Πρόστιμο για το «Sea Diamond»

Δεκαπέντε χρόνια μετά τη βύθιση του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» στη θαλάσσια περιοχή της καλντέρας στη Σαντορίνη, το κουφάρι του πλοίου βρίσκεται ακόμη στον βυθό, καθώς οι διαδικασίες για την ανέλκυσή του δεν έχουν προχωρήσει

1' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δεκαπέντε χρόνια μετά τη βύθιση του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» στη θαλάσσια περιοχή της καλντέρας στη Σαντορίνη, το κουφάρι του πλοίου βρίσκεται ακόμη στον βυθό, καθώς οι διαδικασίες για την ανέλκυσή του δεν έχουν προχωρήσει. Την προηγούμενη Παρασκευή το τριμελές συμβούλιο του ΣτΕ επέβαλε πρόστιμο ύψους 5.000 ευρώ στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και στο Λιμενικό Ταμείο Θήρας, καθώς δεν έχουν συμμορφωθεί με προηγούμενη απόφαση του ΣτΕ (1820/2019) που επέβαλε στους δύο οργανισμούς να πραγματοποιήσουν όλες τις νόμιμες ενέργειες που απαιτούνται για την ανέλκυση του ναυαγίου. Στη συγκεκριμένη απόφαση καθοριζόταν ότι το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μαζί με το Λιμενικό Ταμείο Θήρας έχουν την άμεση και αυτοτελή υποχρέωση να κινήσουν τις διαδικασίες ανέλκυσης του κρουαζιερόπλοιου (K/Z) «Sea Diamond», δεδομένου ότι το ναυάγιο αποτελεί αυτοτελώς πηγή ρύπανσης για το θαλάσσιο περιβάλλον λόγω της έκλυσης τοξικών και επικίνδυνων ουσιών και της διάβρωσης που υφίσταται με την πάροδο των ετών.

Προσφυγή κατοίκων

5.000 ευρώ από το ΣτΕ στο υπουργείο Ναυτιλίας και στο Λιμενικό Ταμείο Θήρας για την καθυστέρηση των διαδικασιών ανέλκυσης του ναυαγίου.

Η νέα απόφαση του ΣτΕ ήταν αποτέλεσμα της προσφυγής κατοίκων της Θήρας στην Επιτροπή Συμμόρφωσης του ΣτΕ, προκειμένου να πιέσουν τη διοίκηση να προχωρήσει στις ενέργειες που απαιτούνται. Στο σκεπτικό του δικαστηρίου αναφέρεται ότι «η κεντρική διοίκηση, αν και κατέληξε στην τεχνική λύση της ανελκύσεως ως βέλτιστης για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων του ναυαγίου, δεν προκύπτει ότι έχει ενεργοποιήσει τις προβλεπόμενες από το ν. 2881/2001 διαδικασίες, απευθύνοντας, και μάλιστα αζημίως για το Δημόσιο, έγγραφη πρόσκληση στον κύριο του ναυαγίου για την άμεση ανέλκυση και απομάκρυνση αυτού. Το συμβούλιο διαπιστώνει πλημμελή συμμόρφωση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προς την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας».

Το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» βρίσκεται εδώ και 15 χρόνια στον βυθό της καλντέρας της Σαντορίνης, 500 μόλις μέτρα από το λιμάνι του Αθηνιού, δίπλα στην περιοχή Natura 2000 της παλαιάς και νέας Καμένης, ωστόσο σύμφωνα με πραγματογνώμονες η ανέλκυσή του είναι εφικτή και αναγκαία περιβαλλοντικά. Στην απόφαση του ΣτΕ αναφέρεται ότι οι ενέργειες που έχουν πραγματοποιηθεί, απάντληση ρύπανσης λόγω της διαρροής καυσίμων και τοποθέτηση πλωτού φράγματος για τον περιορισμό της ρύπανσης, «δεν δύνανται να υποκαταστήσουν την υποχρέωση ανελκύσεως του ναυαγίου, η οποία, βάσει των στοιχείων του φακέλου, ανήκει στην αρμοδιότητα της διοικήσεως, ούτε καν να παρατείνουν την προθεσμία ανελκύσεως η οποία έχει προ πολλού υπερβεί τον εύλογο χρόνο».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT