Live: Η εισήγηση του πρωθυπουργού στο υπουργικό συμβούλιο

Live: Η εισήγηση του πρωθυπουργού στο υπουργικό συμβούλιο

Σε εξέλιξη είναι αυτή την ώρα η τοποθέτηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, στο πλαίσιο του υπουργικού συμβουλίου

3' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Συγγνώμη» ζήτησε για άλλη μια φορά ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, αναλαμβάνοντας την ευθύνη που αναλογεί στην κυβέρνησή του και τονίζοντας ότι «δεν μπορούμε να κρυφτούμε πίσω από μια σειρά ανθρώπινων λαθών».

 

Σημεία της εισήγησης του πρωθυπουργού

  • Ζητώ ξανά δημόσια συγγνώμη στο όνομα όλων όσων κυβέρνησαν τα τελευταία χρόνια, αλλά και προσωπικά. Αναλαμβάνω την ευθύνη.
  • Δεν μπορούμε να κρυφτούμε πίσω από μια σειρά ανθρώπινων σφαλμάτων. Αν είχε ολοκληρωθεί το έργο της τηλεδιοίκησης, αυτό το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί και η τεχνολογία θα μας είχε επιτρέψει να αποτρέψουμε το αδιανόητο.
  • Δεν αποτελεί δικαιολογία ότι το έργο θα ολοκληρωθεί σε μερικούς μήνες. Δεν προφτάσαμε να το εγκαταστήσουμε πριν συμβεί το κακό.
  • Το τελευταίο που με ενδιαφέρει είναι να γίνει μια αντιπαράθεση για το ποιος φταίει. Όλοι φταίμε και ας το ομολογήσουμε με θάρρος, απο κυβερνήσεις μέχρι και διοικήσεις.
  • Τον επιμερισμό των ευθυνών θα τον κάνει η Δικαιοσύνη, γρήγορα και στον ανώτατο βαθμό.
  • Η τραγωδία έγινε, όμως, με εμάς στο τιμόνι της χώρας.
  • Μπορώ να εγγυηθώ δύο πράγματα: 1) Απόλυτη διαφάνεια στην έρευνα ώστε να εντοπιστούν τα σφάλματα και να κριθούν δίκαια, 2) Δρομολόγηση άμεσων πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της προβληματικής κατάστασης στους σιδηροδρόμους σε επίπεδο τεχνολογίας και προσωπικού.
  • Άκουσα τους επίμαχους διαλόγους από το βράδυ της τραγωδίας και αισθάνθηκα οργή και ντροπή.
  • Ο πρωθυπουργός προανήγγειλε πλαίσιο παρεμβάσεων για τη στήριξη των συγγενών των θυμάτων της τραγωδίας, σε οικονομικό και ηθικό επίπεδο. Οι ανακοινώσεις θα γίνουν άμεσα.
  • Ο κ. Μητσοτάκης επανέλαβε τα μέτρα που ανακοίνωσε χτες ο Γιώργος Γεραπετρίτης:
    • Δύο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό
    • Βραχυπρόθεσμα θα περιοριστεί το μεταφορικό έργο αν χρειαστεί.
    • Αυστηροποιείται άμεσα το νομικό πλαίσιο για καταστροφές και φθορές
    • Δρομολογούνται άμεσα προσλήψεις τακτικού προσωπικού
    • «Θα κινήσω γη και ουρανό για να ολοκληρωθεί το έργο της τηλεδιοίκησης. Την επόμενη εβδομάδα θα ανακοινώσουμε χρονοδιαγράμματα. Μέχρι τέλος καλοκαιριού θα έχει ολοκληρωθεί».
  • Κατά τη συνάντησή του με τους Ευρωπαίους εκπροσώπους για τον σιδηρόδρομο, ο πρωθυπουργός ζήτησε αναλυτική έκθεση για την ασφάλεια των τρένων με συγκεκριμένες προτάσεις. Με το που είναι έτοιμη, η έκθεση αυτή θα δοθεί σε δημοσιότητα.
  • Δεν πρέπει να επιτρέψουμε η οργή για την τραγωδία στα Τέμπη να γίνει σπίθα ενός νέου διχασμού.
  • Επιπλέον χρηματοδότηση από Ταμείο Ανάκαμψης: Πιο πολλά κεφάλαια από τα ήδη δεσμευμένα 270 εκατ. στα μέσα σταθερής τροχιάς.
  • Ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για «πόλεμο με το σκοτεινό κράτος του αναχρονισμού, το οποίο παίρνει διάφορα κομματικά χρώματα αλλά παραμένει βαθύ» και ζήτησε «να ανατρέψουμε το προβληματικό αυτό κράτος, όσα εμπόδια και αν συναντήσουμε».
  • «Μόνο έτσι το δραματικό αίτημα “Ποτέ Ξανά” θα μετατραπεί σε “Τώρα ή Ποτέ” για την αναγέννηση ολόκληρης της χώρας. Η δική μας απάντηση είναι “τώρα”».

Τα μέτρα για την επαναλειτουργία του σιδηρόδρομου

Σημειώνεται ότι κατά τη σημερινή συνεδρίαση ο υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, θα ενημερώσει το υπουργικό συμβούλιο για την τραγωδία της 28ης Φεβρουαρίου και τα μέτρα αποκατάστασης της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών.

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, δεν θα υπάρχουν άλλα θέματα στην ατζέντα.

Χθες, σε συνέντευξη Τύπου, ο κ. Γεραπετρίτης ανακοίνωσε ότι ο σιδηρόδρομος θα ξεκινήσει να λειτουργεί και πάλι, πιθανότατα προς τα τέλη Μαρτίου. Μέχρι όμως να μπουν σε λειτουργία τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης που εκκρεμούν, τα δρομολόγια θα είναι πιο αραιά, όπως και λιγότεροι θα είναι και οι σταθμοί στους οποίους θα σταματούν τα τρένα, που θα λειτουργούν αυστηρά με δύο σταθμάρχες σε όλες τις βάρδιες.

Αυτό, όπως είπε, θα φέρει και μείωση στο μεταφορικό έργο, το οποίο «σημαίνει μείωση συρμών ή μείωση σταθμών που θα σταματά το τρένο. Θα το δούμε με τις διοικήσεις και τους εργαζομένους. Αυτό που είναι βέβαιο είναι πως πρώτον, δεν πρόκειται να ξεκινήσει κανένα τρένο χωρίς τις πρόσθετες δικλείδες ασφαλείας και δεύτερο, θα γίνει με απόλυτο συντονισμό όλων των φορέων».

Στο μεταξύ, επίκειται η αλλαγή διοικήσεων στον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ, καθώς οι επικεφαλής και των δύο οργανισμών έχουν υποβάλλει τις παραιτήσεις τους. 

⇒ Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT