Σύνορα: Διακίνηση μεταναστών με κλεμμένα SUV

Σύνορα: Διακίνηση μεταναστών με κλεμμένα SUV

Ο τρόπος δράσης και ο «τιμοκατάλογος» των κυκλωμάτων που έπεσαν στα χέρια της ΕΛ.ΑΣ.

2' 43" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Aλλοτε κλέβουν και άλλοτε υπεξαιρούν αυτοκίνητα που έχουν προηγουμένως μισθώσει από εταιρείες ενοικιάσεως. Κατά προτίμηση μεγάλα SUV με δυνατότητα μεταφοράς μεγάλου αριθμού επιβατών. Αφού τα αφήσουν κρυμμένα για ένα – δύο εικοσιτετράωρα ώστε να μην κινήσουν υποψίες, τα μεταφέρουν στον Eβρο απ’ όπου παραλαμβάνουν μετανάστες με προορισμό την ενδοχώρα. Πρόκειται για ιδιαίτερα προσοδοφόρα δραστηριότητα που υιοθετείται ολοένα και συχνότερα από τα κυκλώματα των διακινητών, όπως αποδεικνύουν μια σειρά από υποθέσεις που το τελευταίο διάστημα έφερε στο φως η αστυνομική έρευνα.

Ο «τζίρος» και το ξέπλυμα

Η πιο πρόσφατη από αυτές αφορά τη δράση κυκλώματος Σύρων, που σε συνεργασία με Eλληνες έκλεβαν από την Αττική αυτοκίνητα που χρησιμοποιούσαν για τη μεταφορά μεταναστών από τα χερσαία σύνορα Ελλάδας – Τουρκίας προς τη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα ή και αλλού. Με βάση τον τιμοκατάλογο που είχαν καταρτίσει και έπεσε στα χέρια των Αρχών χρέωναν για τη μεταφορά κάθε αλλοδαπού από την Τουρκία στην Ελλάδα 6.000 ευρώ, για τη μεταφορά από την Ελλάδα στη Βόρεια Μακεδονία 1.500 ευρώ, ενώ το ταξίδι έως τη Σερβία και την Αυστρία, μέσω του λεγόμενου βαλκανικού διαδρόμου, ακόμα 3.000 ευρώ. Ηταν τέτοιος ο τζίρος του κυκλώματος που ένα από τα αρχηγικά μέλη του, για να ξεπλύνει τα έσοδα από τη διακίνηση κατέφυγε στη δοκιμασμένη μέθοδο της αγοράς κερδισμένων δελτίων του ΟΠΑΠ, με το συνολικό ποσό που δαπάνησε να ανέρχεται στις 263.580 ευρώ.

Το αρχηγικό μέλος του συγκεκριμένου κυκλώματος είναι κρατούμενος στις φυλακές Χανίων και μολονότι κατάγεται από τη Συρία είναι γνωστός με το ψευδώνυμο «Μάριος». Βρίσκεται στην Ελλάδα για διάστημα άνω των δέκα ετών και έχει βαρύ παρελθόν στις διακινήσεις παράτυπων μεταναστών. Οπως εξάλλου έμπειροι στην παρανομία και στις κλοπές αυτοκινήτων είναι και οι Ελληνες συνεργοί των αλλοδαπών, που στην κατανομή των ρόλων είχαν αρμοδιότητα να βρίσκουν τα οχήματα με τα οποία γινόταν η διακίνηση των μεταναστών.

«Κρατητήρια» και βία

Από την έρευνα του τμήματος Διαρρηκτών της Ασφάλειας Αττικής προέκυψε ότι οι συλληφθέντες μετέφεραν τα κλεμμένα αυτοκίνητα στη Θεσσαλονίκη, σταθμεύοντάς τα σε σκοτεινά στενά γύρω από τον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης. Αφού άφηναν να περάσουν μερικές ημέρες οι κατηγορούμενοι πήγαιναν σε προσυμφωνημένα σημεία στον Εβρο και παραλάμβαναν μετανάστες τους οποίους μετέφεραν στη Θεσσαλονίκη. Στη συμπρωτεύουσα διατηρούσαν safe houses – νοικιασμένα διαμερίσματα που χρησιμοποιούνταν ως προσωρινοί χώροι κράτησης. Οποιος από τους διακινούμενους κατέβαλλε το προσυμφωνημένο ποσό ήταν ελεύθερος να φύγει. Οι υπόλοιποι παρέμεναν υπό κράτηση και συχνά υφίσταντο βασανιστήρια και ξυλοδαρμούς.

Στον ανακριτή

Οι διωκόμενοι για την υπόθεση απολογούνται σήμερα στον ανακριτή Αθηνών, ενώ το ίδιο «δρομολόγιο» θα ακολουθήσουν σήμερα και οι υπήκοοι Ελλάδας, Αλβανίας και Πακιστάν που συνελήφθησαν από την υποδιεύθυνση Ασφάλειας Πατρών. Οι συγκεκριμένοι δεν έκλεβαν αλλά νοίκιαζαν αυτοκίνητα –πάντοτε τζιπ και SUV– από εταιρείες στην Πάτρα και την Αττική. Δεν τα επέστρεφαν όμως μετά τη λήξη του συμβολαίου εκμίσθωσης, αλλά αντίθετα τα χρησιμοποιούσαν για να παραλαμβάνουν μετανάστες από την περιοχή του Εβρου και να τους μεταφέρουν στην ενδοχώρα.

Η ΕΛ.ΑΣ. αποδίδει ρόλο συντονιστών σε δύο άτομα, έναν υπήκοο Πακιστάν και έναν Ελληνα, τρόφιμο φυλακών. Για τη διακίνηση των παράτυπων μεταναστών χρησιμοποιούσαν τον άξονα της Εγνατίας Οδού και μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις είχαν εμπλακεί και σε αιματηρά τροχαία ατυχήματα. Πολλά από τα οχήματα που είχαν υπεξαιρέσει βρέθηκαν τρακαρισμένα, εγκαταλελειμμένα κατά μήκος της διαδρομής που συνδέει τα ελληνοτουρκικά σύνορα με τη Θεσσαλονίκη. Κατηγορούνται ότι διακίνησαν 228 αλλοδαπούς εισπράττοντας από καθέναν από αυτούς έως και 5.500 ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT