Δ. Παπαστεργίου: Λάτρης του εμείς, της τεχνολογίας και της δουλειάς

Δ. Παπαστεργίου: Λάτρης του εμείς, της τεχνολογίας και της δουλειάς

Ποιος είναι ο νέος υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αν θα έπρεπε να αναφέρω μόνο ένα στοιχείο για τον πρώην –πλέον– δήμαρχο Τρικάλων, Δημήτρη Παπαστεργίου, ο οποίος από χθες είναι ο νέος υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, είναι ότι πρόκειται για άνθρωπο που προτιμάει να βρίσκει λύσεις παρά να απεργάζεται προβλήματα. Ενας πολιτικός της συνεννόησης και της συνεργασίας και όχι της αντιπαράθεσης και του καβγά. Γεννήθηκε στα Τρίκαλα πριν από περίπου μισόν αιώνα, όπου και πέρασε τα μαθητικά του χρόνια. Σπούδασε στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ του ΕΜΠ και άσκησε το επάγγελμα του μηχανικού στα Τρίκαλα πριν ασχοληθεί με την αυτοδιοίκηση.

Η αγάπη του για την τεχνολογία είναι το «κουσούρι» του. Οχι όμως ως φετίχ, αλλά γιατί προσφέρει λύσεις και ευκολίες για όλους. «Η τεχνολογία δεν είναι προορισμός, είναι το μέσον για να ζήσουμε καλύτερα, ένα εργαλείο και μόνο», λέει. Η δουλειά που έχει κάνει στα Τρίκαλα, όπου ως δήμαρχος σχεδόν ολοκλήρωσε τη δεύτερη τετραετία του, αντικατοπτρίζεται στην αποδοχή του κόσμου. Το 2019 εξελέγη με ποσοστό 57,43%.

Το έργο που έχει επιτελέσει στα Τρίκαλα ως δήμαρχος αντικατοπτρίζεται στην αποδοχή του κόσμου. Το 2019 επανεξελέγη με 57,43%.

Τα Τρίκαλα επί των ημερών του έγιναν μια «έξυπνη» πόλη, με πολλές τεχνολογικές εφαρμογές. Οπως ο ίδιος ο Δημήτρης Παπαστεργίου έχει πει σε συνέντευξή του στην «Κ», μια «έξυπνη» πόλη πρέπει πρώτα απ’ όλα να έχει έξυπνους πολίτες που είναι διατεθειμένοι να αλλάξουν τις παλαιές, κακές τους συνήθειες.

Τον είχα ρωτήσει κάποτε πώς οι άνθρωποι στα Τρίκαλα αποδέχθηκαν τις αλλαγές και τις υιοθέτησαν, όταν είναι γνωστό ότι οι αλλαγές τρομάζουν τους ανθρώπους και τους δημιουργούν καχυποψία. Είναι ο τρόπος, αλλά είναι και το κλίμα που υπάρχει στην πόλη και το οποίο καλλιεργήθηκε και από την προηγούμενη δημοτική αρχή. «Τα Τρίκαλα ήταν όμορφα και πριν από εμένα. Τα Τρίκαλα ήταν έξυπνα και πριν από εμένα. Τα Τρίκαλα διαχρονικά είχαν δημοτικές αρχές που νοιάζονταν και που στην κοινωνία δεν αναπτύχθηκε αυτή η κακή νοοτροπία τού “οι προηγούμενοι ήταν κλέφτες, λωποδύτες και εμείς οι σωτήρες που ήρθαμε να σας σώσουμε”», ανέφερε στον συνάδελφο Σταύρο Τζίμα. «Αλίμονο αν δεν αποδεχθούμε τα καλά που βρήκαμε στην πόλη μας και δεν τα βελτιώσουμε», είχε πει.

Ενα ακόμη χαρακτηριστικό του νέου υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι ότι ποτέ δεν μιλάει σε πρώτο ενικό πρόσωπο. Πιστεύει στην ομάδα και το υποστηρίζει με τη στάση του. Αγαπημένη του ιστορία είναι οι γκρίνιες των Τρικαλινών όταν ήρθαν στην πόλη λεωφορεία χωρίς οδηγό, ένα μέσο που σήμερα είναι πολύ δημοφιλές. «Για να κυκλοφορήσει το λεωφορείο, ήθελε να έχει μια συγκεκριμένη λωρίδα, απ’ όπου έπρεπε να ξεπαρκάρουμε αυτοκίνητα. Θα πεις στον Ελληνα να μην παρκάρει κάτω από το σπίτι του; Και όμως, οι Τρικαλινοί αντέδρασαν ελάχιστα. Γιατί τους είπαμε: “Παιδιά, θα κρατήσει αυτό το πρότζεκτ έξι μήνες και μετά αυτή η λωρίδα θα γίνει ποδηλατόδρομος για τα παιδιά σας”. Ακούσαμε λίγη μουρμούρα, του τύπου “δήμαρχε, αυτά τα λεωφορεία χωρίς οδηγό θα κόψουν τη δουλειά σε οδηγούς”. Απάντησα σε κάποιον που μου έστειλε ένα σχετικό email: “Αδελφέ μου, μη στέλνεις email γιατί μόλις κάποιος ταχυδρόμος έχασε τη δουλειά του”».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT