Νέα δεδομένα από την ηλεκτροκίνηση

Το στοίχημα της δημιουργίας επαρκών υποδομών που θα συνδράμουν στη συνεχή επέκταση της ηλεκτροκίνησης επιχειρεί να κερδίσει η Ευρώπη.

2' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το στοίχημα της δημιουργίας επαρκών υποδομών που θα συνδράμουν στη συνεχή επέκταση της ηλεκτροκίνησης επιχειρεί να κερδίσει η Ευρώπη. Αντίστοιχα, στη χώρα μας οι υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ενισχύονται μεν σταδιακά, ωστόσο χωρίς να αντεπεξέρχονται ακόμα στη συνολική αγορά των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, η πρόσφατη έρευνα «Power sector accelerating e-mobility» που εκπόνησαν οι «Ernst & Young» και «Eurelectri» διαπιστώνει ότι η Ευρώπη θα χρειαστεί ένα δίκτυο 65 εκατ. φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων προκειμένου να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της ηλεκτροκίνησης. Σήμερα στους δρόμους της Ε.Ε. κυκλοφορούν περίπου 3,3 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα, ενώ το περασμένο έτος από τα έντεκα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν, το ένα ήταν πλήρως ηλεκτρικό – εμφανίζοντας αύξηση 63% σε σχέση με το 2020.

Στη χώρα μας συναντάει κανείς ένα αναλογικά διευρυμένο δίκτυο σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, το οποίο στην παρούσα φάση επαρκεί για την κάλυψη των αναγκών των υφιστάμενων ηλεκτρικών οχημάτων. Η πλειονότητα των φορτιστών συναντάται στην Αττική, με τον αριθμό τους να ξεπερνάει τους 250, ενώ οι περισσότεροι εξ αυτών είναι δημόσιοι.

Οι ανάγκες για υποδομές, τα προβλήματα, η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας και τα κίνητρα.

Το πρόβλημα της γραφειοκρατίας, που συνοδεύει την τοποθέτηση σημείων φόρτισης, φαίνεται ότι δεν αποτελεί ελληνικό προνόμιο, αλλά πανευρωπαϊκό. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι ο γ.γ. της Eurelectric, Κρίστιαν Ρουμπ, παραδέχεται ότι η κατασκευή των υποδομών δημόσιας φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων αντιμετωπίζει τεράστιες καθυστερήσεις, με κύρια αιτία τα ζητήματα σχεδιασμού και αδειοδότησης. Οσον αφορά την επιβάρυνση της ηλεκτροκίνησης στα δίκτυα ηλεκτροδότησης, η έκθεση επισημαίνει ότι η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξήσει τη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας περίπου 11% ετησίως. Για να μετριαστεί ο κίνδυνος για τα τοπικά ηλεκτρικά δίκτυα, ο συντάκτης της έκθεσης προτείνει τη στήριξη έξυπνων λύσεων φόρτισης. Θα πρέπει να υπάρξει προσφορά στους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων τιμολογίων για οικιακή φόρτιση στη διάρκεια της νύχτας και όχι σε ώρες αιχμής. Αυτό θα οδηγούσε στη μείωση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας σε ώρες αιχμής κατά 21%, σύμφωνα με την έκθεση.

Η Ευρώπη διαθέτει περίπου 374.000 δημόσιους φορτιστές, με τα δύο τρίτα εξ αυτών να βρίσκονται μόλις σε πέντε χώρες (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ολλανδία και Ηνωμένο Βασίλειο). Σύμφωνα μάλιστα με τα στοιχεία της έκθεσης, ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες δεν διαθέτουν ούτε ένα σημείο φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα. Η έκθεση αναφέρει πως αυτό το χάσμα μεταξύ των οικονομιών κινδυνεύει να αποσταθεροποιήσει τον εξηλεκτρισμό. Σύμφωνα με την έκθεση, η Ευρώπη θα μπορέσει να αντεπεξέλθει στη ζήτηση, αρκεί να τοποθετεί σε ετήσια βάση 500.000 δημόσιους ηλεκτρικούς φορτιστές μέχρι το 2030. Μετά το 2030 αυτό το νούμερο θα πρέπει να διπλασιαστεί και να τοποθετούνται 1 εκατ. δημόσιοι φορτιστές τον χρόνο, για να καλυφθούν οι ανάγκες που θα έχουν διαμορφωθεί έως τότε. Την ίδια στιγμή η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα στη χώρα μας εμφανίζεται ανοδική. Ειδικότερα, το 2020 ταξινομήθηκαν 1.133 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ το 2021 ξεπέρασαν τα 3.200. Οι εκτιμήσεις για το 2022 θέλουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών να ξεπερνούν στη χώρα τις 5.000.

Η εύρεση σημείων φόρτισης στη χώρα μας γίνεται, ακολουθώντας τα ευρωπαϊκά πρότυπα, μέσω δεκάδων εφαρμογών που υποδεικνύουν το κοντινότερο σημείο φόρτισης και τη διαθεσιμότητά του. Οι εφαρμογές μάλιστα διαθέτουν και άλλες πληροφορίες πέραν της διαθεσιμότητάς τους – και για τη χρέωση. Ετσι, ο πιθανός χρήστης του φορτιστή έχει πρόσβαση στις απαραίτητες πληροφορίες πριν φτάσει στο σημείο φόρτισης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT