Κακοκαιρία: Καθυστερήσεις, ασυνεννοησία, δισταγμοί, εμπόδια και λάθη

Κακοκαιρία: Καθυστερήσεις, ασυνεννοησία, δισταγμοί, εμπόδια και λάθη

Η «Αττική Οδός» έκανε ό,τι ήταν δυνατόν για να μείνει ο δρόμος ανοικτός. Ομως η ένταση της κακοκαιρίας, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ξέσπασε την ώρα που ο αυτοκινητόδρομος ήταν γεμάτος οδήγησαν σε μια κατάσταση που δεν μπορούσε να αντιμετωπιστεί. Αυτό υποστηρίζει στην «Κ» ο διευθυντής Κυκλοφορίας του άξονα, Φάνης Παπαδημητρίου.

3' 7" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η «Αττική Οδός» έκανε ό,τι ήταν δυνατόν για να μείνει ο δρόμος ανοικτός. Ομως η ένταση της κακοκαιρίας, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ξέσπασε την ώρα που ο αυτοκινητόδρομος ήταν γεμάτος οδήγησαν σε μια κατάσταση που δεν μπορούσε να αντιμετωπιστεί. Αυτό υποστηρίζει στην «Κ» ο διευθυντής Κυκλοφορίας του άξονα, Φάνης Παπαδημητρίου. Η εταιρεία αφήνει αιχμές για την απόφαση της Πολιτείας να μην απαγορεύσει από το βράδυ της Κυριακής την είσοδο φορτηγών στην Αττική Οδό, ενώ όπως προκύπτει, δεν υπήρξε συνεννόηση Τροχαίας – Περιφέρειας για τον αποχιονισμό των δρόμων που οδηγούν στους κόμβους, κοντά στα εγκλωβισμένα αυτοκίνητα.

– Πώς είχε προετοιμαστεί η «Αττική Οδός» για την κακοκαιρία;

– Η «Αττική Οδός» έχει ένα συγκεκριμένο σχέδιο δράσης γι’ αυτές τις περιπτώσεις (με 35 εκχιονιστικά σε δράση), το οποίο και παρουσιάστηκε την Κυριακή στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε υπό τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Χρήστο Στυλιανίδη. Ζητήσαμε να απαγορευτεί από την Κυριακή η κυκλοφορία των φορτηγών, αλλά δεν υπήρχε βούληση για κάτι τέτοιο για να μη διακοπεί η εφοδιαστική αλυσίδα. Επίσης, ρίξαμε αλάτι στις 5 και στις 7 το πρωί της Δευτέρας σε όλο το μήκος του δρόμου.

– Τι ώρα απαγορεύτηκαν τα φορτηγά;

– Στις 2 το μεσημέρι. Εκείνη την ώρα όμως είχαμε ήδη 5.000 φορτηγά και άλλα 70.000 αυτοκίνητα.

– Τι έκανε η «Αττική Οδός» μόλις ξεκίνησε η κακοκαιρία;

– Κατ’ αρχάς παρείχαμε ενημέρωση (σσ. μέσω των ηλεκτρονικών πινακίδων) να οδηγούν με προσοχή και στη συνέχεια προειδοποίηση για καθυστερήσεις. Τα πρώτα προβλήματα ήταν τοπικά, στην Πλακεντίας, στην άνοδο για Υμηττό. Προς το μεσημέρι τα προβλήματα άρχισαν να πληθαίνουν, βγήκαν τα εκχιονιστικά και άρχισαν τοπικά κλεισίματα. Γύρω στις 6 έκλεισε η Αττική Οδός με απόφαση της Τροχαίας.

– Δεν υπήρχε κάποιο σχέδιο εκκένωσης του δρόμου για τέτοιες περιπτώσεις, λ.χ. με αντιδρόμηση;

– Αυτό έγινε, τα εκχιονιστικά εισέρχονταν ανάποδα από το «δαχτυλίδι» της Κηφισίας προς το αεροδρόμιο για να φτάσουν τα εγκλωβισμένα οχήματα στα Βριλήσσια.

– Τι ώρα έγινε αυτό;

– Από τις 9-10 το βράδυ έως τα ξημερώματα. Πολλοί δίσταζαν γιατί το «δαχτυλίδι» είχε θέματα, όταν το καθάρισε η Περιφέρεια τότε άρχισαν να βγαίνουν πιο εύκολα σε συνεννόηση με την Τροχαία. Το ίδιο έγινε και από το Holiday Inn, που στέλναμε τον κόσμο προς το αεροδρόμιο από το αντίθετο ρεύμα. Υπήρχαν όμως και κάποιοι που δεν ήθελαν να βγουν, προτιμούσαν να μείνουν στα αυτοκίνητά τους.

– Υπάρχουν σημεία που «ανοίγει» ο αυτοκινητόδρομος αν χρειαστεί;

– Τα οχήματα οδηγούνται στην πρώτη διαθέσιμη έξοδο, αρκεί να ξέρουμε ότι είναι «κυκλοφορήσιμη».

– Δεν υπήρξε επικοινωνία της Τροχαίας με την Περιφέρεια για τον καθαρισμό των κοντινότερων εξόδων, ώστε να διοχετευθούν τα εγκλωβισμένα αυτοκίνητα από εκεί;

– Επικοινωνία υπήρχε, η Τροχαία ήταν εκεί. Η Περιφέρεια είχε να φροντίσει το δικό της δίκτυο και προφανώς δεν ήταν προτεραιότητα η «Αττική Οδός», αυτή είναι δική μας ευθύνη. Δεν ήταν όμως αυτό το μόνο ζήτημα, πολλοί εγκατέλειψαν τα αυτοκίνητα και έφυγαν, οπότε η έξοδος οχημάτων ήταν αδύνατη.

– Υπήρξαν αστοχίες από πλευράς Αττικής Οδού στη διαχείριση της κατάστασης;

– Αν αποφασιζόταν μαζί με την Τροχαία ότι θα κλείσει η Αττική Οδός από τις 9-10 το πρωί, πιθανώς δεν θα είχε συμβεί αυτό. Παίρνεις όμως μια τέτοια απόφαση έπειτα από 20 χρόνια λειτουργίας; Αποφασίσαμε να το παλέψουμε.

Παραιτήθηκε ο διευθύνων σύμβουλος

Την παραίτησή του υπέβαλε χθες το απόγευμα ο διευθύνων σύμβουλος της «Αττικής Οδού» Βασίλης Χαλκιάς, αναλαμβάνοντας την ευθύνη για ό,τι συνέβη. «Προ ολίγου διασφαλίστηκε η ασφαλής απομάκρυνση και των τελευταίων ανθρώπων που εγκλωβίστηκαν στην Αττική Οδό. Ως όμως προϊστάμενος ενός ολόκληρου μηχανισμού αισθάνομαι την ανάγκη να διευκολύνω την εταιρεία και να υποβάλω την παραίτησή μου από μέλος του διοικητικού συμβουλίου και τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου ευχόμενος τα καλύτερα στον αντικαταστάτη μου», αναφέρει σε δήλωσή του. Ο κ. Χαλκιάς διετέλεσε διευθύνων σύμβουλος και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της «Αττικής Οδού» από την ίδρυσή της το 1999.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT