Πολεμικό Ναυτικό: «Τρέχει» η προμήθεια των φρεγατών FDI από τη Γαλλία

Πολεμικό Ναυτικό: «Τρέχει» η προμήθεια των φρεγατών FDI από τη Γαλλία

Σήμερα η τελετή καθέλκυσης του «Κίμωνος», που θα πραγματοποιηθεί στο Λοριάν – Θα ενταχθεί στον στόλο στις αρχές του 2025

2' 13" χρόνος ανάγνωσης

Η επίσημη τελετή καθέλκυσης της πρώτης φρεγάτας FDI του Πολεμικού Ναυτικού (Π.Ν.), που θα πραγματοποιηθεί στο Λοριάν σήμερα, αποτελεί εξέλιξη η οποία καλωσορίζεται από την Αθήνα, καθώς το πρόγραμμα ναυπήγησης τριών κύριων μονάδων επιφανείας από τη γαλλική Naval Group φαίνεται να προχωράει ταχύτερα από το αναμενόμενο.

Η τελετή είναι βεβαίως τυπική, καθώς ο «Κίμων» (όπως ονομάζεται η πρώτη FDI του Π.Ν. και με αυτήν ολόκληρη η κλάση που θα ακολουθήσει) είναι ήδη στο νερό.

Το 2024 θα ακολουθήσουν δοκιμές του πλοίου και στις αρχές του 2025 ο «Κίμων» θα παραδοθεί στο Π.Ν. και θα ενταχθεί στον στόλο.

Με βάση το χρονοδιάγραμμα, όπως έχει διαμορφωθεί έως αυτή τη στιγμή, η δεύτερη φρεγάτα FDI με την ονομασία «Νέαρχος» θα παραδοθεί το φθινόπωρο του 2025. Προεξοφλείται ότι η τρίτη φρεγάτα τύπου FDI, ο «Φορμίων», θα παραδοθεί στο Π.Ν. εντός του 2026.

Τεχνολογίες αιχμής

Δεδομένου ότι η σύμβαση για τη ναυπήγηση των τριών φρεγατών έγινε με σκοπό την ταχύτερη δυνατή ολοκλήρωσή της, κάποιες πρόσθετες εργασίες για την προσθήκη συστημάτων που δεν υπήρχαν κατά τις διαπραγματεύσεις με τους Γάλλους θα γίνουν μετά την παράδοσή τους στο Π.Ν.

Επί του πρακτέου το συγκεκριμένο ρίσκο είναι υπολογισμένο από την ελληνική πλευρά και εντάσσεται στον κύκλο της ναυπήγησης των πλοίων. Οι FDI, τηρουμένων των αναλογιών, από πλευράς τεχνολογικής αιχμής θα αποτελούν από τα πιο εξελιγμένα πλοία σε επίπεδο φρεγάτας σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, με μοναδικούς χρήστες τη Γαλλία (που έχει παραγγείλει έως τώρα δύο φρεγάτες) και την Ελλάδα (συνολικά τρεις). Για την οικονομία κλίμακος στο μέλλον έχει σημασία αν το γαλλικό ναυτικό (ή τρίτοι πελάτες) θα συνεχίσει να παραγγέλνει αυτού του είδους τις φρεγάτες.

Πέρα, πάντως, από το πρόγραμμα των φρεγατών του Π.Ν., το οποίο, όπως όλα δείχνουν, προχωράει με ρυθμούς ταχύτερους ακόμη και για τους πιο αισιόδοξους, οι ανάγκες ναυπήγησης πολεμικών πλοίων παραμένουν υψηλές.

Οπως είναι ήδη γνωστό, εντός του 2024 θα πρέπει να ληφθούν αποφάσεις για την προμήθεια (ή όχι) νέων κορβετών, για τη ναυπήγηση των οποίων υπάρχει ενδιαφέρον γαλλικό (Gowind) και ιταλικό (Doha), ενώ παράλληλα προς αυτές καταγράφονται και ορισμένες πιθανές λύσεις που θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν πλοία που αποσύρονται από το αμερικανικό ναυτικό. Στα μείζονα ερωτήματα της διατήρησης του υφιστάμενου στόλου του Π.Ν. σε αξιόμαχη κατάσταση υφίσταται και εκείνο της αναβάθμισης μέσης ζωής των τεσσάρων φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ, η πλέον σύγχρονη των οποίων μετράει ήδη 24 χρόνια υπηρεσίας.

Οι φρεγάτες «S»

Η «ραχοκοκαλιά» των κυρίων μονάδων επιφανείας του Στόλου, οι ολλανδικές «S», ενταγμένες στο Π.Ν. για 40-46 χρόνια, έχουν προ πολλού ξεπεράσει τα όρια αντοχής τους και οι περισσότερες από αυτές είναι λειτουργικές χάρη στη δημιουργικότητα και στη φροντίδα των πληρωμάτων τους, γεγονός άλλωστε που φάνηκε και κατά την κρίση του θέρους του 2020 στην Ανατολική Μεσόγειο.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT