αυτά χιλιόμετρα, ένα έργο προϋπολογισμού 189 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο θα είναι έτοιμο στα επόμενα τρία χρόνια – αυτός είναι ο στόχος που έχουμε βάλει. Ολο αυτό το έργο έχει χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης. Και όλοι γνωρίζουμε ότι, αν δεν ήταν ο πρωθυπουργός, αυτό το έργο δεν θα είχε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Επομένως νομίζω ότι σήμερα πραγματικά γυρίζουμε σελίδα για το όμορφο νησί της Κρήτης. Σας ευχαριστώ πολύ».

Σημειώνεται ότι ο προϋπολογισμός για το σύνολο των έργων υπερβαίνει τα 2,4 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ έχει ήδη εξασφαλιστεί κοινοτική χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ.

Εκτός από τη ριζική αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στην Κρήτη, ο ΒΟΑΚ θα διευκολύνει τις μετακινήσεις, προς όφελος των πολιτών, του τουρισμού και του εμπορίου, ενώ παράλληλα θα τονώσει την απασχόληση στο νησί.

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές η υλοποίηση του έργου κατέστη εφικτή χάρη σε μεγάλες και επίμονες προσπάθειες, καθώς το καλοκαίρι του 2019 υπήρχε μόνο ένα ανεδαφικό σχέδιο, με μηδενική μελετητική ωριμότητα και χωρίς συγκεκριμένη ενιαία χάραξη ή πλάνο χρηματοδότησης.

Η πρόοδος που έχει επιτευχθεί αντανακλάται στο σκέλος Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος, ενώ κοντά στη συμβασιοποίηση βρίσκονται και τα δύο μεγαλύτερα τμήματα του ΒΟΑΚ, το κομμάτι από τα Χανιά έως το Ηράκλειο, που θα υλοποιηθεί μέσω σύμβασης παραχώρησης, και το σκέλος από τον κόμβο Χερσονήσου μέχρι τη Νεάπολη, που θα κατασκευαστεί μέσω ΣΔΙΤ.

Παράλληλα με τα νέα οδικά έργα, ωριμάζουν οι μελέτες και για τη σύνδεση της Σούδας με το αεροδρόμιο των Χανίων, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη ένα χαρτοφυλάκιο επτά έργων, εκ των οποίων τέσσερα έχουν ολοκληρωθεί, για την αποτροπή κατολισθήσεων σε στοχευμένες θέσεις.

Στο νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι

Στη συνέχεια της επίσκεψής του, ο πρωθυπουργός βρέθηκε στο εργοτάξιο του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι, τονίζοντας ότι το έργο θα είναι έτοιμο εντός των χρονοδιαγραμμάτων.

«Η πρόοδος που έχει συντελεστεί είναι εντυπωσιακή. Μιλάμε για το μεγαλύτερο εργοτάξιο αυτή τη στιγμή στην πατρίδα μας, μιλάμε για ένα από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια που κατασκευάζονται στην Ευρώπη, ένα αεροδρόμιο το οποίο τελικά θα είναι μεγαλύτερο από αυτό το οποίο αρχικά προβλεφθεί. Κι αυτό, γιατί πρέπει να προνοήσουμε και να λάβουμε υπόψη τις πολύ θετικές εξελίξεις που μεσολάβησαν από τότε που το αεροδρόμιο αρχικά σχεδιάστηκε» τόνισε.

Ο Κυρ. Μητσοτάκης, επιπλέον, ανέφερε: «Εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έχουμε θέσει, η Κρήτη θα έχει ένα υπερσύγχρονο αεροδρόμιο για τον επόμενο αιώνα. Είναι αδιανόητο να μιλάμε για την ανάπτυξη του νησιού χωρίς σύγχρονο αεροδρόμιο και χωρίς σύγχρονο αυτοκινητόδρομο. Το αεροδρόμιο, όταν ολοκληρωθεί, θα είναι ένα αρχιτεκτονικό κόσμημα αλλά και ένας φάρος ανάπτυξης».

Τον κ. Μητσοτάκη στο εργοτάξιο του νέου διεθνούς αεροδρομίου υποδέχθηκε ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδος, Μανώλης Φραγκάκης, στελέχη της ΤΕΡΝΑ, ο μητροπολίτης Αρκαλοχωρίου, Καστελίου και Βιάννου, Ανδρέας, και τοπικοί φορείς.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

⇒ Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT