Εκκίνηση έργων στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος

Εκκίνηση έργων στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος

Την εκκίνηση των έργων στον αυτοκινητόδρομο Πάτρας – Πύργου σηματοδότησε χθες η επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την εκκίνηση των έργων στον αυτοκινητόδρομο Πάτρας – Πύργου σηματοδότησε χθες η επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Μάλιστα, ο πρωθυπουργός υποσχέθηκε ότι η ολοκλήρωση του οδικού άξονα έως το τέλος του 2024 θα βρει αναβαθμισμένο και τον οδικό άξονα προς την Αρχαία Ολυμπία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης. Εντονες ήταν οι πολιτικές αναφορές στον χειρισμό του έργου από την προηγούμενη κυβέρνηση, από τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή.

Ο πρωθυπουργός και η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών επισκέφθηκαν χθες το μεσημέρι το εργοτάξιο της ΤΕΡΝΑ στην Αμαλιάδα (62ο χλμ.), το ένα από τα τρία που θα στηθούν για την κατασκευή του έργου (τα άλλα δύο από τις εταιρείες ΑΒΑΞ και ΑΚΤΩΡ). «Υστερα από πολλά χρόνια υποσχέσεων, παίρνουν μπροστά οι μηχανές για το Πάτρα – Πύργος. Οι κάτοικοι της περιοχής έχουν πληρώσει βαρύ φόρο αίματος», ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης, παρομοιάζοντας την κατάσταση στον δρόμο με το τραγούδι «The road to hell» (ο δρόμος προς την κόλαση). «Τώρα το νερό έχει μπει στο αυλάκι. Θα υπάρχει στενή παρακολούθηση του έργου ώστε να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα», κατέληξε.

Σύμφωνα με το χρονο- διάγραμμα, το τμήμα Πύργου – Κάτω Αχαΐας θα παραδοθεί εντός 3 ετών και το υπόλοιπο (Κάτω Αχαΐας – Πάτρας) στους 40 μήνες από την έναρξη του έργου.

Κυρίαρχες και σε υψηλούς τόνους ήταν, όπως είναι επόμενο, οι πολιτικές αναφορές στον τρόπο που η προηγούμενη κυβέρνηση χειρίστηκε το ζήτημα του οδικού άξονα. «Αν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε ακυρώσει τον διαγωνισμό (σ.σ. το 2015), το έργο θα είχε ολοκληρωθεί. Χάσαμε μια πενταετία», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής. «Η τότε κυβέρνηση ακύρωσε αδικαιολόγητα τον διαγωνισμό και έσπασε το έργο σε 8 κομμάτια για να εξυπηρετήσει συμφέροντα που όλοι γνωρίζουμε. Θέλω να θυμίσω ότι οι μισές εργολαβίες του έργου δόθηκαν σε αγαπητό κόκκινο εργολάβο για την ιστορία των τηλεοπτικών αδειών. Ομως η υπόθεση αυτή είναι ήδη στη Δικαιοσύνη και ερευνάται. Με περίσσευμα πολιτικού θράσους προσπαθούν να μας πουν ότι δήθεν το έργο προχωρούσε, ενώ ήταν καταδικασμένο». «Ο δρόμος θα έπρεπε να έχει τελειώσει εδώ και πολλά χρόνια. Είναι μνημείο πολιτικών παλινωδιών με ατελέσφορες κατατμήσεις. Σήμερα μπαίνει τέλος σε μια περίοδο αβεβαιότητας», ανέφερε ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης. «Αισθανόμαστε λύπη για τα χρόνια που πέρασαν και κυρίως για τους ανθρώπους που χάθηκαν σε έναν δρόμο καρμανιόλα. Δεν υπάρχει σπίτι που να μην έχει χάσει έναν συγγενή σε αυτόν τον δρόμο».

«Η διαδρομή Κορίνθου – Πάτρας ήταν κάποτε ένας εφιάλτης για τους οδηγούς. Εως σήμερα τα θανατηφόρα τροχαία έχουν μειωθεί κατά 93%», ανέφερε ο Παναγιώτης Παπανικόλας, διευθύνων σύμβουλος στην Ολυμπία Οδό. «Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα μειώσει κατά 40 λεπτά την απόσταση Πάτρας – Πύργου, αλλά κυρίως θα προσφέρει ασφάλεια». Οπως ανέφερε, στον νέο δρόμο θα λειτουργήσει από την πρώτη στιγμή χρέωση ανάλογα με τα διανυόμενα χιλιόμετρα όπως και στην υπόλοιπη Ολυμπία Οδό (με τη χρήση του πομποδέκτη της Ολυμπίας Οδού Olympia Pass).

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το τμήμα Πύργου – Κάτω Αχαΐας θα παραδοθεί εντός 3 ετών και το υπόλοιπο (Κάτω Αχαΐας – Πάτρας) στους 40 μήνες από την έναρξη του έργου.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT