Κρας τεστ η έναρξη των σχολείων

Η κυβέρνηση θέλει η νέα χρονιά να αρχίσει χωρίς ελλείψεις και κενά

4' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς να μετράει αντίστροφα, καθώς στις 11 Σεπτεμβρίου θα χτυπήσει το πρώτο κουδούνι, χθες στο Μέγαρο Μαξίμου έλαβε χώρα σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Η παρουσίαση από τον Κυριάκο Πιερρακάκη των 11 αλλαγών που θα βελτιώσουν τη διδακτική διαδικασία και τη σχολική ζωή δείχνει πως η κυβέρνηση θέλει να ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά, πρώτον, και βασικότερον, χωρίς ελλείψεις και χωρίς κενά σε βιβλία και εκπαιδευτικούς και, δεύτερον, με μια νέα κουλτούρα που θα δώσει ώθηση στην εκπαιδευτική διαδικασία και θα την κάνει πιο αυστηρή.

Χαρακτηριστικό είναι πως πλέον ο… λογαριασμός για υλικές καταστροφές μαθητών σε δομές του σχολείου θα πηγαίνει κατευθείαν στους γονείς ή κηδεμόνες, ένδειξη πως το δόγμα της τάξης και της ασφάλειας, δομικό κομμάτι της κυβερνητικής πολιτικής, επεκτείνεται και στην κρίσιμη σχολική ζωή.

Η επιτυχία αυτού του στόχου είναι ιδιαίτερα σημαντική για την κυβέρνηση σε πολιτικό επίπεδο, καθώς η λειτουργία των σχολείων, είτε καλή είτε κακή, είναι ένα θέμα που «μπαίνει» σχεδόν σε κάθε ελληνική οικογένεια. Συνεπώς, το πώς θα ξεκινήσουν τα σχολεία είναι κορυφαίο ζήτημα καθημερινότητας για εκατομμύρια οικογένειες και ως εκ τούτου ένα κρίσιμο πολιτικό κρας τεστ για την κυβέρνηση, σε ένα χρονικό σημείο μάλιστα που τα λάθη απαγορεύονται.

Ο πρωθυπουργός κατά την τοποθέτησή του ανέφερε πως οι 11 «πολύ σημαντικές αλλαγές» μπορούν να ενταχθούν σε τρεις κατηγορίες:

• Η πρώτη αφορά το ανθρώπινο δυναμικό, καθώς τα σχολεία ξεκινούν με 10.000 νέες προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών.

• Η δεύτερη κατηγορία, σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, είναι η τεχνολογική αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, με τους διαδραστικούς πίνακες και το ψηφιακό –δωρεάν– φροντιστήριο.

• Η τρίτη κατηγορία που ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης αφορά θέματα εκπαιδευτικής διαδικασίας και συμπεριφορών, που γίνονται πλέον πιο αυστηρά.

Αυστηροποίηση πλαισίου

Ο υπουργός Παιδείας κ. Πιερρακάκης, παρουσιάζοντας τις 11 πρωτοβουλίες, που «είναι η αρχή μιας σειράς πολύ μεγάλων αλλαγών», όπως είπε, υπογράμμισε εμμέσως πλην σαφώς πως οι αλλαγές θα συνεχιστούν, καθώς «στην πορεία θα προστεθούν κι άλλες». Οσον αφορά τις αλλαγές, δεσπόζει η αυστηροποίηση του πλαισίου λειτουργίας του σχολείου.

Αναλυτικά:

1. Πλην της απαγόρευσης του κινητού (για την οποία μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικό ρεπορτάζ στη σελίδα 7), στις αλλαγές του κανονισμού λειτουργίας των σχολείων εντάσσεται και η αντιμετώπιση φθοράς ή καταστροφής –μερικής ή ολικής– σχολικών κτιρίων, χώρων και υλικοτεχνικής υποδομής που αποδίδονται σε συγκεκριμένο μαθητή – μαθήτρια. Σε αυτή την περίπτωση η δαπάνη αποκατάστασης βαραίνει τον ίδιο (αν είναι ενήλικος) ή τους γονείς και κηδεμόνες του. Αφού πρώτα καθοριστεί το ποσό της δαπάνης αποκατάστασης οι γονείς – κηδεμόνες οφείλουν να καλύψουν το κόστος. Αν δεν συναινέσουν, η δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της. Παράλληλα αυστηροποιείται το πλαίσιο για φωτογράφιση ή βιντεοσκόπηση εντός σχολικού κτιρίου. Συγκεκριμένα, σε περίπτωση που ένας μαθητής ή μία μαθήτρια βιντεοσκοπεί, φωτογραφίζει ή μαγνητοφωνεί καθηγητές ή συμμαθητές, χωρίς συναίνεση ή συγκατάθεση, η ποινή του θα είναι τριήμερη αποβολή, ενώ με συγκατάθεση ή συναίνεση θα αποβάλλεται για 1 έως 3 ημέρες. Αν η φωτογράφιση, βιντεοσκόπηση αφορά προσωπικά δεδομένα τρίτων προσώπων, τότε ο σύλλογος διδασκόντων υποχρεούται να εφαρμόσει το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος. Ταυτόχρονα, αλλάζει και το πλαίσιο των απουσιών. Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση όταν οι απουσίες, κατά τη διάρκεια της διδακτικής χρονιάς, δεν ξεπερνούν τις 50 ή όταν δεν ξεπερνούν τις 114, από τις οποίες οι άνω των 50 είναι δικαιολογημένες. Η καθυστερημένη προσέλευση στην αίθουσα θεωρείται απουσία.

Από φέτος θα ισχύσει η ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία για υλικές καταστροφές από μαθητές σε δομές του σχολείου θα επιβαρύνονται οι γονείς ή οι κηδεμόνες.

2. Οπως προειπώθηκε, οι 10.000 διορισμοί εκπαιδευτικών.

3. Το ψηφιακό φροντιστήριο, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες θα έχουν τη δυνατότητα διαδραστικής συμμετοχής και εξατομικευμένης υποστήριξης από τους 98 εκπαιδευτικούς που έχουν αναλάβει την ενισχυτική διδασκαλία στα 45 μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά τον Ιούνιο στα γενικά και τα επαγγελματικά λύκεια.

4. Η δημιουργία αυτόνομων τάξεων, όπου απομακρυσμένες περιοχές αποκτούν σχολεία με φυσική παρουσία τριών εκπαιδευτικών, βασικών ειδικοτήτων.

5. Εισάγονται τα διαδραστικά συστήματα μάθησης από τους 36.264 διαδραστικούς πίνακες που θα εγκατασταθούν έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024.

6. Με την εφαρμογή e-parents, οι γονείς και οι κηδεμόνες θα ενημερώνονται για τις βαθμολογίες των μαθητών και των μαθητριών, όπως και για ανακοινώσεις και ειδοποιήσεις της σχολικής μονάδας.

7. Η πλατφόρμα Stop-bullying.gr, που έκανε πρεμιέρα στα τέλη της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, έχει αποδείξει ήδη τη χρησιμότητά της, καθώς μέχρι σήμερα έχουν δημιουργήσει προφίλ χρήστη 1.243 γονείς – κηδεμόνες και 185 μαθητές, ενώ έχουν ήδη υποβληθεί 285 και 43 αναφορές αντίστοιχα. Και θα συνεχιστεί και φέτος.

8. Δημιουργούνται οι δράσεις ενεργού πολίτη, με την Ελλάδα να είναι η πρώτη χώρα που εναρμονίζει το πρόγραμμα σπουδών της με τους 17 στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ.

9. Εντάσσεται ο σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός, καθώς μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ Λυκείου θα έχουν τη δυνατότητα να ανακαλύψουν τις κλίσεις τους, μπαίνοντας με έναν προσωπικό κωδικό σε ηλεκτρονική εφαρμογή, όπου θα επιλέγουν εταιρεία επαγγελματικού προσανατολισμού από μητρώο πιστοποιημένων εταιρειών από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ).

10. Ερχεται το πιστοποιητικό Πληροφορικής.

11. Αλλάζει το μάθημα της Λογοτεχνίας, στοχεύοντας στη διεύρυνση των οριζόντων των μαθητών, στην κατανόηση των κειμένων και στην απομάκρυνση από την αποστήθιση.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT