Relay Service: Γέφυρα επικοινωνίας για κωφούς και βαρήκοους

Relay Service: Γέφυρα επικοινωνίας για κωφούς και βαρήκοους

H υπηρεσία εξ αποστάσεως διερμηνείας Relay Service διευκολύνει τη ζωή χιλιάδων συμπολιτών μας.

1' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η τηλεφωνική επικοινωνία, αυτονόητη για τους περισσότερους, αποτελούσε για χιλιάδες συμπολίτες μας μέχρι πρότινος μια αναξιοποίητη δυνατότητα. Οντας κωφοί ή βαρήκοοι δεν είχαν ποτέ την άνεση να σηκώσουν το τηλέφωνο για να διεκπεραιώσουν κάτι ή απλώς για να ακούσουν τη φωνή κάποιου προσφιλούς προσώπου. «Εχοντας επίγνωση των δυσκολιών που προέκυπταν από αυτή την αδυναμία, σχεδιάσαμε την υπηρεσία εξ αποστάσεως διερμηνείας Relay Service, η οποία άρχισε να λειτουργεί πιλοτικά το 2018», εξηγεί στην «Κ» η πρόεδρος και διοικητής του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών, καθηγήτρια, Βενέττα Λαμπροπούλου. «Μοναδική προϋπόθεση για τη χρήση της είναι ο ενδιαφερόμενος να έχει μια συσκευή που να συνδέεται με το Ιντερνετ και να διαθέτει ενσωματωμένη κάμερα».

Η αντίδραση όσων δοκίμασαν την υπηρεσία ήταν τόσο ενθουσιώδης, που η ομάδα την εμπλούτισε έτι περαιτέρω. «Σήμερα, δεκαπέντε διερμηνείς είναι διαθέσιμοι εναλλάξ όλο το 24ωρο ώστε να συνομιλήσουν μέσω κάμερας με τον κωφό ή βαρήκοο και να μεταφέρουν όσα λέει στην άλλη πλευρά», περιγράφει η κ. Λαμπροπούλου. «Οι συνεργάτες μας μπορούν να λειτουργήσουν ως γέφυρα και για εκείνους που κάνουν χειλεανάγνωση». Η διάρκεια της πανδημίας και οι καραντίνες λειτούργησαν ως επιταχυντής για τη νέα εφαρμογή, καθώς η καθημερινή ζωή των κωφών έγινε ακόμα πιο δύσκολη. «Την εφαρμογή κατέβασαν 14.000 άνθρωποι σε όλη την Ελλάδα», εξηγεί η κ. Λαμπροπούλου.

Οι χρήστες αξιοποιούν την εφαρμογή για λόγους υγείας, για κοινωνικούς λόγους, για διεκπεραίωση υποθέσεων σε δημόσιες υπηρεσίες και για αγορές. «Στη διάρκεια της νύχτας οι κλήσεις έχουν επείγοντα χαρακτήρα, θέλουν να καλέσουν το ΕΚΑΒ ή την Αστυνομία». Συνολικά σε δύο χρόνια πραγματοποιήθηκαν 125.000 κλήσεις. «Εχοντας υπόψη ότι ενδέχεται κάποιοι κωφοί να μη διαθέτουν τον κατάλληλο εξοπλισμό, στη διάρκεια της πανδημίας τοποθετήσαμε σταθμούς εξυπηρέτησης για κωφούς σε δεκαεννέα νοσοκομεία, με προτεραιότητα τα νοσοκομεία αναφοράς. Στόχος ήταν να εξυπηρετηθούν κωφοί ασθενείς αλλά και να διευκολυνθούν οι γιατροί», διευκρινίζει η ίδια. Tο Relay Service έχει διασυνδεθεί με τις ψηφιοποιημένες υπηρεσίες myKEPlive και myOAEDlive, ενώ παρέχεται και η δυνατότητα οι διερμηνείς να συνοδεύσουν τους κωφούς σε δημόσιες υπηρεσίες κατόπιν συνεννόησης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT