Φ. Καραϊωσηφίδης: Τα σενάρια για την εγκατάλειψη του Mirage 2000-5

Φ. Καραϊωσηφίδης: Τα σενάρια για την εγκατάλειψη του Mirage 2000-5

Ο ειδικός αεροπορικών ατυχημάτων και αεροναυπηγός μίλησε για το ατύχημα που οδήγησε στην εγκατάλειψη του ελληνικού μαχητικού από την πιλότο

1' 31" χρόνος ανάγνωσης

Ο ειδικός αεροπορικών ατυχημάτων και αεροναυπηγός Φαίδων Καραϊωσηφίδης επιχείρησε μία πρώτη προσέγγιση των πιθανών αιτιών που οδήγησαν στην εγκατάλειψη του μαχητικού Mirage 2000-5, στην Αεροπορική Βάση Τανάγρας.

Η πιλότος εγκατέλειψε το σκάφος κατά τη διάρκεια τροχοδρόμησης, έπειτα από εκπαιδευτική πτήση, με τον κ. Καραϊωσηφίδη να σημειώνει πως «δεν πρόκειται για ένα απλό» περιστατικό. Μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ έσπευσε να σχολιάσει πως η Πολεμική Αεροπορία υπήρξε «ολιγόλογη».

«Δεν ξέρουμε αν το Mirage πλησίαζε με κάποια προβλήματα, ίσως με τα υδραυλικά. Η τροχοδρόμηση γίνεται σε μεγάλο διάδρομο με σταδιακή πέδηση. Τα αεροπλάνα όλα είναι εφοδιασμένα με το ίδιο σύστημα που έχουν και τα αυτοκίνητα. Αν διαπιστωθεί ασυμμετρία στην πέδηση επεμβαίνει αυτό», παρατήρησε. 

«Από την άλλη πλευρά στα Mirage, υπάρχουν αναφορές για προβλήματα στο παρελθόν στο σύστημα πέδησης. Δηλαδή μπλοκάρουν. Υπάρχουν προηγούμενες αναφορές» σημείωσε ο κ. Καραϊωσηφίδης. 

Οπως εξήγησε, όλα τα μαχητικά αεροσκάφη διαθέτουν εκτινασσόμενα καθίσματα τα οποία μπορούν να ενεργοποιηθούν και όταν το μαχητικό βρίσκεται σε μηδενικό ύψος με μηδενική ταχύτητα. Μάλιστα στην Ελλάδα έχει καταγραφεί και στο παρελθόν αντίστοιχο περιστατικό, σύμφωνα με τον αεροναυπηγό. 

Το κάθισμα εκτινάσσεται χάρη σε μία ρουκέτα σε ύψος μερικών δεκάδων μέτρων. Ενα μικρό αλεξίπτωτο σταθεροποιεί το κάθισμα το οποίο αποχωρίζεται από τον πιλότο. Στη συνέχεια αναπτύσσεται το κύριο αλεξίπτωτο και προσγειώνεται σε μικρή απόσταση από το αεροσκάφος.

Από τις επιταχύνσεις που μπορούν να αγγίξουν ακόμα και τα 20 g, μπορεί ο πιλότος να υποστεί, στιγμιαία, απώλεια συνείδησης.

Κατά τη διαδικασία εγκατάλειψης, πρώτα φεύγει η καλύπτρα, ενώ σε άλλα μοντέλα ο πιλότος περνάει μέσα από την καλύπτρα η οποία θρυμματίζεται με την ενεργοποίηση ενός ηλεκτροφόρου καλωδίου. 

Στα Mirage 2000-5 η καλύπτρα αποσπάται, ο πιλότος εκτινάσσεται σε ύψος δεκάδων μέτρων μέσα σε 4 με 5 δευτερόλεπτα. Στη συνέχεια, αφού αποχωριστεί το κάθισμα, ανοίγει το κυρίως αλεξίπτωτο και ο χειριστής του σκάφους έχει προσγειωθεί ξανά μέσα σε 30 με 40 δευτερόλεπτα. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT