Αυξήθηκαν τα θύματα τροχαίων το 2021

Ανησυχητικά παραμένουν τα στοιχεία οδικής ασφάλειας στη χώρα μας, που είχε επιδείξει εξαιρετικές επιδόσεις το 2020, οι οποίες, εκ του αποτελέσματος, αποδίδονται στα μέτρα περιορισμού της κινητικότητας που επιβλήθηκαν λόγω της πανδημίας.

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ανησυχητικά παραμένουν τα στοιχεία οδικής ασφάλειας στη χώρα μας, που είχε επιδείξει εξαιρετικές επιδόσεις το 2020, οι οποίες, εκ του αποτελέσματος, αποδίδονται στα μέτρα περιορισμού της κινητικότητας που επιβλήθηκαν λόγω της πανδημίας. Το 2020 η χώρα πέτυχε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση θανάτων από τροχαία μεταξύ των κρατών-μελών της Ε.Ε., γεγονός που την ανέδειξε νικήτρια του σχετικού βραβείου του ETSC – European Transportation Safety Council (Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών). Με την επαναφορά της κίνησης στα προ πανδημίας επίπεδα φαίνεται ότι επανήλθαν και οι αρνητικοί δείκτες, που θέλουν αύξηση των απωλειών σε ανθρώπινες ζωές το 2021 σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Ωστόσο, ο φόρος αίματος της ασφάλτου δεν έφτασε στα επίπεδα του 2019, γεγονός το οποίο αποδεικνύει μια κάποια βελτίωση.

Αυξήθηκαν τα θύματα τροχαίων το 2021-1Ειδικότερα, στη χώρα μας το 2021 έχασαν τη ζωή τους 57 άτομα ανά εκατ. πληθυσμού σε τροχαία έναντι 54 ατόμων ανά εκατ. πληθυσμού που ήταν ο αντίστοιχος δείκτης του 2020 και 64 που ήταν ένα χρόνο νωρίτερα. Το 2021 καταγράφηκαν 5% περισσότεροι θάνατοι από τροχαία σε σχέση με το 2020, οπότε και μειώθηκαν σε σχέση με το 2019 οι ανθρώπινες απώλειες στην άσφαλτο κατά 12%, σύμφωνα με τα στοιχεία του ETSC. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο μέσος όρος απωλειών στην Ε.Ε. των «27» ανήλθε σε 44/εκατ. το 2021 (έναντι 57 στη χώρα μας), σε 42/εκατ. το 2020 (54 στην Ελλάδα) και 51/εκατ. το 2019 (64 στην ελληνική επικράτεια). Η χώρα παραμένει σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τον μέσο ευρωπαϊκό όρο, παρά τη βελτίωση που καταγράφηκε το 2020. Είναι ενδεικτικό ότι από τα 27 κράτη, τα 14 κατέγραψαν μείωση των θανάτων από τροχαία το 2021 σε σχέση με το 2019, ενώ τα άλλα 12 εμφάνισαν αύξηση, με εξαίρεση το Βέλγιο το οποίο είχε ακριβώς τις ίδιες επιδόσεις τις δύο χρονιές (43 θάνατοι ανά εκατ. από τροχαία το 2021 και το 2020, και 56 το 2019).

Συνολικά στην Ε.Ε. υπολογίζεται ότι την περασμένη χρονιά έχασαν τη ζωή τους 19.800 άτομα σε τροχαία δυστυχήματα καταγράφοντας αύξηση 5% σε σχέση με το 2020 (κατά 1.000 θανάτους), αλλά μείωση κατά 13% σε σχέση με το 2019, που ήταν η τελευταία προ πανδημίας χρονιά. Ο στόχος παραμένει η μείωση κατά 50% του φόρου αίματος στην άσφαλτο έως το 2030, με την Ε.Ε. να καταγράφει την τελευταία δεκαετία μείωση των θανάτων κατά 36%.

Στο μεταξύ, χθες πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σύσκεψη της κυβερνητικής επιτροπής οδικής ασφάλειας, παρουσία του υφυπουργού Μεταφορών Μιχ. Παπαδόπουλου. Σε αυτήν συζητήθηκαν οι επικείμενες αλλαγές στον ΚΟΚ, η δημιουργία του εθνικού ταμείου οδικής ασφάλειας, το οποίο θα χρηματοδοτείται από τα πρόστιμα που καταλογίζονται, αλλά και η καθιέρωση διαφορετικής διαδικασίας καταλογισμού των προστίμων του ΚΟΚ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT