Περισσότερος χώρος για το ποδήλατο στην Αθήνα

Περισσότερος χώρος για το ποδήλατο στην Αθήνα

3' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Αθήνας, από τον Πειραιά έως το Σούνιο, εξήγγειλε χθες ο πρωθυπουργός. Παράλληλα, με την αφορμή της Παγκόσμιας Ημέρας Ποδηλάτου παρουσιάστηκαν οι βασικοί στόχοι της πρώτης εθνικής στρατηγικής, η οποία εκτιμάται ότι θα θεσπιστεί έως το τέλος του έτους, αλλά και μια σειρά από έργα που περιλαμβάνονται στο ρυθμιστικό της Αθήνας, όπως οι ποδηλατόδρομοι Κηφισιάς – κέντρου και Αθήνας – Λαυρίου.

Οπως ανέφερε χθες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, το σχέδιο της ανάπλασης αφορά δύο τμήματα. Το πρώτο, από το ΣΕΦ έως και τη Βουλιαγμένη, μήκους 22 χιλιομέτρων θα περιλαμβάνει ποδηλατόδρομο και πεζόδρομο. Το δεύτερο, από τη Βουλιαγμένη έως το Σούνιο, μήκους 48 χλμ., θα περιλαμβάνει ενιαία ανάπλαση του παραλιακού μετώπου (υπενθυμίζεται πως, όπως αποκάλυψε η «Κ» την προηγούμενη Κυριακή, το σχέδιο θα θεσμοθετηθεί μέσω ειδικού πολεοδομικού σχεδίου που θα ανατεθεί από το υπουργείο Περιβάλλοντος). «Το ολοκληρωμένο σχέδιο που παρουσιάζουμε ξανακάνει την Αθήνα μια πραγματικά μεσογειακή μητρόπολη. Γιατί αποκαθιστά τη συνέχεια του παραλιακού της μετώπου. Οχι μόνο στον αστικό της ιστό, από το λιμάνι του Πειραιά μέχρι τη Βουλιαγμένη. Αλλά και στο φυσικό της τμήμα, από τις παρυφές της πρωτεύουσας μέχρι το Σούνιο. Σε ένα συνολικό, δηλαδή, μήκος 70 χιλιομέτρων. Δημιουργεί, έτσι, μια υπερτοπική παραθαλάσσια διαδρομή, αυτή που ονομάστηκε Αθηναϊκή Ριβιέρα», ανέφερε χθες ο πρωθυπουργός.

Παράλληλα, το υπουργείο Περιβάλλοντος μέσω του γενικού γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού Ευθύμη Μπακογιάννη δεσμεύτηκε ότι θα δρομολογήσει μια σειρά από ποδηλατόδρομους. Πιο συγκεκριμένα:

• Το τμήμα από Κηφισιά έως Γκάζι, μήκους 16 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 10 εκατ. ευρώ. Το τμήμα αυτό θα έρθει σε συνέχεια του ήδη υφιστάμενου, από το 2014, ποδηλατόδρομου από Φάληρο έως Γκάζι.

• Τη σύνδεση του μετρό (Κατεχάκη) με την Πανεπιστημιούπολη και την Πολυτεχνειούπολη, μέσω του μητροπολιτικού πάρκου στο Γουδί έως το πάρκο Ιλισίων. Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός του έργου είναι 3 εκατ. ευρώ.

• Τη συνέχιση του προηγούμενου ποδηλατόδρομου, από το Παναθηναϊκό Στάδιο μέσω της λεωφόρου Βασιλίσσης Ολγας στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου και από εκεί στο τελευταίο τμήμα της Ερμού έως το Γκάζι, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 500.000 ευρώ.

• Τη δημιουργία ενός μεγάλου ποδηλατόδρομου, μήκους 76 χιλιομέτρων, από τους Αγίους Αναργύρους έως το Λαύριο, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για μια διαδρομή που σε μεγάλο βαθμό (εκτός από το τελευταίο του κομμάτι) ταυτίζεται με την παλαιά, εγκαταλελειμμένη εδώ και δεκαετίες σιδηροδρομική γραμμή.

Περισσότερος χώρος για το ποδήλατο στην Αθήνα-1

Ο γενικός γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού παρουσίασε και τους γενικούς στόχους της Εθνικής Στρατηγικής για το Ποδήλατο, η οποία θα θεσπιστεί έως το τέλος του έτους. Ανάμεσα σε αυτούς είναι η αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου στις καθημερινές μετακινήσεις (προτείνεται στόχος αύξησης χρήσης του ποδηλάτου στις αστικές μετακινήσεις στο 5% έως το 2025 και 8% έως το 2030 και ετήσια αύξηση 2% των μεταφερόμενων ποδηλάτων με μέσα σταθερής τροχιάς), η προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου σε συνδυασμό με άλλα μέσα, η αποκατάσταση αστοχιών στη νομοθεσία και στις υποδομές και η ενίσχυση του ποδηλατικού τουρισμού και της αθλητικής ποδηλασίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», το υπό διαβούλευση σήμερα εθνικό σχέδιο προβλέπει την ενσωμάτωση πολιτικών για το ποδήλατο στους χωροταξικούς και πολεοδομικούς σχεδιασμούς (εθνικό, περιφερειακούς και τοπικά πολεοδομικά σχέδια) προβλέποντας πως κάθε δρόμος θα πρέπει να έχει χώρο για το ποδήλατο, είτε ως προστατευόμενη χωριστή διαδρομή ή μέσω της συνύπαρξης με τα οχήματα σε συνθήκες ήπιας κυκλοφορίας (με ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 χλμ., πάγιο αίτημα των ποδηλατικών οργανώσεων) και θέσεις ασφαλούς πρόσδεσης στους κοινόχρηστους χώρους. Μία από τις ενδιαφέρουσες προτάσεις που έχουν τεθεί σε διαβούλευση είναι η οριοθέτηση των περιοχών κατοικίας γύρω από τα πολεοδομικά κέντρα με βάση την εμβέλεια του ποδηλάτου και η αποφυγή χαρακτηρισμού περιοχών ως αμιγούς κατοικίας, προκειμένου να διευκολύνονται οι τοπικές εξυπηρετήσεις, άρα και η χρήση ποδηλάτου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT