Εκπαίδευση: Στήνουν «χαρακώματα» ΔΟΕ, ΟΛΜΕ

Εκπαίδευση: Στήνουν «χαρακώματα» ΔΟΕ, ΟΛΜΕ

Αρνούνται μέντορα, ενδοσχολικό συντονιστή και στο βάθος την... αξιολόγηση

3' 3" χρόνος ανάγνωσης

Μία ημέρα μετά το πρώτο κουδούνι της σχολικής χρονιάς, χθες οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες έβγαλαν τα μαχαίρια τους κατά του υπουργείου Παιδείας συνεχίζοντας την πάγια τακτική τους για απόλυτη άρνηση σε κάθε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Κάλεσαν τους εκπαιδευτικούς να μην αναλάβουν τις αρμοδιότητες του μέντορα και του ενδοσχολικού συντονιστή, που θεσμοθέτησε η ηγεσία του υπουργείου για νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια. Βέβαια, εκτιμάται ότι η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ) και η ΟΛΜΕ προθερμαίνονται για την… επανάληψη των περυσινών αντιδράσεων κατά της αξιολόγησης. Πέρυσι ξεκίνησε η αξιολόγηση των σχολείων η οποία φέτος θα συνεχιστεί, ενώ θα ξεκινήσει, για πρώτη φορά έπειτα από 40 χρόνια, η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Οι νέοι ρόλοι

Ειδικότερα, σύμφωνα με την απόφαση του υπ. Παιδείας, «ο ρόλος του παιδαγωγικού συμβούλου – μέντορα είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα μόνιμο ή αναπληρωτή ή ωρομίσθιο εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου». Κάθε μέντορας θα συνδράμει έως οκτώ εκπαιδευτικούς. Από την άλλη, οι ενδοσχολικοί συντονιστές θα συντονίζουν και θα υποστηρίζουν τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας. Κάθε συντονιστής μπορεί να αναλάβει έως πέντε τμήματα.

Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες συνεχίζουν την τακτική της απόλυτης άρνησης σε κάθε μεταρρύθμιση του υπ. Παιδείας.

Οπως ανέφερε χθες στην «Κ» ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αλέξανδρος Κόπτσης, η επιλογή των μεντόρων και των ενδοσχολικών συντονιστών θα γίνεται σύμφωνα με συγκεκριμένα επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια όπως προϋπηρεσία τουλάχιστον 15 χρόνια (4 μόρια), μεταπτυχιακοί τίτλοι (3 ή 4 μόρια αναλόγως), επιμόρφωση σε νέες τεχνολογίες (1 ή 2 μόρια), θητεία σε θέση στελέχους (4), δεύτερο πτυχίο (1). Ωστόσο, η ΔΟΕ ζήτησε από δασκάλους και νηπιαγωγούς να μην εφαρμόσουν τις υπουργικές αποφάσεις, αναφέροντας ότι «η πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας σε πλήρη διάσταση με τις ανάγκες της εκπαίδευσης επιλέγει να μετακυλίσει όλες τις ευθύνες της στους εκπαιδευτικούς. Παρ’ όλες τις δυναμικές αντιδράσεις, των εκπαιδευτικών και των γονιών, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση συνεχίζουν την προσπάθεια να εφαρμοστούν οι αντιεκπαιδευτικοί αυτοί νόμοι και προχωρούν στην υλοποίηση πτυχών της ατομικής αξιολόγησης με την έκδοση των υπουργικών αποφάσεων για τους μέντορες και τους ενδοσχολικούς συντονιστές». Σύμφωνα με τη ΔΟΕ πρόθεση της κυβέρνησης δεν είναι η ποιοτική αναβάθμιση των σχολείων, αλλά μεταξύ άλλων «η διαμόρφωση ενός ενδοσχολικού δικτύου καθοδήγησης, ελέγχου και εποπτείας, ενός ιεραρχικού θεσμικού πλαισίου ατομικής αξιολόγησης, η υποβάθμιση του συλλόγου διδασκόντων και η ενίσχυση των μονοπρόσωπων οργάνων, η εντατικοποίηση της γραφειοκρατίας, η εμπέδωση κλίματος φόβου».

Από την πλευρά της ΟΛΜΕ κάλεσε τους καθηγητές να μην αναλάβουν τις θέσεις, καθώς κρίνει «απαράδεκτο να παρακινούνται οι συνάδελφοι να καταλαμβάνουν πρόσθετες θέσεις ευθύνης με δεδομένο το ήδη επιβαρυμένο διοικητικό και παιδαγωγικό έργο που ασκούν, μάλιστα χωρίς μείωση ωραρίου ή επιμίσθιο». Ενδεικτικά, για τον ενδοσχολικό συντονιστή η ΟΛΜΕ αναφέρει ότι «στην ουσία πρόκειται για μια πρόχειρη αντιγραφή του –έτσι κι αλλιώς αντιδραστικού– αγγλικού μοντέλου δομής και αξιολόγησης, το οποίο εφαρμόζεται σε σχολεία γίγαντες που λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και έχουν μεγάλη οικονομική και ιεραρχική διαστρωμάτωση στο προσωπικό του σχολείου».

Μοριοδότηση

Ο κ. Κόπτσης παρατήρησε στην «Κ» ότι «πρόκειται καθαρά για θεσμούς υποστήριξης της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών. Για τον λόγο αυτό δημιουργήθηκαν οι θεσμοί. Είναι υποχρεωτική η ανάληψη της αρμοδιότητας από τους εκπαιδευτικούς, όπως και η ανάθεσή της από τον διευθυντή του σχολείου σε κάποιο εκπαιδευτικό, βάσει των κριτηρίων. Οι εκπαιδευτικοί που θα τις αναλάβουν θα μοριοδοτηθούν, “χτίζοντας” ένα πλαίσιο μορίων στην περίπτωση που θα θελήσουν να διεκδικήσουν μία θέση στελέχους στην εκπαιδευτική διοικητική πυραμίδα».

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT