Τα τηλεοπτικά πάνελ, oι… ηθοποιοί και ο Χίτσκοκ

Τα τηλεοπτικά πάνελ, oι… ηθοποιοί και ο Χίτσκοκ

Την παράσταση έκλεψαν κάποιες εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας και η γιαγιά με το μυθικό «ήρθα να ψηφίσω, ελπίζω να είναι η τελευταία φορά», που άφησε άναυδο τον ρεπόρτερ

2' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το να σου ζητούν να δεις τα εκλογικά τηλεοπτικά πάνελ με κινηματογραφική ματιά εμπεριέχει από μόνο του μια γερή δόση σουρεαλισμού. Ειδικά αν έχεις περάσει προηγουμένως σχεδόν μία εβδομάδα στην Κρουαζέτ, παρακολουθώντας από κοντά τις φρέσκες ταινίες κορυφαίων δημιουργών του σινεμά στο εν εξελίξει Φεστιβάλ Καννών. Οχι βέβαια ότι οι εκλογές δεν έχουν κινηματογραφικά χαρακτηριστικά. Σκηνοθεσία, σενάριο, ηθοποιούς –ιδιαίτερα εκεί, διαθέτουμε κάποιους πολύ δυνατούς περφόρμερ–, δράμα, κωμωδία, ανατροπές, συγκινήσεις, εσχάτως και ειδικά εφέ. Από αυτά τα τελευταία πρέπει να ξεκινήσουμε, καθώς σε τούτες τις εκλογές είδαμε την τεχνολογία να χρησιμοποιείται με αρκετά εντυπωσιακό τρόπο, κυρίως στις γραφικές απεικονίσεις των αποτελεσμάτων σχεδόν σε όλα τα κανάλια.

Μπορεί το τελικό αποτέλεσμα να μη φτάνει (κυρίως στον τομέα της διαδραστικότητας) το επίπεδο που είχαμε δει, π.χ., στις τελευταίες αμερικανικές εκλογές από το CNN και το BBC, ωστόσο κάποιες εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας ήταν αναμφισβήτητα άρτιες και ταυτόχρονα καλαίσθητες – αν είχαμε και λιγότερες ή διαφορετικές από αυτές τις παραδοσιακές κάρτες με τα επιμέρους εκλογικά κέντρα, θα ήταν ακόμη καλύτερα.

Ακόμη και τα πλουσιότερα ειδικά εφέ, βέβαια, χρειάζονται τον κατάλληλο σκηνοθέτη για να δέσουν με τη δραματουργία. Και μπορεί αυτοί των ελληνικών καναλιών να μην είναι ακριβώς… Σκορσέζε, όμως χρειάζεται μεγάλη επιδεξιότητα ώστε να δείξει –και να κρύψει– κάποιος όλα όσα χρειάζεται στη διάρκεια μιας μαραθώνιας ζωντανής εκπομπής.

Εύφημος μνεία και στους ηρωικούς οπερατέρ που στριμώχτηκαν το πρωί, μαζί με κάθε λογής παρατρεχάμενους, στους στενούς διαδρόμους σχολείων κυνηγώντας κατά πόδας τους πολιτικούς αρχηγούς που πήγαιναν να ψηφίσουν. Η τέχνη του γυρίσματος με την «κάμερα στο χέρι» σε όλο της το μεγαλείο. Ενα άλλο κινηματογραφικό στοιχείο είναι αυτό του σασπένς. Κάποτε ο Αλφρεντ Χίτσκοκ έβαλε να χτίσουν μια δεύτερη, μεγαλύτερη σκάλα για το φινάλε της «Υπόθεσης Νοτόριους», ώστε το κατέβασμα των ηρώων να γίνει περισσότερο αγωνιώδες. Στα περισσότερα χθεσινά τηλεοπτικά πάνελ, αντιθέτως, όσο πλησίαζε η ώρα για το κλείσιμο της κάλπης και την ανακοίνωση των exit polls, οι διάφοροι σχολιαστές «μαρτυρούσαν», έστω εμμέσως, το αποτέλεσμα χαλώντας την όποια έκπληξη στον θεατή. Ο Χίτσκοκ θα τους είχε πετάξει έξω με συνοπτικές διαδικασίες…

Για να γυρίσουμε, πάντως, στο πρωινό της ημέρας, εκεί την παράσταση έκλεψαν σίγουρα οι μεγάλες ερμηνείες: ο ανταποκριτής από τις Σέρρες με το υπέροχο κοστούμι του θα μπορούσε άνετα να έχει ξεπηδήσει από το καστ του «Νονού»· ένας γαμπρός που ψήφισε λίγες ώρες πριν από τον γάμο του και (ακόμη πιο ενδιαφέρον) δύο νεόνυμφοι που πήγαν στην κάλπη κατευθείαν από το γαμήλιο γλέντι· η γιαγιά με το μυθικό «ήρθα να ψηφίσω, ελπίζω να είναι η τελευταία φορά», που άφησε άναυδο τον ρεπόρτερ. Φυσικά και όλοι αυτοί, πολιτικοί, δημοσιογράφοι και δημοσιολογούντες παντός είδους, που έκαναν βόλτες στα διάφορα πάνελ μέχρι αργά τη νύχτα για να πανηγυρίσουν, να θρηνήσουν, να τσακωθούν και, κυρίως, να μοιράσουν αστείρευτες δόσεις κλισέ που θα ζήλευε και χολιγουντιανό μπλοκμπάστερ. Αντε με το καλό και στο σίκουελ…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT