Ελάχιστη βάση εισαγωγής: Ρύθμιση για διορθώσεις στα ΑΕΙ

Ελάχιστη βάση εισαγωγής: Ρύθμιση για διορθώσεις στα ΑΕΙ

Το υπουργείο Παιδείας δίνει την ευκαιρία στα ΑΕΙ να διορθώσουν τα λάθη που έκαναν στον ορισμό συντελεστή για να προκύψει η ελάχιστη βάση εισαγωγής (ΕΒΕ) στα ΑΕΙ

1' 56" χρόνος ανάγνωσης

Το υπουργείο Παιδείας δίνει την ευκαιρία στα ΑΕΙ να διορθώσουν τα λάθη που έκαναν στον ορισμό συντελεστή για να προκύψει η ελάχιστη βάση εισαγωγής (ΕΒΕ) στα ΑΕΙ. Με τον τρόπο αυτό θα περιοριστούν στρεβλώσεις που παρατηρήθηκαν στις περασμένες Πανελλαδικές Εξετάσεις, όταν υποψήφιοι έμειναν εκτός από τμήματα της πρώτης τους επιλογής παρότι είχαν συγκεντρώσει μέσο βαθμό πάνω από 14, 15 ή και 16.

Ειδικότερα, τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Παιδείας χθες προς ψήφιση στη Βουλή προβλέπει ότι «ειδικά για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023, δίνεται παράταση έως την 1η Νοεμβρίου 2021 στα ΑΕΙ να καθορίσουν τον συντελεστή ελάχιστης βάσης εισαγωγής στις σχολές/τμήματά τους, κατόπιν αξιολόγησης των δεδομένων που προέκυψαν από την πρώτη εφαρμογή του νέου συστήματος εισαγωγής κατά το τρέχον σχολικό-ακαδημαϊκό έτος»

Με ρύθμιση, το υπ. Παιδείας επιχειρεί να περιορίσει τις στρεβλώσεις.

Ο λόγος της ρύθμισης είναι για να αποτραπούν φαινόμενα όπως της Αρχιτεκτονικής του Δημοκριτείου Παν. Θράκης που, λόγω του συντελεστή που όρισε, δεν είχε εισακτέους. Να υπενθυμιστεί ότι η ΕΒΕ προκύπτει από τον μέσο όρο των επιδόσεων των υποψηφίων σε κάθε επιστημονικό πεδίο, ο οποίος πολλαπλασιάζεται με ένα συντελεστή. Το υπουργείο Παιδείας όρισε ότι ο συντελεστής μπορούσε να κινηθεί μεταξύ 0,8 και 1,2 και κάθε τμήμα/σχολή θα έπρεπε να τον ορίσει. Ετσι, στην Αρχιτεκτονική Θράκης επέλεξε συντελεστή 1,1, με αποτέλεσμα να έχει ΕΒΕ στα υποχρεωτικά μαθήματα 14,15, στο Ελεύθερο Σχέδιο 15,43 και στο Γραμμικό Σχέδιο 17,08. Βαθμοί πολύ υψηλοί. Ετσι, από τις 108 θέσεις που δόθηκαν στην Αρχιτεκτονική Θράκης για τους υποψηφίους των γενικών λυκείων δεν καλύφθηκε ούτε μία.

Σε άλλη περίπτωση, υποψήφιος συγκέντρωσε μέσον όρο 14,3 αλλά δεν εισήχθη στην πρώτη του επιλογή, το Μαθηματικό ΑΠΘ, που είχε ΕΒΕ 14,38 (με συντελεστή 1,2). Ο υποψήφιος εισήχθη στο Μαθηματικό Ιωαννίνων που είχε χαμηλότερη ΕΒΕ και πλέον θα ζητήσει μετεγγραφή στο Μαθηματικό Θεσσαλονίκης, στο οποίο 22 θέσεις έμειναν κενές (το 10% του συνόλου)! Στην άμβλυνση τέτοιων στρεβλώσεων αποβλέπει η δυνατότητα που δίνει σε σχολές/τμήματα τώρα το υπουργείο Παιδείας ώστε να διορθώσουν τον συντελεστή ΕΒΕ.

Παράλληλα, άλλη νομοθετική ρύθμιση προβλέπει την επέκταση της χορήγησης ετήσιου στεγαστικού επιδόματος 1.000 ευρώ στους καταρτιζόμενους των δημοσίων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ), σε υλοποίηση της εξαγγελίας του πρωθυπουργού στη φετινή Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης. Το ετήσιο στεγαστικό επίδομα θα χορηγείται πλέον και στους καταρτιζόμενους ΔΙΕΚ, όπως χορηγείται μέχρι σήμερα στα ΑΕΙ, με κριτήρια όπως ο τόπος μόνιμης κατοικίας και φοίτησης, το εισόδημα και η περιουσιακή κατάσταση.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT