Στην ΕΑΒ ο αρχηγός της Πολεμικής Αεροπορίας για F-16 Viper και C-130

Στην ΕΑΒ ο αρχηγός της Πολεμικής Αεροπορίας για F-16 Viper και C-130

Οι σημαντικές καθυστερήσεις στο πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 Viper, η σταδιακή επαναφορά του στόλου των C-130 και η αισιοδοξία για τα Super Puma

2' 44" χρόνος ανάγνωσης

Τις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ) στην Τανάγρα πρόκειται να επισκεφθεί εντός των ερχόμενων ημερών ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, αντιπτέραρχος Δημοσθένης Γρηγοριάδης, όπου θα έχει σειρά συναντήσεων με τον πρόεδρο και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας.

Απόλυτη προτεραιότητα για τον αρχηγό ΓΕΑ και το αεροπορικό επιτελείο αποτελεί η επίλυση των προβλημάτων που καταγράφονται στο πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 Viper. Οπως αποκάλυψε πρόσφατα η «Κ», το πρόγραμμα εμφανίζει σημαντικές καθυστερήσεις, με ορατό πλέον τον κίνδυνο εκτροχιασμού.

«Χαμηλές πτήσεις»

Η Πολεμική Αεροπορία παρέλαβε πριν από λίγες ημέρες το 19o F-16 Viper, το οποίο εντάχθηκε στη δύναμη της 340 Μοίρας «Αλεπού», ενώ σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της σύμβασης θα έπρεπε να διαθέτει ήδη 27 αναβαθμισμένα αεροσκάφη. Η «διολίσθηση» από τους χρόνους παράδοσης ξεπερνά πλέον τους έξι μήνες, ενώ τόσο η ΕΑΒ όσο και η κατασκευάστρια Lockheed Martin αλλά και η Πολεμική Αεροπορία καταβάλλουν προσπάθειες προκειμένου να περιοριστούν οι καθυστερήσεις και ει δυνατόν να επιταχυνθεί το πρόγραμμα αναβάθμισης. 

Ο στόχος που έθεσε πρόσφατα ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Νίκος Δένδιας, είναι μέχρι το 2027 η Πολεμική Αεροπορία να διαθέτει έναν ικανό στόλο από αεροσκάφη F-16 Viper, αναγνωρίζοντας πως υπάρχουν καθυστερήσεις στην υλοποίηση του προγράμματος, οι οποίες οφείλονται στην έλλειψη εξειδικευμένων τεχνικών, στους χαμηλούς μισθούς σε σύγκριση με τις αεροπορικές βιομηχανίες του εξωτερικού και στην αδυναμία της ΕΑΒ να προχωρήσει σε νέες προσλήψεις καθώς υπάγεται στους μνημονιακούς περιορισμούς, όπως οι ΔΕΚΟ. Το πρόβλημα επιχειρήθηκε να αντιμετωπιστεί με μετακινήσεις προσωπικού από άλλα προγράμματα, όπως ο εκσυγχρονισμός των Ρ-3 με ολέθρια για την εξέλιξή τους αποτελέσματα, αλλά και με προσλήψεις συμβασιούχων. Ωστόσο, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, ουδέποτε συμπληρώθηκε ο αναγκαίος αριθμός των 150 τεχνικών που προβλέπει η σύμβαση του προγράμματος.

C-130 και P-3

Τα νέα, ωστόσο, είναι καλύτερα για τη σταδιακή επαναφορά του στόλου των μεταφορικών αεροπλάνων C-130. Η διοίκηση της ΕΑΒ εκτιμά ότι μέχρι τις αρχές του 2025 θα καταφέρει να αποδώσει ακόμη έναν «Ηρακλή» στην Πολεμική Αεροπορία, η οποία πριν από λίγες ημέρες υποδέχθηκε το πρώτο από τα δύο C-130 που υποστηρίζονται στην Πορτογαλία μέσω της υπηρεσίας NSPA (NATO Support & Procurement Agency). Με την επιστροφή του αεροπλάνου, ένα από τα ήδη διαθέσιμα μπήκε στο υπόστεγο για συντήρηση καθώς είχε συμπληρώσει ώρες. Ετσι, η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει και πάλι τρία λειτουργικά C-130 και τέσσερα C-27, με στόχο τα δέκα αεροσκάφη μέχρι τα τέλη του 2025. 

Στις αρχές του επόμενου έτους αναμένεται –εκτός απροόπτου– να αποδοθεί και το πρώτο εκσυγχρονισμένο Αεροσκάφος Ναυτικής Συνεργασίας (ΑΦΝΣ) Ρ-3 του Πολεμικού Ναυτικού. Πριν την απόδοσή του, το αεροπλάνο θα πρέπει να ολοκληρώσει με επιτυχία περίπου 30 δοκιμαστικές πτήσεις. Στο διάστημα αυτό, μια πολυάριθμη ομάδα Αμερικανών (πιλότοι, τεχνικοί, χειριστές ανθυποβρυχιακών συστημάτων κλπ) θα ελέγξει κάθε παράμετρο λειτουργίας του αεροπλάνου που αποτελεί και το πρωτότυπο του προγράμματος.

Αισιοδοξία για τα Super Puma

Εντός των επόμενων εβδομάδων αναμένεται να επανέλθει σε υπηρεσία το πρώτο Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας που υποστηρίζεται από ιδιωτική εταιρεία, δίνοντας μια σημαντική «ανάσα» στον στόλο των πολύτιμων διασωστικών ελικοπτέρων

Αμέσως μετά την απόδοσή του, θα ακολουθήσει και δεύτερο ελικόπτερο του ίδιου τύπου, το οποίο όμως θα ενταχθεί για την 500ωρη συντήρηση και άρα θα απαιτηθεί μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για την επαναφορά του. Ωστόσο, το αεροπορικό επιτελείο παρακολουθεί με ικανοποίηση την ανάκαμψη των διαθεσιμοτήτων που λίγο έλειψε να μηδενιστούν εξαιτίας νομικών εμποδίων αλλά και της αδράνειας του συστήματος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT