Σύμβαση ηλεκτροκίνησης της γραμμής Λάρισας – Βόλου

Σύμβαση ηλεκτροκίνησης της γραμμής Λάρισας – Βόλου

Ένα… σταθμό πριν από την υπογραφή της απέχει η σύμβαση για το έργο ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου, το οποίο εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

1' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Eνα… σταθμό πριν από την υπογραφή της απέχει η σύμβαση για το έργο ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου, το οποίο εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Το έργο θα μεταμορφώσει τη σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τις δύο πόλεις και θα επιτρέπει ταχύτητες έως 100 χλμ./ώρα στα τρένα. Ετσι, στις αρχές του 2022 αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης για το έργο. Μοναδική εκκρεμότητα αυτή τη στιγμή παραμένει, σύμφωνα με πληροφορίες, η προσκόμιση των απαιτούμενων εγγράφων και της εγγυητικής επιστολής από τον ανάδοχο.

Ξεκινάει η κατασκευή τεσσάρων σιδηροδρομικών έργων μέσα στο 2022.

Το έργο αναβάθμισης με ETCS, σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση θα μεταμορφώσει τη σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τις δύο μεγάλες πόλεις της Θεσσαλίας. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές, θα εγκατασταθεί ηλεκτροκίνηση τύπου τρόλεϊ για ταχύτητες μέχρι και 100 χλμ./ώρα. Η διαδρομή μαζί με τις απαιτούμενες στάσεις υπολογίζεται ότι θα διαρκεί περίπου 40 λεπτά. Επίσης ανοίγει ο δρόμος για την προαστιακή σύνδεση μεταξύ Βόλου – Θεσσαλονίκης, που θα μπορεί να διεξάγεται σε περίπου 100 λεπτά. Εχει προηγηθεί η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο της σύμβασης η οποία έχει παρουσιαστεί στη Βουλή. Ανάδοχος του έργου είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ που έδωσε έκπτωση 37,19% στον διαγωνισμό της 1ης Φεβρουαρίου 2021. Το αρχικό κόστος του έργου ήταν με ΦΠΑ 82,89 εκατ. ευρώ (66,84 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Το έργο έχει εκτιμηθεί ότι θα διαρκέσει 36 μήνες και αν δεν έχουμε καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια κατασκευής, η γραμμή θα μπορέσει να ηλεκτρι-στεί το 2025. Παράλληλα, εντός του νέου έτους αναμένεται η έναρξη κατασκευής τεσσάρων νέων έργων. Το πρώτο αφορά την ηλεκτροκίνηση της γραμμής Κιάτου – Αιγίου ύψους 84 εκατ. ευρώ, με εκτιμώμενο χρόνο ηλεκτροδότησης της γραμμής το 2025. Το δεύτερο έργο αφορά την ολοκλήρωση και θέση σε λειτουργία της γραμμής Αιγίου – Ρίου, ύψους 175 εκατ. ευρώ. Το έργο περιλαμβάνει εργασίες επιδομής (γραμμών), ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και κατασκευής σταθμών. Η ολοκλήρωση των έργων και η λειτουργία της νέας γραμμής προβλέπονται για το 2026. Το τρίτο έργο, ύψους 72 εκατ. ευρώ, είναι η ηλεκτροκίνηση της γραμμής Παλαιοφάρσαλου – Καλαμπάκας, που θα ολοκληρωθεί το 2025.

Το τέταρτο έργο αφορά τη δεύτερη φάση του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της Αθήνας, με ορίζοντα ολοκλήρωσης επίσης το 2025.  

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT