Τον χορό των αναρτήσεων στο twitter άνοιξε ο ίδιος ο πρωθυπουργός την περασμένη Παρασκευή τη νύχτα, όταν ανακοίνωσε την απόφασή του για διεξαγωγή δημοψηφίσματος. Από εκείνη τη στιγμή και μετά μια σειρά «τιτιβισμάτων» του Αλέξη Τσίπρα, το δημοφιλέστατο μέσο κοινωνικής δικτύωσης κατακλύστηκε από αναφορές στο επερχόμενο δημοψήφισμα. Πολλοί μπορεί να υποστηρίζουν ότι το twitter αποτελεί μικρογραφία της κοινωνίας, η πραγματικότητα, ωστόσο, είναι ότι η έως τώρα εμπειρία έχει δείξει μια σχετική ροπή των χρηστών του, προς τα Aριστερά.
Το αρχικό κλίμα υπέρ του «Οχι» έδωσε γοργά τη θέση του, μετά την επιβολή των capital controls, σε εκείνο υπέρ του «Ναι».
Υποστηρικτές του «ΝΑΙ» και του «ΟΧΙ» διατυμπάνιζαν από την πρώτη στιγμή τις θέσεις τους, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των «τιτιβισμάτων» επικεντρώνεται στην προσπάθεια να πειστεί η «απέναντι» πλευρά. Ενδεικτική είναι η στατιστική ανάλυση των tweets που δείχνει σαφή επικράτηση του «ΟΧΙ» τις πρώτες ημέρες μετά την ανακοίνωση του δημοψηφίσματος, εικόνα η οποία στην πορεία της εβδομάδας αντιστράφηκε πλήρως. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Asset Wise, το βράδυ της Κυριακής (δεν είχε επιβληθεί ακόμη ο έλεγχος κεφαλαίων στις τράπεζες) από τα συνολικά 25.976 tweets το 29% ήταν υπέρ του «ΝΑΙ» έναντι 71% που δήλωνε «ΟΧΙ». Ενα 24ωρο αργότερα, και ύστερα από την πρώτη ημέρα που οι τράπεζες παρέμειναν κλειστές χωρίς να παρέχεται δυνατότητα ανάληψης ούτε 60 ευρώ, η εικόνα ήταν σχεδόν ίδια (30% ΝΑΙ, 70% ΟΧΙ). Την Τρίτη το πρωί το «ΟΧΙ» έπεσε στο 38%, ανεβάζοντας το «ΝΑΙ» στο 62%. Μέσα στην ημέρα (13.00) το «ΝΑΙ» έφτασε στο 73% για να πέσει το βράδυ (21.00) στο 67%. Την Τετάρτη το πρωί το «ΟΧΙ» βρισκόταν στο 39%, το μεσημέρι έπεσε στο 37%, ενώ το βράδυ ανέβηκε στο 41%. Την Πέμπτη το πρωί η διαφορά μεταξύ των 3.403 tweets, τα οποία καταγράφηκαν με αντικείμενο το δημοψήφισμα, το 63% τάσσονταν υπέρ του «ΝΑΙ» έναντι 37% υπέρ του «ΟΧΙ».
Η δημοφιλία του δημοψηφίσματος φάνηκε από την πρώτη κιόλας στιγμή όταν το tag #Greferendum έγινε το πρώτο παγκοσμίως, ενώ για τους ελληνόφωνους το #dimopsifisma έφτασε στην 5η θέση παγκοσμίως.
Αποτυπώνοντας, ωστόσο, την τάση της κοινωνίας, αυτά που εκτυλίσσονται αυτές τις ημέρες στους «τοίχους» των χρηστών καταδεικνύουν έντονη διχόνοια, με τους χρήστες να τσακώνονται, να βρίζονται μεταξύ τους, με κοινό χαρακτηριστικό τον έντονο φανατισμό. Φίλοι ετών διαγράφουν φίλους από ακολούθους τους, ενώ το επίπεδο των συζητήσεων πέφτει πολύ γρήγορα σε επίπεδα πεζοδρομίου.