ΟΝΝΕΔ: Βάση τουλάχιστον 8 για την εισαγωγή στα ΑΕΙ

ΟΝΝΕΔ: Βάση τουλάχιστον 8 για την εισαγωγή στα ΑΕΙ

Εις γνώση της Ν. Κεραμέως η πρόταση της νεολαίας για το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ που παρουσιάζει η «Κ»

3' 40" χρόνος ανάγνωσης

Καθιέρωση γενικής βάσης εισαγωγής στα πανεπιστήμια τουλάχιστον 8 με άριστα το 20, ειδική βάση ανά ΑΕΙ, αλλά και ενίσχυση των μαθημάτων γενικής παιδείας στο Λύκειο, περιλαμβάνει η πρόταση της ΟΝΝΕΔ για το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η οποία παρουσιάστηκε προ ολίγου σε εκδήλωση, στην οποία μετείχε η υπουργός Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως. Μάλιστα, σημεία της πρότασης της νεολαίας της ΝΔ, που προέκυψε μετά από ευρύ διάλογο, συμπίπτουν με προτάσεις που μελετώνται αυτή την περίοδο από το υπουργείο Παιδείας για αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ.

Ειδικότερα, κεντρικοί πυλώνες στους οποίους βασίζεται η πρόταση της ΟΝΝΕΔ είναι: 

– Ενίσχυση του ρόλου της Γενικής Παιδείας και γνωστικού επιπέδου των μαθητών, με την καθιέρωση μαθημάτων όπως η σύγχρονη ελληνική και παγκόσμια ιστορία, τα αγγλικά, τα μαθηματικά, αλλά και βασικές αρχές πληροφορικής ως πανελλαδικώς εξεταζόμενων. 

– Καθιέρωση κατώτατης βάσης εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ως προς το γενικό μέσο όρο, αλλά και θέσπιση της δυνατότητας των πανεπιστημίων να ορίζουν κατώτατη βάση εισαγωγής για ένα μάθημα που θα επιλέγουν εκείνα.

– Συνεργασία των πανεπιστημίων με το Υπουργείο Παιδείας για τον ορισμό του αριθμού των εισακτέων, σε συνδυασμό με την αξιολόγησή τους από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης και τις ανάγκες της αγοράς.

– Ενίσχυση του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, διοργάνωση Ημερών Καριέρας και θεματικών ενημερωτικών ημερίδων, και οργάνωση τεστ δεξιοτήτων για τους μαθητές.

– Ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.

– Εξασφάλιση ίσων ευκαιριών και προσβάσεων σε όλους τους μαθητές, λαμβάνοντας υπόψη και τις ιδιαιτερότητες που κάποιοι από αυτούς μπορεί να έχουν (μαθητές ΑμΕΑ, μαθητές στο φάσμα του αυτισμού).

Πιο συγκεκριμένα, ο πρώτος άξονας της Πρότασης σχετίζεται με αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των απαιτούμενων μορίων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς και την καθιέρωση γενικής βάσης εισαγωγής, όπως και επιμέρους βάσεις ανά μάθημα. Ετσι, προτείνονται:

– Συσχέτιση του συντελεστή βαρύτητας κάθε εξεταζόμενου μαθήματος με το εκάστοτε πανεπιστήμιο και το αντικείμενο των σπουδών, όχι μόνο με το επιστημονικό πεδίο.

– Καθιέρωση κατώτατης βάσης εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με σκοπό τον περιορισμό φαινομένων ευτελισμού της διαδικασίας. Σε ό,τι αφορά το γενικό μέσο όρο των υποψηφίων, η βάση εισαγωγής δεν θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να είναι μικρότερη από 8.

– Θέσπιση δυνατότητας των πανεπιστημίων να ορίζουν κατώτατη βάση εισαγωγής σε ένα μάθημα που θα επιλέγουν τα ίδια ανά Σχολή ή Τμήμα.

– Συνδυασμός μαθημάτων Κατεύθυνσης και Γενικής Παιδείας με διαφορετικούς συντελεστές για τον υπολογισμό του Γενικού Βαθμού Πρόσβασης.

Στο περιεχόμενο και τη δομή των εξεταζόμενων μαθημάτων καθώς και στις μεθόδους ορισμού των προς εξέταση θεμάτων εστιάζει ο δεύτερος άξονας της Πρότασης, αφού στο πλαίσιο σχετικού ερωτηματολογίου παρατηρήθηκε συνεχής αναφορά από τους συμμετέχοντες στην προς εξέταση ύλη και τις ελλείψεις αυτής. Ετσι, προτείνεται:

– Καθιέρωση των Αγγλικών σε επίπεδο άριστης γνώσης της γλώσσας ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα για την εισαγωγή των μαθητών στα ΑΕΙ, ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του σύγχρονου πανεπιστημίου, όπως η χρήση ξένης βιβλιογραφίας και η εκπαίδευση σε διεθνείς πρακτικές, αλλά και της σύγχρονης πραγματικότητας στην αγορά εργασίας.

– Ενίσχυση του γνωστικού επιπέδου των μαθητών με την προσθήκη στις πανελλαδικές εξετάσεις περισσοτέρων μαθημάτων Γενικής Παιδείας εκτός από τα ήδη υπάρχοντα της νεοελληνικής γλώσσας και των μαθηματικών, όπως η σύγχρονη ελληνική και παγκόσμια Ιστορία, τα αγγλικά, η πληροφορική και οι ψηφιακές δεξιότητες.

– Συμμετοχή των πανεπιστημίων στον καθορισμό του περιεχομένου της εξεταστέας ύλης, ώστε να επιτευχθεί μεγαλύτερη σύνδεση μεταξύ των εξεταζόμενων μαθημάτων και του κύκλου σπουδών.

Το σύνολο των προτάσεων που παρουσιάστηκαν προέκυψαν μέσα από δεκάδες συναντήσεις με μαθητές που είτε πρόκειται να δοκιμαστούν φέτος στις Πανελλήνιες Εξετάσεις είτε αποφοίτησαν πρόσφατα από το Λύκειο, με καθηγητές Γενικού Λυκείου και εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, καθηγητές ειδικής αγωγής αλλά και μέσω μιας ανοιχτής πλατφόρμας εκτεταμένης διαβούλευσης στην οποία μέλη μας αλλά και μαθητές από ολόκληρη την Ελλάδα κατέθεσαν τις απόψεις, τους προβληματισμούς και τις ιδέες τους γύρω από την αναβάθμιση του τωρινού συστήματος εισαγωγής.

Ο πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Παύλος Μαρινάκης κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, εστίασε στη μεγάλη συμμετοχή των μαθητών και των φορέων της εκπαίδευσης για την υλοποίηση της πρότασης, προσθέτοντας ότι «στόχος της ΟΝΝΕΔ είναι να είμαστε χρήσιμοι στην κοινωνία και τους νέους ανθρώπους και νιώθουμε ιδιαίτερη ευθύνη, όταν οι ιδέες και οι προτάσεις μας -που έχουν συνδιαμορφωθεί με ένα ευρύ φάσμα ανθρώπων- κατατίθενται στους αρμόδιους φορείς. Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και η Κυβέρνηση, ειδικά στον χώρο της παιδείας, αναμετρώνται με στερεότυπα δεκαετιών. Εμείς έχουμε καθήκον να σταθούμε στην πρώτη γραμμή σε αυτή τη μάχη, ενάντια σε συντεχνίες και συμφέροντα που μας θέλουν καθηλωμένους στο χθες».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT