Παραδίδεται στην κυκλοφορία η παράκαμψη Αμφιλοχίας

Παραδίδεται στην κυκλοφορία η παράκαμψη Αμφιλοχίας

Ως ένα από τα πολλά σημαντικά αναπτυξιακά έργα, που γίνονται «σε μία Ελλάδα που αλλάζει προς το καλύτερο» χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης το τμήμα της παράκαμψης Αμφιλοχίας, στον αυτοκινητόδρομο Άκτιο - Αμβρακία

8' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ως ένα από τα πολλά σημαντικά αναπτυξιακά έργα, που γίνονται «σε μία Ελλάδα που αλλάζει προς το καλύτερο» χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης την παράκαμψης της Αμφιλοχίας, η οποία συνδέει τον οδικό άξονα Άκτιο – Αμβρακία με την Ιόνια Οδό. Η παράκαμψη της Αμφιλοχίας δόθηκε σήμερα στην κυκλοφορία, πέντε μήνες νωρίτερα από ό,τι είχε αρχικά προγραμματιστεί.

Η ταυτότητα του έργου

Η παράκαμψη Αμφιλοχίας έχει μήκος 17 χιλιόμετρα και αποτελεί μέρος του ευρύτερου έργου για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Άκτιο – Αμβρακία, μήκους 49 χιλιομέτρων και συνολικού προϋπολογισμού 160,5 εκατομμυρίων ευρώ.

Η παράκαμψη συνδέει τον οδικό άξονα Άκτιο – Αμβρακία με την Ιόνια Οδό, αναβαθμίζοντας ουσιαστικά την οδική ασφάλεια και αποσυμφορώντας την Αμφιλοχία, η οποία έως σήμερα επιβαρύνεται από την κίνηση οχημάτων προς τα νησιά του Ιονίου, ειδικά τους θερινούς μήνες. Με τη λειτουργία της παράκαμψης της Αμφιλοχίας μειώνεται ο χρόνος ταξιδιού οδικώς από την Αθήνα έως την Πρέβεζα και τη Λευκάδα.

Ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο – Αμβρακία κατασκευάζεται με χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου, 2+2 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και ανισόπεδους κόμβους. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, ο άξονας Άκτιο – Αμβρακία αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2023. 

«Έργα που έμεναν μακέτες, παραδίδονται σήμερα στους πολίτες»

«Το έργο το οποίο παραδίδουμε σήμερα είναι εξαιρετικά σημαντικό. Εκτός από τα οφέλη για την πόλη της Αμφιλοχίας και τα οικονομικά οφέλη για την περιοχή, τα οποία είναι απολύτως προφανή, θέλω να σταθώ και σε μία διάσταση στην οποία δεν αποδίδουμε αρκετά μεγάλη σημασία: και αυτή είναι η διάσταση της οδικής ασφάλειας. Καθώς έχουμε προτάξει την οδική ασφάλεια ως κεντρικό πυλώνα της πολιτικής μας, αυτός ο δρόμος είναι βέβαιο ότι θα μειώσει σημαντικά τα τροχαία ατυχήματα στην ευρύτερη περιοχή», τόνισε στην ομιλία του, κατά την τελετή εγκαινίων, ο πρωθυπουργός.

«Ο υπουργός είχε απόλυτο δίκιο όταν αναφέρθηκε στις πολύ μεγάλες εκκρεμότητες τις οποίες κληρονόμησε η κυβέρνησή μας όταν μάς εμπιστεύτηκε ο ελληνικός λαός, τον Ιούλιο του 2019. Μια σειρά από έργα τα οποία ήταν τελματωμένα, βαλτωμένα στα γρανάζια της εθνικής και της ευρωπαϊκής γραφειοκρατίας, τα οποία με πολύ μεγάλη υπομονή και επιμονή το Υπουργείο Υποδομών, ο Υπουργός, ο Υφυπουργός, οι Γενικοί Γραμματείς, ξέμπλεξαν έτσι ώστε να είμαστε σήμερα στο ευχάριστο σημείο να έχουμε μετακινηθεί από τις μακέτες και τα σχέδια, στις παραδόσεις έργων τα οποία αλλάζουν τις ζωές των Ελλήνων πολιτών σε όλη την ελληνική επικράτεια», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Η αξιοπιστία και οι σχέσεις εμπιστοσύνης στην πολιτική χτίζονται στη συνέπεια μεταξύ λόγων και έργων και η κυβέρνησή μας έχει πάντα προτάξει αυτή τη “Συμφωνία Αλήθειας” στο επίκεντρο του πολιτικού αλλά και του προγραμματικού μας λόγου», πρόσθεσε.

Προχωρούν ο άξονας Πατρών – Πύργου και ο ΒΟΑΚ

«Ο δρόμος αυτός, όμως, είναι ένα μόνο από τα μεγάλα έργα τα οποία γίνονται στη δυτική Ελλάδα. Το Πάτρα – Πύργος αποτελούσε και αυτό ένα έργο κολλημένο όχι απλά στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, αλλά -τολμώ να πω- ένα έργο το οποίο είχε υποταγεί στις ορέξεις της διαπλοκής της προηγούμενης κυβέρνησης. Έγινε πολύ μεγάλη προσπάθεια για να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε τις σχετικές Ευρωπαϊκές εγκρίσεις, ώστε το έργο αυτό να προχωρήσει. Και χωρίς να θέλουμε να ευλογήσουμε τα γένια μας, εάν η ελληνική κυβέρνηση δεν είχε καταφέρει να κερδίσει, συνολικά, ευρωπαϊκή αξιοπιστία στις Βρυξέλλες, είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν το έργο Πάτρα – Πύργος θα ξεκινούσε.

Και το ίδιο ισχύει βέβαια για μια σειρά από άλλα έργα με σημαντικότερο, εμβληματικότερο και ένα έργο στο οποίο προσωπικά εγώ έχω πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, αναφέρομαι στο Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης. Μόλις πριν από δύο μέρες εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για το κύριο τμήμα του έργου από τα Χανιά ως το Ηράκλειο και τα υπόλοιπα τμήματα προχωρούν και αυτά με πολύ μεγάλη ταχύτητα, εχουμε αναδόχους. Θα έχουμε ενεργό εργοτάξιο πριν το τέλος του έτους», είπε στην ομιλία του ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Θέλουμε να κρινόμαστε για τα έργα μας όχι για τα λόγια μας»

«Θέλω να επαναλάβω αυτό το οποίο είπα στην αρχή της παρέμβασής μου: θέλουμε να κρινόμαστε για τα έργα μας και όχι για τα λόγια μας. Και καθώς η κυβέρνηση πια εισέρχεται στον τέταρτο και τελευταίο χρόνο της κυβερνητικής της θητείας, το αποτύπωμα των παρεμβάσεών μας, ειδικά στον τομέα των έργων, είναι αισθητό σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Από τα μεγάλα έργα υποδομής, τους μεγάλους οδικούς άξονες, τα μεγάλα αρδευτικά και υδρευτικά έργα τα οποία γίνονται, μέχρι μικρότερα έργα σε επίπεδο Περιφερειών, σε επίπεδο τοπικό, το Πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης” έχει δώσει μια μεγάλη χρηματοδοτική ανάσα στους Δήμους ολόκληρης της χώρας να προχωρήσουν σε σημαντικά έργα τοπικής εμβέλειας. Η Ελλάδα αλλάζει. Και αλλάζει γρήγορα και αλλάζει προς το καλύτερο, γίνεται μια σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα, με μεγάλο αναπτυξιακό δυναμικό, η οποία μπορεί και ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία. Παρά τις πολύ μεγάλες δυσκολίες που ατενίζουμε, παραμένουμε συνεπείς στην ολοκλήρωση των προγραμματικών μας δεσμεύσεων, ώστε στο τέλος της τετραετίας να μπορέσουμε να διεκδικήσουμε με αυτοπεποίθηση και πάλι την εμπιστοσύνη του ελληνικού λαού για να συνεχίσουμε το έργο μας», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Νωρίτερα, ο Πρωθυπουργός επισκέφθηκε τη Βόνιτσα. «Θέλω να σας δώσω την προσωπική μου διαβεβαίωση ότι θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με ακόμα μεγαλύτερο ζήλο, με ακόμα μεγαλύτερη ενέργεια μέχρι το τέλος της τετραετίας για να στηρίξουμε τους πολίτες, να στηρίξουμε την ελληνική περιφέρεια να υλοποιήσουμε στο ακέραιο το πρόγραμμά μας και παρά τις πολύ μεγάλες δυσκολίες που μας έτυχαν, να θέσουμε στην κρίση του ελληνικού λαού, στο τέλος της τετραετίας, ένα πλήρες κυβερνητικό έργο που θα μας επιτρέψει και πάλι να διεκδικήσουμε την εμπιστοσύνη των Ελλήνων», τόνισε ο Πρωθυπουργός σε συνομιλία του με κατοίκους, στο κέντρο της πόλης.

Καραμανλής: Στα επικοινωνιακά πυροτεχνήματα, απαντάμε με έργα

Κατά την ομιλία του στην τελετή παράδοσης του έργου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής τόνισε ότι ο δρόμος παραδόθηκε στην κυκλοφορία έπειτα από μια απίστευτη περιπέτεια, καθώς ήταν για χρόνια μπλοκαρισμένος από διάφορα σύνθετα προβλήματα. Όπως τόνισε ο κ. Καραμανλής, η Αιτωλοακαρνανία, η Ήπειρος, η Λευκάδα, η Δυτική Ελλάδα, περίμεναν χρόνια ολόκληρα το συγκεκριμένο έργο.  Υπενθύμισε, εξάλλου, πως τρία χρόνια πριν και συγκεκριμένα στις Προγραμματικές Δηλώσεις στη Βουλή είχε ξεκινήσει την ομιλία του με τα τρία εμβληματικά οδικά έργα που για χρόνια παρέμεναν  μπλοκαρισμένα. «Τότε είχαμε δεσμευτεί ότι θα βρούμε τη βέλτιστη δυνατή λύση. Και η δέσμευση μας αυτή έγινε πράξη», τόνισε.

Εξηγώντας τις συγκεκριμένες δεσμεύσεις ανέφερε τα τρία εμβληματικά έργα: «Αυτά ήταν η Πατρών – Πύργου, ο ΒΟΑΚ και βέβαια το Άκτιο – Αμβρακία. Τρία εξαιρετικά σημαντικά έργα που όλοι αναρωτιούνταν όχι για το πότε θα ολοκληρωθούν, αλλά αν ποτέ θα γίνονταν. Χρειάστηκε να δουλέψουμε εντατικά, μεθοδικά και με σχέδιο, ώστε πλέον να μπορούμε να μιλήσουμε με βεβαιότητα ότι, η Πατρών – Πύργου έχει αυτή τη στιγμή τρία εργοτάξια που εργάζονται νυχθημερόν για να παραδοθεί επιτέλους το έργο στην ώρα του. Ο ΒΟΑΚ, από μια απλή μολυβιά στο χάρτη χωρίς μελετητική ωριμότητα, χάραξη και χρηματοδότηση έχει πλέον προσωρινούς αναδόχους σε μεγάλο μέρος του και μέσα στη χρονιά θα δούμε και τα πρώτα εργοτάξια. Και η παράκαμψη Αμφιλοχίας του άξονα Άκτιο – Αμβρακία, μετά από μια απίστευτη περιπέτεια, παραδίδεται σήμερα και μάλιστα πέντε μήνες νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση».

Στη συνέχεια ο κ. Καραμανλής έκανε αναφορά στο ιστορικό του έργου, από το 2010 και μέχρι το 2017 που –όπως τόνισε- η τότε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, αποφάσισε να προκηρύξει νέο διαγωνισμό για τις τρεις από τις τέσσερις εργολαβίες με προϋπολογισμό 160 εκατομμύρια ευρώ. «Ο προϋπολογισμός για τα τρία από τα τέσσερα τμήματα του έργου, ήταν μεγαλύτερος από τον αρχικό προϋπολογισμό ολόκληρου του έργου», είπε ο υπουργός, συμπληρώνοντας ότι και αυτός ο διαγωνισμός –όπως και άλλοι εκείνης της περιόδου– κόλλησε. «Αυτή είναι η κατάσταση που μας παραδόθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση τον Ιούλιο του 2019. Μια κατάσταση ακόμα πιο προβληματική απ’ ό,τι ήταν όταν την παρέλαβε».

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε επίσης ότι «ο πρωθυπουργός δεν βρίσκεται εδώ μόνο με τη θεσμική του ιδιότητα, για να εγκαινιάσει το νέο αυτό έργο – όπως είθισται στη χώρα μας. Βρίσκεται εδώ ως ο Πρωθυπουργός που ασχολήθηκε ο ίδιος προσωπικά με τα σύνθετα προβλήματα που μπλόκαραν τα εμβληματικά αυτά έργα της Δυτικής Ελλάδας. Και που έδωσε ο ίδιος λύσεις, αποφασιστικής σημασίας, όπως στην Πατρών – Πύργου».

Καραγιάννης: Τα έργα υποδομής γίνονται για τις επόμενες γενιές και όχι για τις επόμενες εκλογές

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης αναφέρθηκε στο δύσκολο παρελθόν του οδικού άξονα τονίζοντας: «Το έργο του οδικού άξονα Άκτιο-Αμβρακία συνολικού μήκους 49 χιλιομέτρων, ξεκίνησε το 2009 και ταλαιπωρήθηκε επί σειρά  ετών με διάλυση εργολαβιών και επαναδημοπρατήσεις. Η χώρα κινδύνευε με δημοσιονομική διόρθωση για τα χρήματα που είχε πάρει κατά τα προηγούμενα έτη. Έτσι αφού ξεμπλέξαμε με τις ατέρμονες δικαστικές διεκδικήσεις, τον Νοέμβριο του 2020 υπογράψαμε τη σύμβαση με τον ανάδοχο. 19 μήνες μετά, με σχέδιο, επιμονή και πολλή δουλειά παραδίδουμε, όπως ακριβώς υποσχεθήκαμε στους Έλληνες πολίτες, τα πρώτα 17 χιλιόμετρα του έργου και μάλιστα 5 μήνες πριν από το αναμενόμενο».

Ειδικότερα για το τμήμα που δόθηκε σε χρήση εξήγησε ότι: «η παράδοση  σε κυκλοφορία του τμήματος που παρακάμπτει την πόλη της Αμφιλοχίας αποτελεί σημαντικό γεγονός και για τον Ν. Αιτωλοακαρνανίας αλλά και ευρύτερα για  τη Δυτική Ελλάδα. Πρόκειται για το ανατολικότερο τμήμα του άξονα που αναβαθμίζει πραγματικά τα επίπεδα συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης αφού συνδέεται άμεσα με την Ιόνια Οδό δημιουργώντας συνέργειες που θα λειτουργήσουν ευεργετικά για όλη τη περιοχή». Υπογράμμισε, δε, τα οφέλη για τους πολίτες, τονίζοντας ότι με το κομμάτι που παραδίδεται σήμερα στην κυκλοφορία:

  • Εξοικονομούνται περίπου 25 λεπτά μετακίνησης κατά την κύρια διεύθυνση της παράκαμψης Αμφιλοχίας, δηλαδή από Ιόνια οδό έως Λουτράκι
  • Επιτυγχάνεται η μείωση της σημερινής απόστασης κατά 7 χιλιόμετρα με προφανή οφέλη για τη κατανάλωση καυσίμων και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των μετακινήσεων
  • Βελτιώνεται η ελκυστικότητα της περιοχής ώστε να πραγματοποιηθούν παραγωγικές επενδύσεις και να αναβαθμιστούν οι αναπτυξιακές προοπτικές στη ζώνη επιρροής του έργου.

Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ. Καραγιάννης στην ασφάλεια καθώς πλέον η βαριά κυκλοφορία μεταφέρεται εκτός των ημιαστικών περιοχών. Συνολικά η Αμβρακία οδός θα παραδοθεί εντός του 2023, όπως υπογράμμισε. Κάνοντας αναφορά στο σύνολο των έργων που υλοποιούνται στη Δυτική Ελλάδα, τόνισε: «Αρχές φθινόπωρου θα  παραδώσουμε το πρώτο τμήμα από το Άκτιο ως τον Άγιο Νικόλαο, μήκους 5 χιλιομέτρων, την ίδια στιγμή, στο τέλος του 2022 τελειώνει το Αγρίνιο – Άγιος Βλάσης ενώ οι μελέτες για τη σύνδεση της πόλης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, μια προεκλογική δέσμευση μας, έχουν ανατεθεί και προχωρούν. Ακόμα, προχωράμε άμεσα τη κατασκευή δικτύου άρδευσης και αποστράγγισης για την εξυπηρέτηση αγροτικής περιοχής συνολικής έκτασης 38.000 στρεμμάτων σε Αμβρακία, Αμφιλοχία και Βάλτο. Συνολικά, γύρω από την Ιόνια Οδό θα κατασκευαστούν περί τα 80 εκατομμύρια ευρώ αντιπλημμυρικά έργα  τα περισσότερα από τα οποία είναι εδώ,  στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας».

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr 

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT