Ανακυκλώνοντας μπαταρία βάρους 455 κιλών

Ανακυκλώνοντας μπαταρία βάρους 455 κιλών

Πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα η πρώτη συλλογή αποβλήτου μπαταρίας ηλεκτρικού αυτοκινήτου – εγχείρημα δύσκολο

2' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εικόνες από το μέλλον εκτυλίχθηκαν πριν από λίγες ημέρες, όταν πραγματοποιήθηκε η πρώτη συλλογή αποβλήτου μπαταρίας ηλεκτρικού αυτοκινήτου για να πάει για ανακύκλωση. Την όλη διαδικασία πραγματοποίησε το σύστημα εναλλακτικής διαχείρισης συσσωρευτών Re-battery και αφορούσε μια μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου, βάρους 455 κιλών, που έφτασε στο τέλος του κύκλου της ζωής της.– Καθώς ολοένα και περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαίνουν στην κυκλοφορία και στην Ελλάδα (ήδη είναι περίπου 8.000), τα επόμενα χρόνια θα διαμορφωθεί ένα νέο ρεύμα αποβλήτων, που δεν είναι άλλο από τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων που ολοκληρώνουν τη λειτουργία τους.

Δεν πρόκειται για ένα εύκολο υλικό. «Η διαχείριση του συγκεκριμένου αποβλήτου είναι εξαιρετικά δύσκολη. Πρόκειται για μπαταρίες υψηλής τάσης και μεγάλου όγκου. Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν έχουν σχέση με αυτές των συμβατικών. Ενα ηλεκτρικό αυτοκίνητο τύπου SUV φέρει μπαταρία βάρους 650 κιλών, ένα αντίστοιχο συμβατικό 18 κιλών», λέει στην «Κ» η Σοφία Χούμα από την εταιρεία Redeplan, που είναι τεχνικός σύμβουλος του συστήματος Re-battery. Σύμφωνα με την κ. Χούμα, η αντικατάσταση μιας μπαταρίας ηλεκτρικού αυτοκινήτου γίνεται έπειτα από περίπου 7-8 χρόνια χρήσης, αν και ο χρόνος ζωής εξαρτάται κυρίως από τις αποστάσεις που διανύει το όχημα και τους κύκλους φόρτισης των μπαταριών. «Τη συλλογή των μπαταριών και την όλη διαχείριση αναλαμβάνουν εκπαιδευμένα εξουσιοδοτημένα συνεργεία. Στην πρώτη εφαρμογή, αφού έγιναν όλοι οι απαραίτητοι έλεγχοι, η μπαταρία τοποθετήθηκε σε ειδικό κουτί και μεταφέρθηκε με ασφάλεια», συμπληρώνει.

Οδηγίες ασφαλείας

Σύνθετη διαδικασία, καθώς πέρα από το μεγάλο τους μέγεθος, αποτελούνται από πολλά διαφορετικά μέρη, με αρκετά επικίνδυνα υλικά, τοξικά, αλλά και εύφλεκτα.

Η εναρκτήρια πράξη της συλλογής μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων πραγματοποιήθηκε στις 15 Ιουλίου, «κάτω από αυστηρές διαδικασίες ασφαλείας, βασισμένες σε απαιτήσεις προδιαγραφών και οδηγιών προετοιμασίας που έχει θεσμοθετήσει το σύστημα εναλλακτικής διαχείρισης, όσον αφορά την αξιολόγηση της επικινδυνότητάς της, την τοποθέτησή της σε κατάλληλη συσκευασία ειδικού τύπου, τη μεταφορά της και την εν γένει ασφαλή διαχείρισή της, κάτω από την επίβλεψη εξειδικευμένου τεχνικού προσωπικού και σύμφωνα με τα ισχύοντα ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα», αναφέρει στη σχετική της ανακοίνωση η Re-battery. Οι εργασίες υλοποιήθηκαν από την εταιρεία Polyeco, που είναι ο συμβεβλημένος συλλέκτης της Re-battery, ενώ το κόστος συλλογής και διαχείρισης προέρχεται από το περιβαλλοντικό τέλος που καταβάλλουν οι εταιρείες πώλησης αυτοκινήτων.

«Στην Ελλάδα δεν υπάρχει μονάδα ανακύκλωσης των συγκεκριμένων μπαταριών. Το απόβλητο θα μείνει αποθηκευμένο με ασφάλεια και όταν συγκεντρωθεί ο αναγκαίος αριθμός θα μεταφερθεί με κοντέινερ στο εξωτερικό», αναφέρει η κ. Χούμα.

Πάντως η ανακύκλωση των μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων είναι ακόμα ένα δύσκολο εγχείρημα, καθώς πέρα από το μεγάλο τους μέγεθος αποτελούνται από πολλά διαφορετικά μέρη, με αρκετά επικίνδυνα υλικά, τοξικά αλλά και εύφλεκτα. Απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή στην αποσυναρμολόγησή τους, αυστηρό πρωτόκολλο και μέθοδος στη διαδικασία, εξειδικευμένο προσωπικό και με υψηλά επίπεδα ασφαλείας, μια σειρά παράγοντες δηλαδή που ανεβάζουν σημαντικά το κόστος.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT