Την Ευρωπαϊκή Ενωση και την πολιτική της περί ανταγωνισμού, την τρόικα και τα μνημόνια, υπηρεσιακά στελέχη και τις διοικήσεις της ΕΡΓΟΣΕ, καθώς και το ΤΑΙΠΕΔ, με προσωπική αναφορά στον τότε πρόεδρο Στ. Πιτσιόρλα, «έδειξε» χθες ως κατάλληλους να κληθούν για να μιλήσουν σχετικά με τη σύμβαση «717» και την κατάσταση στους σιδηροδρόμους ο πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών επί κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ Χρ. Σπίρτζης, καταθέτοντας στην εξεταστική επιτροπή για το πολύνεκρο δυστύχημα.
Ο πρώην υπουργός σημείωσε ότι εξαιτίας των μνημονιακών νόμων δεν είχε αρμοδιότητα να παρεμβαίνει στο έργο της ΕΡΓΟΣΕ, άρα και καμία ευθύνη για την πορεία εκτέλεσης των συμβάσεών της, αφού εποπτεύουσα αρχή ήταν το Υπερταμείο, συμπληρώνοντας ότι η διοίκηση του οργανισμού που είχε από τον ίδιο διοριστεί έκανε όλα όσα έπρεπε να κάνει. Υποστήριξε δε πως ακόμη κι αν είχε υλοποιηθεί στο 100% εγκαίρως η αρχική σύμβαση, ο ελληνικός σιδηρόδρομος δεν θα είχε λειτουργική τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση.
«Πρέπει να καλέσετε τις διοικήσεις της ΕΡΓΟΣΕ να πουν ποιοι υπηρεσιακοί του οργανισμού έκαναν τη μελέτη για μια τέτοια έωλη σύμβαση το 2014», ανέφερε μεταξύ άλλων. Παράλληλα, αναφέρθηκε στην –επί εποχής μνημονίων– συνεχή μείωση του προσωπικού του ΟΣΕ, υποστηρίζοντας ωστόσο ότι «ο οργανισμός κατέρρευσε μετά το 2019 και με την περαιτέρω απομείωση του προσωπικού».
Απαντώντας σε ερωτήσεις, σχολίασε πως η μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη ήταν παράνομη, αφού στην προκήρυξη προβλεπόταν όριο ηλικίας, συμπληρώνοντας ταυτόχρονα ότι επί των ημερών του ο νόμος δεν προέβλεπε όριο ηλικίας για τις μετατάξεις. Επειτα από επισημάνσεις του ότι αν και δεν ήταν το υπουργείο του οποίου προΐστατο εποπτεύουσα αρχή και πως παρ’ όλα αυτά ενημερωνόταν για την κατάσταση των συστημάτων, ερωτηθείς αν ανησυχούσε για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων απάντησε αρνητικά. «Είχαμε επαρκέστατο προσωπικό», ανέφερε.
Σε άλλη ερώτηση για το ποιος ή ποιοι κατά τη γνώμη του φέρουν ποινικές ευθύνες για το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών, είπε πως αυτό είναι αρμοδιότητα της Δικαιοσύνης να το κρίνει, ενώ στα αξιοσημείωτα της μαραθώνιας κατάθεσής του ήταν και η αναφορά του ότι εκκρεμότητες στον ελληνικό σιδηρόδρομο υπάρχουν από τη δεκαετία του ’90.
Κατά την έναρξη της χθεσινής συνεδρίασης και με απόφαση των βουλευτών Ν.Δ., ΚΚΕ, Ελλ. Λύσης και Πλεύσης Ελευθερίας απορρίφθηκε έγγραφο αίτημα 29 συγγενών θυμάτων του δυστυχήματος να διακόψει η εξεταστική τις εργασίες της έως την ολοκλήρωση της ανάκρισης από την τακτική Δικαιοσύνη, με κύρια αιτιολογία ότι διεξάγεται παράλληλη και χρήσιμη και για τους δικαστικούς λειτουργούς έρευνα στη Βουλή.