Αγροτικοί δρόμοι στα σκαριά

Οι στόχοι του προγράμματος ύψους 65 εκατ. ευρώ που δρομολογεί η κυβέρνηση

2' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενα πρόγραμμα που εκτείνεται σε όλη τη χώρα δρομολογεί το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης με στόχο τη δημιουργία νέων αγροτικών δρόμων σε όλη την επικράτεια. Το πρόγραμμα ύψους 65 εκατ. ευρώ έχει ως στόχο τη βελτίωση πρόσβασης και μετακίνησης σε γεωργικές και κτηνοτροφικές περιοχές, με τη σχετική προδημοσίευση – πρόσκληση που απηύθυνε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστας Τσιάρας να έχει ξεκινήσει από τον περασμένο Αύγουστο. Η δημοσίευση της πρόσκλησης αναμένεται την επόμενη εβδομάδα με αποδέκτες όλους τους δήμους της χώρας. Το σχέδιο είναι τα έργα οδοποιίας να γίνουν σε περιοχές εκτός σχεδίου και προβλέπουν τσιμεντόστρωση ή ασφαλτόστρωση με το κατώτατο χρηματικό όριο να είναι στα 150.000 ευρώ και το ανώτατο 500.000, ενώ κατ’ εξαίρεση μπορεί να φτάσει και το 1 εκατ. όταν αφορά έναν μοναδικό (κεντρικό) αγροτικό δρόμο. Το συγκεκριμένο έργο, που αφορά όπως προειπώθηκε όλη την επικράτεια, θέλει ουσιαστικά να παρέμβει σε τρεις βασικούς τομείς:

1. Να βελτιώσει την οδική ασφάλεια που σε πολλά σημεία της περιφέρειας είναι πολύ χαμηλή, δημιουργώντας κινδύνους για τους επαγγελματίες που χρησιμοποιούν τους δρόμους.

Με το νέο δίκτυο οι μετακινήσεις θα είναι ασφαλέστερες και θα διασφαλίζεται η μεταφορά προϊόντων όλο τον χρόνο.

2. Να βοηθήσει στην απρόσκοπτη μεταφορά των γεωργικών και κτηνοτροφικών προϊόντων καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, κάτι που σήμερα σύμφωνα με πληροφορίες είναι εφικτό μόλις στο 60% του υποτυπώδους «δικτύου», προκαλώντας πολλά προβλήματα στους αγρότες και στους κτηνοτρόφους, αφήνοντας ακόμη και αδιάθετα προϊόντα.

3. Η διαδικασία βελτίωσης της οδοποιίας θα έχει αντίκτυπο στην τσέπη των καταναλωτών, καθώς θα συμβάλει στη μεγαλύτερη και ευκολότερη μεταφορά προϊόντων που σημαίνει χαμηλότερες τιμές για τους πολίτες.

Σχετικό πρόγραμμα με παρεμφερή χαρακτηριστικά είχε «τρέξει» και την περίοδο 2014-22, χωρίς όμως μεγάλη επιτυχία. Στην τότε πρόσκληση δεν υπήρχε κατ’ αρχάς όριο στις οδούς που ζητούσε ο κάθε δήμος, δημιουργώντας πολλές ανισορροπίες καθώς άλλοι δήμοι ζητούσαν υπερβολές και άλλοι δεν είχαν ενδιαφερθεί καθόλου. Αποτέλεσμα, στο τέλος του προηγούμενου προγράμματος να υπάρξει απορρόφηση μόλις 30%, καθώς είχαν υποβληθεί μόλις 206 αιτήσεις και από τα συνολικά 84 εκατ. ευρώ είχαν διατεθεί μόλις 26 εκατ. αναδεικνύοντας την αποτυχία της πρόσκλησης. Η καινούργια πρόσκληση έχει βάλει όριο ανά δήμο τους τέσσερις αγροτικούς δρόμους, επιχειρώντας με αυτόν τον τρόπο να αυξήσει τη διασπορά και το πρόγραμμα να απλωθεί σε όλη τη χώρα. Το να διαθέτει μία χώρα όπως η Ελλάδα ένα σύγχρονο αγροτικό δίκτυο αποτελεί ζωτικό κομμάτι της οικονομίας της. Παράλληλα, οι καλύτεροι αγροτικοί δρόμοι μπορούν να βοηθήσουν και σε παράπλευρες ανάγκες, όπως είναι η καλύτερη και η γρηγορότερη πρόσβαση σε μία πυρκαγιά. Η καλύτερη οδοποιία αποτελεί ένα πάγιο αίτημα των αγροτών, το οποίο θέλει να ικανοποιήσει η κυβέρνηση, κάτι που εντάσσεται στον κύκλο που έχει ξεκινήσει από πέρυσι και επιδιώκει την εξομάλυνση των σχέσεων με τον αγροτικό κόσμο. Υπενθυμίζεται ότι ο αγροτικός κόσμος στις προηγούμενες εκλογές ψήφισε μαζικά σε ποσοστό κοντά στο 50% Ν.Δ. και ο νυν υπουργός θέλει να συγκρατήσει αυτό το κοινό, έπειτα από μια περίοδο μεγάλων αναταράξεων στις σχέσεις με την κυβέρνηση.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT