Χαμηλά η εμπιστοσύνη στα μέσα μαζικής ενημέρωσης

Χαμηλά η εμπιστοσύνη στα μέσα μαζικής ενημέρωσης

Πολύ χαμηλή είναι η εμπιστοσύνη των Ελλήνων στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, για τα οποία πιστεύουν σε συντριπτικό βαθμό πως βρίσκονται υπό την αθέμιτη επιρροή πολιτικών και επιχειρηματικών συμφερόντων.

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πολύ χαμηλή είναι η εμπιστοσύνη των Ελλήνων στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, για τα οποία πιστεύουν σε συντριπτικό βαθμό πως βρίσκονται υπό την αθέμιτη επιρροή πολιτικών και επιχειρηματικών συμφερόντων. Μάλιστα, οι κάτοικοι της Ελλάδας καταγράφονται ως οι λιγότερο ικανοποιημένοι από τα μίντια μεταξύ των 46 χωρών που περιλαμβάνονται στην ετήσια έκθεση για την ενημέρωση στο Διαδίκτυο (Digital News Report) του Ινστιτούτου Reuters για τη Μελέτη της Δημοσιογραφίας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης. Στην έρευνα συμμετείχαν 2.004 άτομα από την Ελλάδα, μεταξύ όσων έχουν σύνδεση στο Διαδίκτυο (το 78% του πληθυσμού στη χώρα μας).

Ουραγός η χώρα μας

Χαμηλά η εμπιστοσύνη στα μέσα μαζικής ενημέρωσης-1

Σύμφωνα με την παρουσίαση της έρευνας στη «ΔιαΝΕΟσις» από τον επίκουρο καθηγητή στο Πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ και ερευνητικό συνεργάτη του Ινστιτούτου Reuters Αντώνη Καλογερόπουλο, «κατά τη διάρκεια της πρώτης φάσης της πανδημίας η εμπιστοσύνη ανέβηκε στην Ελλάδα, όπως και στις περισσότερες χώρες. Αλλά συνολικά φέτος έπεσε κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες». Επίσης καταγράφεται αύξηση της πολιτικής πόλωσης όσον αφορά την εκτίμηση της αξιοπιστίας των ΜΜΕ. Ετσι, στους «αριστερούς» ερωτηθέντες η εμπιστοσύνη μεταξύ 2016-2022 έπεσε από 18% σε 16%. Στους «κεντρώους» αυξήθηκε από 22% σε 30%, ενώ στους «δεξιούς» ερωτηθέντες ανέβηκε πολύ, από 24% σε 42%.

Στην Ελλάδα οι κάτω των 35 ετών ενημερώνονται κυρίως μέσω Ιντερνετ σε ποσοστό 74%, έναντι 64% των μεγαλύτερων.

Μέσο βάσει ηλικίας

Οσον αφορά το μέσο που επιλέγεται για ενημέρωση καταγράφονται μεγάλες διαφορές με βάση την ηλικία. Οσοι είναι κάτω των 35 ετών ενημερώνονται κυρίως μέσω Ιντερνετ σε ποσοστό 74%, έναντι 64% των μεγαλύτερων. Η τηλεόραση είναι η κύρια πηγή ενημέρωσης για το 30% των άνω των 35 και μόλις για το 18% των νεότερων. Οι εφημερίδες επιλέγονται ως κύριο μέσο για το 3% των άνω των 35 και το 5% των κάτω των 35, ενώ το ραδιόφωνο βρίσκεται στο 3%-4%.

Αξίζει να δούμε το πώς «συναντούν» τις ειδήσεις οι κάτω των 35 ετών. Μόλις το 13% αναζητά τις ειδήσεις σε ενημερωτικές ιστοσελίδες (έναντι 24% των άνω των 35). Οι περισσότεροι «πέφτουν» πάνω στις ειδήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (34%) ή αναζητούν θέματα της επικαιρότητας σε μηχανές αναζήτησης (34%).

Οσον αφορά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, από το Facebook ενημερώνεται κυρίως το 44% (έναντι 56% στους μεγαλύτερους), από το YouTube το 41% (έναντι 35%), ενώ ανερχόμενος είναι ο ρόλος του Instagram, που ήδη προτιμάει το 34% των κάτω των 35 ετών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT