Το 90% των μαθητών μαθαίνουν Αγγλικά

3' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Οι Ελληνες μιλούν πολύ καλά Αγγλικά. Τα πρώτα χρόνια μου στην Ελλάδα, τότε που δεν μπορούσα να συνεννοηθώ στη γλώσσα σας, έβλεπα με πόση προθυμία οι άνθρωποι ήθελαν να μου μιλήσουν Αγγλικά. Ηταν για μένα ένα δείγμα ευγένειας προς τον ξένο. Ομως, με τον καιρό διαπίστωσα ότι δεν είναι μόνο αυτό. Ο Ελληνας θέλει να δείξει την έφεσή του στις ξένες γλώσσες. Η προθυμία του να απευθύνεται στα Αγγλικά οφείλεται τόσο στην ευγένειά του όσο και στο ταλέντο του στις ξένες γλώσσες». Ο Μάικλ Κάρτι, υπεύθυνος του Πανεπιστήμιου Κέμπριτζ στη χώρα μας, συμπληρώνει φέτος 15 χρόνια στην Ελλάδα. Γεγονός που του επιτρέπει πλέον να μιλά άπταιστα Ελληνικά και ταυτόχρονα να γνωρίζει πολύ καλά την ελληνική πραγματικότητα.

«Υπάρχουν περίπου ένα εκατομμύριο Ελληνες με πτυχία Αγγλικών του Πανεπιστημίου Κέμπριτζ, δηλαδή ένας στους δέκα Ελληνες γνωρίζει πολύ καλά Αγγλικά. Ποσοστό εντυπωσιακό εάν συγκριθεί με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, όπου τα ποσοστά σε σχέση με τον συνολικό πληθυσμό όσων έχουν πιστοποιημένες γνώσεις Αγγλικών είναι πολύ χαμηλότερα» παρατηρεί ο κ. Κάρτι μιλώντας στην «Κ».

Εφεση στις γλώσσες

Στην πραγματικότητα, οι Ελληνες που γνωρίζουν Αγγλικά είναι πολύ περισσότεροι, με δεδομένο ότι πολλοί επιλέγουν να αποκτήσουν πτυχία άλλων φορέων, όπως είναι αυτό του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Πανελληνίου Συνδέσμου Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Ξένων Γλωσσών και της Ε.Ε., το 80% των ατόμων ηλικίας έως 54 γνωρίζουν Αγγλικά. Επίσης, η εκμάθηση ξένων γλωσσών θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ για τους μαθητές. Εννέα στους δέκα (ποσοστό 88%) των μαθητών μαθαίνουν Αγγλικά. Ακολουθούν τα Γαλλικά (61%), τα Γερμανικά (36%), τα Ιταλικά (35%) και τα Ισπανικά (14,3%), με τις δύο τελευταίες γλώσσες να παρουσιάζουν σημαντική δυναμική. Τα Ελληνόπουλα, άλλωστε, δείχνουν ιδιαίτερη έφεση στις ξένες γλώσσες καθώς το μέσο ποσοστό επιτυχίας στις εξετάσεις για τα διπλώματα ανά επίπεδο και γλώσσα σε όλες τις περιοχές της χώρας είναι ιδιαίτερα υψηλό (ξεπερνάει το 65%).

Από την A΄ Δημοτικού

Βέβαια, όπως παρατηρεί ο κ. Κάρτι, ελληνική ιδιαιτερότητα είναι ότι οι μαθητές «βιάζονται» να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στα Αγγλικά και να τις πιστοποιήσουν επιτυγχάνοντας στις αντίστοιχες εξετάσεις για τα πτυχία γλωσσομάθειας. Πρόκειται ακριβώς για μία τάση που άρχισε να διαμορφώνεται από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 και έχει πλέον παγιωθεί. Ολο και περισσότεροι γονείς αποφασίζουν να στείλουν τα παιδιά τους από τα πρώτα μαθητικά τους χρόνια -στο Δημοτικό- να μάθουν Αγγλικά, που αποτελούν βέβαια την κυριότερη διεθνή γλώσσα. Ακολουθεί, σε μεγαλύτερη ηλικία του παιδιού, η εκμάθηση μιας δεύτερης ξένης γλώσσας. Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του Πανελληνίου Συνδέσμου Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Ξένων Γλωσσών, το 14% των γονιών εκτιμά ότι η εκμάθηση ξένης γλώσσας είναι ιδανικό να αρχίζει στην ηλικία των έξι ετών, δηλαδή στην πρώτη Δημοτικού. «Η σπουδή των γονιών τα παιδιά τους να αρχίσουν και να ολοκληρώσουν γρήγορα τουλάχιστον μία ξένη γλώσσα -κυρίως τα Αγγλικά- οφείλεται στο γεγονός ότι στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου οι μαθητές επικεντρώνουν τις προσπάθειές τους στην εισαγωγή τους στο Πανεπιστήμιο. Ταυτόχρονα, σημαντικό είναι ότι στην Ελλάδα τα πτυχία, μεταξύ αυτών και των ξένων γλωσσών, έχουν μεγάλη αξία στην αγορά εργασίας» παρατηρεί ο κ. Κάρτι.

Περιορισμοί στο Ρroficiency

Ομως, οι σπουδές για την απόκτηση ενός πτυχίου μειώνουν τον χρόνο προετοιμασίας του εξεταζομένου. «Στην Ελλάδα τα παιδιά που δίνουν εξετάσεις για το Proficiency έχουν μέσο όρο προετοιμασίας 15 μήνες. Στις άλλες χώρες ο μέσος όρος προετοιμασίας είναι πάνω από τρία χρόνια. Ο σύντομος χρόνος προετοιμασίας έχει επιπτώσεις τόσο στο επίπεδο των γνώσεων όσο και στα αποτελέσματα. Γι’ αυτό αποφασίσαμε να θέσουμε όρους για τη συμμετοχή στις εξετάσεις του Proficiency. Αυτή η απόφασή μας θεωρήθηκε «τίμια» από τα κέντρα ξένων γλωσσών. Μπορεί να μην είναι από εμπορική σκοπιά σωστή, όμως είναι εκπαιδευτικά ορθή», παρατηρεί ο εκπρόσωπος του Κέμπριτζ. Ετσι, πλέον, κάποιος μαθητής για να εξετασθεί στο Proficiency πρέπει να έχει αποκτήσει το First Certificate (δίπλωμα που προηγείται ως προς το επίπεδο γνώσεων του Proficiency) με βαθμό τουλάχιστον B ή, αλλιώς, να δώσει κάποια εισαγωγικά τεστ. «Η βάση (pass rate) για το Proficiency στην Ελλάδα έχει αυξηθεί από το 32% στο 43% μετά την εισαγωγή του Entry Test. Σκοπός ήταν να αποθαρρυνθούν οι μαθητές από το να συμμετάσχουν στις εξετάσεις του Proficiency πριν να είναι έτοιμοι» αναφέρει ο κ. Κάρτι. Το ζητούμενο, όπως τονίζει ο ίδιος, είναι να διατηρηθεί το υψηλό εκπαιδευτικό κύρος του πτυχίου, το οποίο συνάδει με τη φήμη του διάσημου διεθνώς βρετανικού Πανεπιστημίου. «Το «όπλο» μας σε μία περίοδο που ο ανταγωνισμός οξύνεται είναι η αξιοπιστία και το κύρος μας» καταλήγει.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT