Η ζωή… πατίνι στο κέντρο της Αθήνας

3' 2" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κυκλοφορούν ανάμεσά μας –στον δρόμο, στα πεζοδρόμια– είναι κομψά, οικολογικά, οικονομικά, αλλά έχουν ένα, τουλάχιστον, βασικό «μειονέκτημα». Δεν υπάγονται στον κώδικα οδικής κυκλοφορίας (ΚΟΚ) ούτε υπάρχουν διατάξεις που να ορίζουν τη κυκλοφορία τους.

Ο λόγος για τα ηλεκτρικά πατίνια, που έκαναν την εμφάνισή τους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη στις αρχές του έτους. Η υποδοχή που τους επιφυλάχθηκε στην αρχή ήταν ενθουσιώδης… αλλά μετά άρχισαν τα προβλήματα, καθώς η κυκλοφορία τους είναι επί της ουσίας άναρχη.

Ηδη στη Θεσσαλονίκη, όπου στα μέσα του περασμένου μήνα σημειώθηκε το πρώτο ατύχημα με θύμα έναν 16χρονο που τραυματίστηκε, το ζήτημα απασχολεί τη Δικαιοσύνη. Ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης Στέφανος Ζαρκαντζιάς ζήτησε να διερευνηθεί το νομοθετικό πλαίσιο υπό το οποίο κυκλοφορούν και αν παραβιάζεται ο ΚΟΚ. Σημειωτέον ότι για την υπόθεση έχει κατατεθεί και μηνυτήρια αναφορά από πολίτη ο οποίος υποστηρίζει ότι η χρήση των ηλεκτρικών πατινιών είναι παράνομη και ανεξέλεγκτη.

Προβληματισμός επικρατεί και στον Δήμο Αθηναίων (σ.σ. κυκλοφορούν, κυρίως, εντός των ορίων του στην Αττική), καθώς διαπιστώνεται ότι οι χρήστες τους οδηγούν σε μεγάλο βαθμό πάνω στα πεζοδρόμια ενοχλώντας, προφανώς, τους πεζούς, αλλά και ότι η ταχύτητά τους (25 χλμ./ώρα) είναι ικανή να προκαλέσει ατύχημα. Ετερο ζήτημα είναι η έλλειψη θεσμικού πλαισίου. Με δεδομένο ότι ο δήμος δεν έχει καμία αρμοδιότητα αδειοδότησης ή ελέγχου, ζητεί τη θέσπιση νομοθετικού πλαισίου.

Κατάθεση πρότασης

Στην κατεύθυνση αυτή έχει συγκροτηθεί ομάδα εργασίας προκειμένου να καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση προς τα υπουργεία Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη. Στην ομάδα συμμετέχουν οι διευθυντές των αρμοδίων τμημάτων και ο γενικός γραμματέας του Δήμου Αθηναίων, καθώς και εκπρόσωποι από τις δύο εταιρείες που διακινούν τα ηλεκτρικά πατίνια. Μάλιστα, οι εταιρείες ήδη έχουν δηλώσει ότι συμμερίζονται τους προβληματισμούς του δήμου και, σύμφωνα με πληροφορίες, εμφανίστηκαν διατεθειμένες να μειώσουν την ταχύτητα με την οποία κινούνται τα πατίνια, στα 20 χλμ./ώρα.

Παράλληλα, οι δημοτικές αρχές βρίσκονται σε συνεχή επαφή με χώρες του εξωτερικού και ιδιαίτερα με τη Λισσαβώνα, όπου επίσης σημειώθηκαν προβλήματα από την κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών αλλά φαίνεται να έχουν αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά.

Η ζωή… πατίνι στο κέντρο της Αθήνας-1

Ως προς τους όρους κυκλοφορίας τους, στις ιστοσελίδες των εταιρειών οι χρήστες των ηλεκτρικών πατινιών κατονομάζονται ως υπεύθυνοι για ενδεχόμενους τραυματισμούς ή πρόστιμα από παραβίαση του ΚΟΚ. Επί του παρόντος, η μοναδική νομοθεσία που υπάρχει προέρχεται από τον κανονισμό της Ε.Ε. για τα ηλεκτρικά ποδήλατα. Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, δεν απαιτείται άδεια οδήγησης ούτε είναι υποχρεωτικές η χρήση κράνους και η ύπαρξη πινακίδων. Μάλιστα, σε περίπτωση που η χρήση των ηλεκτρικών πατινιών δεν περιλαμβάνεται στον ΚΟΚ της χώρας, τότε προτείνεται να υπάγονται στις ίδιες διατάξεις με τα μοτοποδήλατα ή τα παπάκια.

Νέα δράση

Την ώρα που επικρατεί προβληματισμός για την κυκλοφορία των πατινιών, στην Αθήνα πραγματοποιούνται δράσεις με θετικό πρόσημο.

Χθες, ο Δήμος Αθηναίων ανακοίνωσε νέα δράση με στόχο τον καθαρισμό όψεων κτιρίων στο ιστορικό τρίγωνο της πρωτεύουσας, μέσω του προγράμματος «This is Athens-Polis». Στόχος, ο καθαρισμός των κτιρίων από μουντζούρες, αφίσες και graffiti, ο οποίος υλοποιείται με δωρεές από τον ιδιωτικό τομέα. Βάσει του προγράμματος, επιφάνειες έκτασης 20 στρεμμάτων θα καθαρίζονται και θα συντηρούνται από ειδικά συνεργεία. «Ηδη, 8.300 τ.μ. προσόψεων, μερικά εκ των οποίων αποτελούν αρχιτεκτονικούς θησαυρούς της πόλης, έχουν καθαριστεί από μουντζούρες και παράνομες αφίσες και έχουν καλυφθεί με ειδικό υλικό προστασίας anti-tagging», δήλωσε ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης. Παράλληλα, με αρωγό εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, συνεχίζεται η δράση «Τέχνη στα ΚΑΦΑΟ», η οποία καλεί καλλιτέχνες να μετατρέψουν τα ΚΑΦΑΟ, τους υπαίθριους κατανεμητές της τηλεφωνίας, σε έργα τέχνης. Αφορμή για την έναρξη της νέας δράσης για τον καθαρισμό των κτιρίων υπήρξε τρέχον πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων που αφορά την «Πιλοτική αναβάθμιση του εμπορικού τριγώνου» και υλοποιείται από το 2016 με αποκλειστικό δωρητή ιδιωτικό ίδρυμα. Μέσω του προγράμματος έχουν καθαριστεί και έχουν συντηρηθεί 30 οικοδομικά τετράγωνα (110 στρέμματα) στο κέντρο της Αθήνας.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT