Μάθε παιδί μου γράμματα, αλλά σε… μακρινό σχολείο

Μάθε παιδί μου γράμματα, αλλά σε… μακρινό σχολείο

Οι κλειστές αίθουσες του 3ου ΓΕΛ Καλαμαριάς αναγκάζουν περίπου 80 μαθητές να αναζητήσουν σχολεία σε όμορες περιοχές

3' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι μαθητές ταλαιπωρούνται για να μη χάσουν τη βολή τους οι καθηγητές; Αυτό το συμπέρασμα ενισχύεται όσο λύση δεν δίνεται και συνεχίζουν να ερίζουν στην Καλαμαριά οι γονείς περίπου 80 μαθητών, οι διευθυντές δύο σχολείων, η διευθύντρια της τοπικής Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Και όλα αυτά παρά τη σαφή υπόδειξη του υπουργείου Παιδείας να γίνει δεκτό το αίτημα των μαθητών. Ας ξετυλίξουμε το κουβάρι του χρονικού.

Το 3ο Γενικό Λύκειο Καλαμαριάς, το οποίο είναι το κοντινότερο στις κατοικίες των μαθητών της επέκτασης Καλαμαριάς Νέας Κρήνης και Φοίνικα, διαθέτει 21 αίθουσες διδασκαλίας, εξ αυτών οι 17 είναι αίθουσες διδασκαλίας των μαθημάτων γενικής παιδείας και οι 4 των μαθημάτων κατεύθυνσης.

Ωστόσο, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποφάσισε να δηλωθούν στην πλατφόρμα του my school συνολικά 16 αίθουσες διδασκαλίας, δηλαδή 5 αίθουσες λιγότερες (τον αριθμό των αιθουσών του 3ου ΓΕΛ επιβεβαιώνουν τα σχέδια των Τεχνικών Υπηρεσιών). Η δήλωση λιγότερων αιθουσών οδήγησε σε μείωση του μαθητικού δυναμικού που μπορεί να δεχθεί το 3ο Γενικό Λύκειο Καλαμαριάς, και σε κατανομή ορισμένων σε κοντινά σχολεία. «Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει τη σχετική αρμοδιότητα της κατανομής, δεν λειτουργεί παράτυπα», λέει στην «Κ» ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αλέξανδρος Κόπτσης, ο οποίος είναι από τη Θεσσαλονίκη και διετέλεσε περιφερειάρχης Εκπαίδευσης εκεί. «Αψηφώντας τον νόμο που ορίζει ως μέγιστη διανυόμενη απόσταση από την κατοικία τους προς το σχολείο για μαθητές λυκείου τα 1.500 μέτρα (Υ.Α. 37237/ΣΤ1/2007 ΦΕΚ 635/Β/27-4-2007)», λένε γονείς παιδιών που έχουν προσφύγει δικαστικά κατά της απόφασης της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Στο 5ο ΓΕΛ Καλαμαριάς κατανεμήθηκαν περίπου 30 μαθητές. Αντίστροφα, το 5ο ΓΕΛ, βάσει των σχεδίων των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Καλαμαριάς, διαθέτει 8 αίθουσες διδασκαλίας αλλά, σύμφωνα με τους γονείς, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δηλώνει ότι το σχολείο διαθέτει 12 αίθουσες και εξ αυτού του λόγου δημιούργησε 11 τμήματα γενικής παιδείας. Για να χωρέσουν τα 11 τμήματα σε 8 αίθουσες, το 5ο ΓΕΛ Καλαμαριάς φέρεται να δανείζεται από το 4ο ΓΕΛ Καλαμαριάς με το οποίο συστεγάζεται, μία αίθουσα προβολών και δύο αίθουσες υπολογιστών.

Επίσης, μαθητές από το 3ο ΓΕΛ έχουν κατανεμηθεί και σε άλλα Γενικά Λύκεια της περιοχής, όπως το 6ο. Οπως ανέφεραν χθες στην «Κ» γονείς, υπολογίζεται ότι περί τους 80 μαθητές έχουν πάει σε άλλα σχολεία, ενώ θα μπορούσαν να φιλοξενηθούν χωρίς προβλήματα στο 3ο ΓΕΛ. Βέβαια, 21 γονείς του 5ου ΓΕΛ έχουν προσφύγει δικαστικά, καθώς «οι υπόλοιποι ή έχουν αποδεχθεί το γεγονός ή τα παιδιά τους έχουν πάει σε κοντινότερα σχολεία», όπως τόνισε στην «Κ» η μητέρα και γενική γραμματέας συλλόγου γονέων της περιοχής, κ. Κατερίνα Εμμανουήλ.

Μετά τις αντιδράσεις που υπήρξαν, προτάθηκε οι μαθητές να «επιστρέψουν» από το 5ο ΓΕΛ στο 3ο ΓΕΛ μέσω μετεγγραφής. Ωστόσο, παρά την αρχικά θετική του απάντηση, τελικά η διεύθυνση του 5ου, έχοντας τη σχετική αρμοδιότητα, εμφανίζεται να μη δίνει την έγκρισή της για τις μετεγγραφές.

Το θέμα έφθασε στην κεντρική υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας. Οπως εξήγησε χθες στην «Κ» ο κ. Κόπτσης, οι σύλλογοι των εκπαιδευτικών των δύο σχολείων οφείλουν να βρουν τη λύση και να επιτρέψουν τις μετεγγραφές. Μάλιστα, ο κ. Κόπτσης διαβεβαίωσε ότι δεν θα υπάρξει μείωση των τμημάτων, και άρα των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών στο 5ο ΓΕΛ και κατ’ επέκταση ουδείς θα αναγκαστεί να μετακινηθεί σε άλλο σχολείο.

Η διελκυστίνδα

Και σε αυτό το σημείο αναφύεται η, όπως παραδέχονται οι περισσότεροι, κύρια αιτία για τη διελκυστίνδα μεταξύ των ΓΕΛ και της αρμόδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Θεσσαλονίκη με επίδικο τους μαθητές: η αξιοποίηση του προσωπικού και η επιθυμία των εκπαιδευτικών να μην αναγκαστούν να αλλάξουν σχολείο –το οποίο ίσως είναι κοντά στο σπίτι τους– ή και να κληθούν να διδάξουν σε περισσότερα του ενός σχολεία της ίδιας περιοχής για να συμπληρώνουν το υποχρεωτικό εβδομαδιαίο ωράριό τους. Βέβαια, οι καθηγητές του 5ου ΓΕΛ αντικρούουν αυτόν τον ισχυρισμό περί… βολής τους.

Οι γονείς όμως τους καλούν να απαντήσουν: «Εφόσον δεν είναι το πρόβλημά σας οι οργανικές θέσεις, γιατί δεν αποδεσμεύετε τα παιδιά και δεν συμπληρώνετε τις ώρες σας σε όμορα σχολεία; Γιατί ζητάτε από τον δήμο να βάλει λεωφορείο για να μεταφέρει τα παιδιά ενώ υπάρχουν αίθουσες στη γειτονιά τους; Εμείς ως Ελληνες φορολογούμενοι πολίτες πληρώσαμε για να βλέπουμε στη γειτονιά μας τις άδειες αίθουσες του σχολείου μας και τώρα ζητάτε να πληρώσουμε και για το λεωφορείο που θα μεταφέρει τα παιδιά μας σε σχολείο χιλιόμετρα μακριά; Και όλο αυτό για το καλό της εκπαιδευτικής διαδικασίας και για υψηλότερο επίπεδο μόρφωσης;».

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT