Βουλή: Live η συζήτηση για το φορολογικό νομοσχέδιο

Βουλή: Live η συζήτηση για το φορολογικό νομοσχέδιο

Με τις ομιλίες του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη και των πολιτικών αρχηγών ξεκινά σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση του φορολογικού νομοσχεδίου, το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί αύριο

12' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με την ομιλία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, ξεκίνησε στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση του φορολογικού νομοσχεδίου, το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί αύριο.

Live η συζήτηση στην Ολομέλεια: 

Μητσοτάκης: «Μεταρρύθμιση κοινωνικής δικαιοσύνης»

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τοποθετήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής, στη συζήτηση για το νέο φορολογικό νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, κάνοντας λόγο για «μια σημαντική μεταρρύθμιση κοινωνικής δικαιοσύνης». 

«Κατ’ αρχάς να ευχηθώ καλή αρχή στη νέα Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Αριστεράς», σημείωσε αφού ανέβηκε στο βήμα ο πρωθυπουργός, πριν ξεκινήσει την ομιλία του για το νομοσχέδιο. «Ενας είναι ο δρόμος, η αντιπαράθεση με τις στρεβλώσεις του παρελθόντος που εμποδίζουν τον εθνικό βηματισμό του μέλλοντος», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης συμπληρώνοντας ότι «στη δεύτερη τετραετία μας έχει έρθει ο καιρός να κατανείμουμε τα φορολογικά βάρη πιο δίκαια και πιο ισορροπημένα, μόνο έτσι θα μπορέσουμε να μειώσουμε κι άλλο τους φορολογικούς συντελεστές». 

«Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να αυξήσουμε κι άλλο μισθούς και συντάξεις, να κρατήσουμε ψηλά την ετοιμότητα των Ενόπλων Δυνάμεων, αλλά και να πυκνώσουμε το δίχτυ προστασίας των πιο ευάλωτων απέναντι στις έκτακτες δυσκολίες. Αυτό είναι ένα βαθιά πολιτικό ζήτημα στο οποίο απαντά το νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα». 

Ολόκληρη η ομιλία του πρωθυπουργού: 

Σκοπός είναι «να κλείσουν τα “παραθυράκια” φοροδιαφυγής σε πολλά και διαφορετικά επίπεδα», επεσήμανε ο πρωθυπουργός, ο οποίος σημείωσε ότι «αξίζει να σταθούμε στις παρεμβάσεις που αποκαθιστούν τη διαφάνεια των συναλλαγών, καταπολεμούν το λαθρεμπόριο, εμποδίζουν τη διακίνηση μετρητών άγνωστης προέλευσης και διευρύνουν δίκαια τη βάση όσων συνεισφέρουν στα φορολογικά έσοδα». «Είναι ένα νομοσχέδιο το οποίο εκσυγχρονίζει τις σχέσεις του κράτους και του πολίτη. Συγκροτεί, επίσης, ένα πλαίσιο το οποίο παρεμβαίνει και σε νέα δεδομένα της εποχής, κυρίως όμως συνιστά μια σημαντική μεταρρύθμιση κοινωνικής δικαιοσύνης. Ετσι, από τους πρώτους μήνες του 2024, όλες οι ταμειακές μηχανές θα συνδεθούν με POS, τα οποία θα πρέπει να λειτουργήσουν υποχρεωτικά σε ολόκληρη τη λιανική. Αυτό σημαίνει ότι τελειώνουν οι επιχειρήσεις δύο ταχυτήτων και περιορίζονται και οι πελάτες δύο δυνατοτήτων. Δυσκολεύει το ψευδεπίγραφο δίλημμα “με ή χωρίς απόδειξη”», συμπλήρωσε. 

«Παράλληλα οι εισπράξεις και οι δαπάνες των επιχειρήσεων θα αναρτώνται στην πλατφόρμα myDATA», είπε ο κ. Μητσοτάκης στη συνέχεια, εξηγώντας ότι σκοπός της κυβέρνησης είναι «να ενθαρρύνουμε τη στροφή στη φορολογική συνέπεια», όπως είπε. 

Ως προς το ζήτημα του λαθρεμπορίου καυσίμων, ο πρωθυπουργός παρουσίασε το μέτρο της «αυτόματης διακοπής της συνεργασίας κάθε εταιρείας που παρανομεί από τον κύκλο διακίνησης και εμπορίας του κλάδου. Στο εξής όποιο φυσικό ή νομικό πρόσωπο εντοπίζεται θα παύει τη δραστηριότητά του για δύο χρόνια, οι εγκαταστάσεις θα σφραγίζονται ώστε να μην μπορούν να χρησιμοποιηθούν για προϊόντα που θα έχουν μετονομαστεί, αλλά και υπόλοιπες εταιρείες του κλάδου θα υποχρεούνται να ελέγχουν αν οι συνεργάτες τους έχουν σύστημα εισροών και εκροών». 

Η φοροδιαφυγή έχει αποδειχτεί Λερναία Υδρα, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης. «Με την ψήφιση του νομοσχεδίου απαγορεύεται η οποιαδήποτε αγορά ακινήτου με ρευστό, “χέρι-χέρι”, όπως λέγεται», τόνισε στη συνέχεια. «Από εδώ και στο εξής το τίμημα θα καταβάλλεται αποκλειστικά μέσω τραπέζης και, αν κάποιοι επιμένουν σε βαλίτσες με ύποπτα χαρτονομίσματα, θα θεωρείται άκυρο όποιο συμβόλαιο καταγράφει προκαταβολή ή εξόφληση με μετρητά». 

«Το ίδιο το κράτος πρέπει επίσης να αλλάξει τη μέθοδο των πληρωμών του. Το επόμενο διάστημα, οι περισσότερες κοινωνικές και προνοιακές παροχές θα καταβάλλονται μέσω καρτών», εξήγγειλε ακολούθως ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Οσον αφορά τις βραχυχρόνιες μισθώσεις τόνισε: «Πρόθεσή μας είναι να ισορροπήσουμε ανάμεσα στη διευκόλυνση χιλιάδων μικροϊδιοκτητών (…) Από την άλλη είναι χρέος της πολιτείας να καθορίσει κανόνες. Με αυτά τα κριτήρια, το νομοσχέδιο καλεί να καταβάλλουν το μερίδιο που τους αναλογεί τους ιδιοκτήτες που προσφέρουν παραπάνω από τρία ακίνητα σε βραχυχρόνια μίσθωση». 

Οσον αφορά τη φορολόγηση των ελευθέρων επαγγελματιών, ο πρωθυπουργός υποστήριξε ότι η πλειοψηφία της κοινής γνώμης στηρίζει τον πυρήνα της μεταρρύθμισης. «Σήμερα ο μέσος μισθωτός στη χώρα πληρώνει στο κράτος περισσότερα από όσα καταβάλλει το 85% των ελευθέρων επαγγελματιών. Αυτό συμβαίνει γιατί οι μισοί από αυτούς δηλώνουν μηδενικά κέρδη. Επίσης 3/10 επικαλούνται ζημιές επί μια πενταετία και 7/10 παρουσιάζουν έσοδα λιγότερα ακόμα από τον κατώτατο μισθό. Είναι κάτι που όλοι το συζητάμε μεταξύ μας, αλλά κανείς δεν έχει κάνει κάτι για να το θεραπεύσει», είπε. 

«Αυτή η στρέβλωση επιβαρύνει και τους ίδιους τους επαγγελματίες, αν αναλογιστείτε ότι 4 στους 100 εισφέρουν τα μισά φορολογικά έσοδα από όσα πληρώνει το σύνολο αυτής της επαγγελματικής κατηγορίας. Για αυτό, πλέον, ένας ελεύθερος επαγγελματίας δεν θα μπορεί να φορολογείται για εισοδήματα μικρότερα από αυτά που δηλώνει ένας υπάλληλος με τον βασικό μισθό. Αυτό είναι το πόσο το οποίο κρίνουμε ότι αντανακλά την ελάχιστη αξία της προσωπικής εργασίας. Αν συντρέχουν λόγοι για να παραμένει στο επάγγελμα ενώ παρουσιάζει ζημιές, έχει δικαίωμα να διεκδικήσει το δίκιο του. Το τεκμήριο αυτό είναι μαχητό». 

Φάμελλος: «Οφείλουμε να εγγυηθούμε ένα καλύτερο αύριο για τη νέα γενιά»

Με αναφορά στην σημερινή δέκατη πέμπτη «μαύρη επέτειο της εν ψυχρώ δολοφονίας του 15χρονου Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου» άρχισε την ομιλία του στη Βουλή ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος. 

«Η 6η Δεκέμβρη θα είναι πάντα η μέρα του Αλέξη, που σήμερα θα ήταν 30 χρονών, θα είναι η μέρα της γενιάς του αλλά και γενικά της νεολαίας που εξεγείρεται και διεκδικεί» ανέφερε ο κ. Φάμελλος και πρόσθεσε: «Μιας γενιάς που ενηλικιώθηκε βίαια το 2008 και που, στη συνέχεια, είδε τα όνειρά της να συνθλίβονται από τη δεκαετία της οικονομικής κρίσης και των μνημονίων. Μιας γενιάς που αναγκάστηκε να φύγει στο εξωτερικό για να αναζητήσει ένα καλύτερο μέλλον. Σε αυτή τη γενιά αλλά και στη σημερινή νεολαία οφείλουμε, 15 χρόνια μετά, να εγγυηθούμε ότι κάθε αύριο θα είναι καλύτερο από το χθες και αυτό σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να περιλαμβάνει καμία αναχρονιστική συζήτηση για ιδιωτικά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος».

Ακολούθως, αναφέρθηκε στο επικείμενο Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας με την Τουρκία: «Όπως έχουμε τονίσει, στηρίζουμε σταθερά τον διάλογο με την Τουρκία στη βάση του διεθνούς δικαίου, με σκοπό τη μείωση της έντασης, την οικοδόμηση εμπιστοσύνης και τη συνεργασία σε σειρά τομέων. Υπογραμμίζουμε, όμως, ότι ο διάλογος αυτός, πρέπει να προωθείται στη βάση μιας συγκεκριμένης στρατηγικής με αρχή, μέση και τέλος: Πρώτον, να βασίζεται σε ξεκάθαρες κόκκινες γραμμές: τη μη-αποστρατιωτικοποίηση και την προάσπιση της κυριαρχίας. Δεύτερον, να έχει σαφή προοπτική την οριοθέτηση μόνο της διαφοράς για υφαλοκρηπίδα/ΑΟΖ στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης. Η υφαλοκρηπίδα/ΑΟΖ είναι το μόνο νομικό θέμα, η μόνη διαφορά που διεκδικούμε να παραπεμφθεί στη Χάγη. Όμως, τρίτον, ο διάλογος αυτός οφείλει να καθορίσει με σαφήνεια τους όρους υπό τους οποίους θα προχωρήσουν οι διερευνητικές συνομιλίες που δεν έχουν καθορισθεί μέχρι σήμερα. Τέταρτον, να αξιοποιήσει τις συμμαχίες μας ώστε η Τουρκία να πιεστεί και να δεσμευτεί μακροπρόθεσμα στον ελληνοτουρκικό και ευρωτουρκικό διάλογο. Να μην μπορεί, δηλαδή, να επανέλθει στην ένταση αφού αξιοποιήσει την επικείμενη συνάντηση για να αποκομίσει τα οφέλη που αποζητά. Και τέλος πρέπει να δοθεί σαφώς το μήνυμα προς τον κ. Ερντογάν και προς όλες τις κατευθύνσεις της σημασίας επανεκκίνησης των συνομιλιών για δίκαιη και βιώσιμη λύση του Κυπριακού εκεί όπου διακόπηκαν στο Κρανς Μοντανά. Αυτού του διεθνούς ζητήματος εισβολής και κατοχής».

Άσκησε κριτική στον πρωθυπουργό λέγοντας ότι δεν ακολουθούμε τον δρόμο του κ. Μητσοτάκη «που εκμεταλλεύεται εδώ και χρόνια τα θέματα εξωτερικής πολιτικής για να επιτεθεί στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ως “εθνική εξαίρεση” για τον οποίο ο πατριωτισμός είναι ξένη λέξη. Ποιο είναι το αποτέλεσμα αυτής της πατριδοκαπηλείας; Σήμερα να υπάρχει πρόσφορο έδαφος στην κοινή γνώμη για θέσεις όπως αυτές του κ. Σαμαρά, που τάσσεται κατά του διαλόγου».

Αναφέρθηκε όμως και στην «τραγική εξέλιξη της γυναικοκτονίας, της 43χρονης στην Σαλαμίνα»: «Δεν θέλω να υποτιμήσω ούτε το θέμα ούτε το νομοσχέδιο. Αλλά θεωρώ ότι αν κάτι πρέπει να συζητηθεί στο νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης είναι η νομική κατοχύρωση του όρου της γυναικοκτονίας όπως έχει ζητήσει και καταθέσει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ».

Οι θέσεις των κομμάτων 

Στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής, υπέρ του νομοσχεδίου δήλωσε η Νέα Δημοκρατία. Καταψήφισε σύσσωμη η αντιπολίτευση, προκαλώντας το αιχμηρότατο σχόλιο του υφυπουργού Οικονομικών Χάρη Θεοχάρη. «Δεν έχει σημασία για ποιον λόγο δεν θέλετε να στηρίξετε αυτό το νομοσχέδιο. Μπορεί να είναι ο λαϊκισμός σας. Μπορεί να είναι ο μικροκομματισμός. Μπορεί να είναι η πολιτική οκνηρία των εύκολων λύσεων. Ομως, σας παρακαλώ σταματήστε να είστε πολιτικοί αβανταδόροι της φοροδιαφυγής», είπε ο Χάρης Θεοχάρης και υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση λογοδοτεί μόνο στην κοινωνία, που συμφωνεί με τις προωθούμενες διατάξεις.

Η διάταξη είναι οριζόντια, αναχρονιστική, άδικη, κρύβει την παντελή αδυναμία της κυβέρνησης να πιάσει την πραγματική φοροδιαφυγή, είναι η θέση του ΣΥΡΙΖΑ, όπως αυτή διατυπώθηκε από τον εισηγητή του Γιώργο Γαβρήλο. Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει προειδοποιήσει ότι το τεκμαρτό εισόδημα θα οδηγήσει στην απόγνωση τον μέσο αυτοαπασχολούμενο και μικρομεσαίο επιχειρηματία. Ζητά δε να θεσπιστεί αφορολόγητο στα 10.000 ευρώ για όλους και ενεργοποίηση του ακατάσχετου επαγγελματικού λογαριασμού.

Μολονότι βρισκόμαστε στην ψηφιακή εποχή, το νομοσχέδιο μας γυρίζει τρεις με τέσσερις δεκαετίες πίσω, με την επιβολή κεφαλικού φόρου στους ελεύθερους επαγγελματίες, είναι η θέση που έχει διατυπώσει και το ΠΑΣΟΚ, διά του ειδικού αγορητή του Πάρι Κουκουλόπουλου.

«Πρόκειται για μία κατά μέτωπο επίθεση στους πιο ευάλωτους οικονομικά επαγγελματίες και τις πιο μικρές των ατομικών επιχειρήσεων», είναι η θέση του ΚΚΕ, όπως αυτή διατυπώθηκε από τον ειδικό αγορητή του Χρήστο Τσοκάνη, ο οποίος μάλιστα προειδοποίησε ότι, με την αύξηση του δηλωμένου εισοδήματος, θα περικοπούν προνοιακά επιδόματα.

«Η μείωση του μνημονιακού τέλους επιτηδεύματος το οποίο, βέβαια, θα καλύπτεται από τον νέο κεφαλικό φόρο, αποτελούσε κρυφή ατζέντα της κυβέρνησης, αφού δεν τον είχε στο προεκλογικό της πρόγραμμα», είναι η θέση της Ελληνικής Λύσης, όπως αυτή διατυπώθηκε από τον Βασίλη Βιλιάρδο.

«Η κυβέρνηση κυνηγάει, με οριζόντια φορολογικά μέτρα, τις μικρομεσαίες τάξεις, ενώ υπάρχει πλήρης ασυλία για τους μεγάλους επενδυτές, τις μεγάλες εταιρείες και τις τράπεζες», είναι η θέση των «Σπαρτιατών», όπως διατυπώθηκε από τον ειδικό αγορητή τους Ιωάννη Κόντη.

«Η προτεινόμενη φορολόγηση των φυσικών προσώπων που ασκούν ατομική επιχείρηση, των ελευθέρων επαγγελματιών, των αυτοαπασχολουμένων παρουσιάζει πολλές αδυναμίες, αδικίες και ελαττώματα, από πρακτικής, οικονομικής και νομικής απόψεως», δήλωσε η «Νίκη» διά του ειδικού αγορητή της Ανδρέα Βορύλλα, που επισήμανε ότι στο νομοσχέδιο δεν υπάρχει ούτε ένα άρθρο που να αντιμετωπίζει τη φοροδιαφυγή των μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών και των μεγάλων ομίλων, που δραστηριοποιούνται στη χώρα.

Το τεκμαρτό εισόδημα «δεν στέκει καμίας λογικής, ηθικής και δικαιοσύνης», δηλώνει η Πλεύση Ελευθερίας, η οποία διά της ειδικής της αγορήτριας Ελένης Καραγεωργοπούλου κατήγγειλε ότι για την κυβέρνηση θεωρούνται όλοι οι ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι ένοχοι και θα πρέπει εκείνοι να αποδείξουν την αθωότητά τους, την ίδια ώρα που μεγάλες εταιρείες και όμιλοι, όπως και σειρά τηλεοπτικών μέσων, δηλώνουν επί σειρά ετών ζημίες.

Το περιεχόμενο της ένστασης αντισυνταγματικότητας του ΣΥΡΙΖΑ

Ενσταση αντισυνταγματικότητας επί του άρθρου 15 του νομοσχεδίου, υπό το φως της έκθεσης της επιστημονικής υπηρεσίας της Βουλής, υπέβαλε ο ΣΥΡΙΖΑ. Το άρθρο αφορά στον προσδιορισμό του τεκμαρτού εισοδήματος των ελευθέρων επαγγελματιών στη βάση του κατώτατου μισθού. Η ένσταση αντισυνταγματικότητας θα συζητηθεί σε λίγη ώρα.

Στην ένσταση αντισυνταγματικότητας, ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει τα εξής:

«Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. που υπογράφουμε, προβάλλουμε ένσταση και αντιρρήσεις λόγω αντισυνταγματικότητας κατά του σχεδίου νόμου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ως προς το άρθρο 15 του σχεδίου νόμου.

Με το άρθρο 15 εισάγεται νέο σύστημα τεκμαρτού προσδιορισμού του ελάχιστου εισοδήματος από επιχειρηματική δραστηριότητα (εκτός του εισοδήματος από αγροτική δραστηριότητα) που αποκτούν φυσικά πρόσωπα (με την εξαίρεση των προσώπων που αποκτούν εισόδημα από έως και τρεις εργοδότες, και αυτών που παρουσιάζουν αναπηρία άνω του 80%), συναρτώμενο καταρχήν προς το ετήσιο ποσό του νομοθετημένου μεικτού κατώτατου μισθού ή προς το ποσό που αντιστοιχεί στις μεικτές αποδοχές του υψηλότερα αμειβόμενου υπαλλήλου που απασχολείται από το υπόχρεο φυσικό πρόσωπο και έως 30.000 ευρώ. Το ποσό αυτό προσαυξάνεται έως 30% αναλόγως του χρόνου έναρξης της επαγγελματικής δραστηριότητας του υποχρέου και, περαιτέρω, σε αυτό προστίθεται (α) ποσό ίσο με το 10% της ετήσιας δαπάνης μισθοδοσίας (και έως 15.000 ευρώ), και (β) ποσό που ανέρχεται σε 5% επί του ποσού κατά το οποίο ο κύκλος εργασιών του υποχρέου υπερβαίνει τον μέσο ετήσιο κύκλο εργασιών του συνόλου των επιχειρηματιών που ασκούν την ίδια δραστηριότητα (βάσει του Κωδικού Αριθμού Δραστηριότητας από την οποία ο υπόχρεος αντλεί τα υψηλότερα έσοδα). Το ως άνω προσδιοριζόμενο ετήσιο τεκμαρτό εισόδημα δεν μπορεί να υπερβεί τις 50.000 ευρώ.

Η προτεινόμενη διάταξη του άρθρου 15 αντίκειται στο άρθρο 4 παρ. 1 και 5 του Συντάγματος στην αρχή της ισότητας (άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος), ενόψει όχι μόνο της ουσιώδους διαφοράς των συνθηκών απασχολήσεως των εν λόγω δύο κατηγοριών προσώπων αλλά, προεχόντως, λόγω της ριζικής, επί συνταγματικού επιπέδου, διαφοράς του νομικού καθεστώτος υπό το οποίο οι μισθωτοί παρέχουν τις υπηρεσίες τους εν σχέσει προς τους μη μισθωτούς (αυτοαπασχολούμενους).

Οι μισθωτοί και οι μη μισθωτοί τελούν υπό “ουσιωδώς διαφορετικές συνθήκες απασχολήσεως και παραγωγής εισοδήματος”.

Πράγματι, κατά τα δεδομένα της κοινής πείρας, τα έσοδα των μισθωτών χαρακτηρίζονται από σταθερότητα, καθώς προέρχονται από έναν, κατά κανόνα, εργοδότη, ο οποίος δεσμεύεται καθ’ όλο το χρονικό διάστημα της απασχόλησής τους σε αυτόν να τους καταβάλλει συγκεκριμένο μισθό, ενώ οι δαπάνες που συνδέονται με την εργασία τους, κατά κανόνα, δεν βαρύνουν αυτούς, αλλά τον εργοδότη τους, σε αντίθεση με τους μη μισθωτούς των οποίων τα έσοδα συναρτώνται από πλήθος παραγόντων (στους οποίους, πάντως, δεν περιλαμβάνεται το ύψος του νομοθετημένου κατώτατου μισθού ή των αποδοχών του υψηλότερα αμειβόμενου απασχολούμενου υπαλλήλου τους), με αποτέλεσμα να μην είναι ποτέ σταθερά, ενώ το ίδιο ισχύει και για τις δαπάνες τους που βαρύνουν τους ίδιους. Στο πλαίσιο αυτό, σε αντίθεση με τους μισθωτούς, το εισόδημα των μη μισθωτών είναι διαρκώς μεταβαλλόμενο, δεν συναρτάται, καταρχήν, με τους παράγοντες που διαμορφώνουν το ύψος του νομοθετημένου κατώτατου μισθού (άρθρο 134 παρ. 2 του Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου, π.δ. 80/2022) ή του μισθού του υψηλότερα αμειβόμενου απασχολούμενου υπαλλήλου, ενώ δεν αποκλείεται να είναι και αρνητικό (ζημίες), κυρίως στους τομείς της βιοτεχνίας και του εμπορίου, ενδεχόμενο που αναγνωρίζει και ο φορολογικός νομοθέτης, παρέχοντας τη δυνατότητα μεταφοράς της σχετικής ζημίας και συμψηφισμού της με μελλοντικά κέρδη κατά τον υπολογισμό του φόρου εισοδήματος των επόμενων πέντε ετών (άρθρο 27 παρ. 1 ΚΦΕ). Συνεπώς, η επίκληση των διδαγμάτων της κοινής πείρας για τη συναγωγή τεκμηρίου ως προς το ύψος του ελάχιστου καθαρού εισοδήματος από επιχειρηματική δραστηριότητα που αποκτά ένα φυσικό πρόσωπο βάσει του νομοθετημένου κατώτατου μισθού ή, πολύ περισσότερο, των αποδοχών του υψηλότερα αμειβόμενου απασχολούμενου υπαλλήλου, προσκρούει στην αρχή της ισότητας του άρθρου 4 παρ.1 και 5 του Συντάγματος».

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., Νίκος Παππάς, ανέφερε ότι το Σύνταγμα δεν απαγορεύει να φορολογούνται οι Ελληνες και οι Ελληνίδες με τεκμήρια. Ομως, υπό δύο σοβαρές προϋποθέσεις: Τα τεκμήρια να είναι μαχητά και να βασίζονται σε διδάγματα κοινής πείρας. «Εδώ δεν έχουμε διδάγματα κοινής πείρας. Υπογραμμίζεται με εμφατικό τρόπο από την έκθεση του Επιστημονικού Συμβουλίου, και αν υπάρχουν κάποια διδάγματα πείρας, δεν είναι κοινά. Δεν είδαμε κόμμα της αντιπολίτευσης ή έναν φορέα να μοιράζεται τα διδάγματα πείρας που έχει ο συγγραφέας του νόμου, ο οποίος μάλλον είναι διαφορετικός από τον συγγραφέα της ανάλυσης συνεπειών της ρύθμισης. Η ανάλυση συνεπειών δεν παραπέμπει σε πραγματικά δεδομένα για τον προσδιορισμό του τεκμαρτού εισοδήματος των αυτοαπασχολουμένων και των ελευθέρων επαγγελματιών με βάση τον κατώτατο μισθό. Καταθέτουμε, λοιπόν, ένσταση αντισυνταγματικότητας», τόνισε ο κ. Παππάς, επισημαίνοντας ότι είναι μείζον να συζητηθεί τώρα η ένσταση αντισυνταγματικότητας, δηλαδή πριν ανέβει στο βήμα ο πρωθυπουργός.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT