Ντοκουμέντο: Τα πειστήρια εγκατάλειψης του δικτύου – Πώς ήταν οι σταθμοί και πώς ανατάχθηκαν

Ντοκουμέντο: Τα πειστήρια εγκατάλειψης του δικτύου – Πώς ήταν οι σταθμοί και πώς ανατάχθηκαν

Οι φωτογραφίες της εταιρείας που ανέλαβε την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου δείχνουν τι άλλαξε σε δύο χρόνια

2' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το διάστημα τουλάχιστον από το 2019 κι έπειτα, η γαλλική εταιρεία Alstom, που μετέχει στην κοινοπραξία για την υλοποίηση της διαβόητης πλέον σύμβασης 717 για την ανάταξη των συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του δικτύου του ΟΣΕ, ξεκίνησε να παραλαμβάνει τους ρημαγμένους από τον χρόνο, την έλλειψη συντήρησης και βανδαλισμούς σιδηροδρομικούς σταθμούς προκειμένου να εκτελέσει τις απαιτούμενες εργασίες και να αποκαταστήσει τη λειτουργία τους. Ως γνωστόν, τα ηλεκτρονικά συστήματα που είχαν εγκατασταθεί και λειτουργούσαν ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του 2000 σταδιακά απαξιώθηκαν και το διάστημα 2010-2012 σταμάτησαν να λειτουργούν.

Ντοκουμέντο: Τα πειστήρια εγκατάλειψης του δικτύου – Πώς ήταν οι σταθμοί και πώς ανατάχθηκαν-1
Εμπορικός Λάρισας. 13-1-2023
Ντοκουμέντο: Τα πειστήρια εγκατάλειψης του δικτύου – Πώς ήταν οι σταθμοί και πώς ανατάχθηκαν-2

Οπως προβλέπεται από τα διεθνή πρωτόκολλα που εφαρμόζει η γαλλική Alstom, κατά την παραλαβή των σταθμών, υπάλληλοι της εταιρείας φωτογράφισαν ένα προς ένα τα τεχνικά δωμάτια σηματοδότησης, εκεί δηλαδή όπου φιλοξενούνται τα ηλεκτρονικά συστήματα που υποστηρίζουν το σύστημα σηματοδότησης. Ο λόγος; Να υπάρχει σαφής εικόνα στην εταιρεία, αλλά και στον κύριο του έργου, δηλαδή την ΕΡΓΟΣΕ, για το πώς ήταν οι σταθμοί κατά την παραλαβή τους και πώς αυτοί παραδίδονται κατά το στάδιο της ολοκλήρωσης της σύμβασης. Το συγκεκριμένο αρχείο με φωτογραφίες από το «πριν» και το «μετά» των σιδηροδρομικών σταθμών δημοσιοποιεί σήμερα η «Κ».

Σε αυτό αποτυπώνονται οι φωτογραφίες των τεχνικών δωματίων σηματοδότησης περισσότερων των 20 σταθμών που βρίσκονται κατά μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου από την Αθήνα έως τη Θεσσαλονίκη. Από το φωτογραφικό αρχείο προκύπτει ότι οι περισσότεροι σταθμοί παρελήφθησαν από την Alstom το 2021, δηλαδή αμέσως μετά την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης προϋπολογισμού άνω των 13 εκατ. ευρώ. Η υπογραφή της προκρίθηκε ως λύση προκειμένου να ξεκολλήσει το έργο, η σύμβαση του οποίου είχε υπογραφεί επτά χρόνια πριν, δίχως οι εργασίες να έχουν αποπερατωθεί. Αντίστοιχα, οι φωτογραφίες με τις οποίες γίνεται η αντιπαραβολή έχουν τραβηχτεί τη 10η Μαρτίου 2023, δέκα ημέρες δηλαδή μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Στελέχη του ΟΣΕ διευκρίνισαν στην «Κ» ότι το έργο σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης έχει ολοκληρωθεί και παραδοθεί στο τμήμα από το Πλατύ έως την Ειδομένη και τον Προμαχώνα. Στο τμήμα από Δομοκό έως Λάρισα έχει παραδοθεί από τον Δεκέμβριο του 2022 το σύστημα σηματοδότησης. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της κυβέρνησης μέχρι τον Σεπτέμβριο θα έχει ολοκληρωθεί και τεθεί σε λειτουργία στο σύνολό του. Στο φωτογραφικό αρχείο της Alstom αποτυπώνονται ακόμη τμήματα της ανοιχτής γραμμής, ανάμεσα στα οποία και ορισμένα από τα βόρεια προάστια της Αττικής, που υπέστησαν εκτεταμένες καταστροφές από την πυρκαγιά του Αυγούστου 2021 στην Πάρνηθα, όπως επίσης και φωτογραφικά στιγμιότυπα από τον κατεστραμμένο –μέχρι πριν από μερικούς μήνες– πίνακα ηλεκτρονικής χάραξης στον σταθμό της Λάρισας.

Ντοκουμέντο: Τα πειστήρια εγκατάλειψης του δικτύου – Πώς ήταν οι σταθμοί και πώς ανατάχθηκαν-3
Τανάγρα. 2020-2022

Ντοκουμέντο: Τα πειστήρια εγκατάλειψης του δικτύου – Πώς ήταν οι σταθμοί και πώς ανατάχθηκαν-4
Τανάγρα. Σήμερα

Ντοκουμέντο: Τα πειστήρια εγκατάλειψης του δικτύου – Πώς ήταν οι σταθμοί και πώς ανατάχθηκαν-5
Αλίαρτος. 2020-2022
Ντοκουμέντο: Τα πειστήρια εγκατάλειψης του δικτύου – Πώς ήταν οι σταθμοί και πώς ανατάχθηκαν-6
Αλίαρτος. Σήμερα
Ντοκουμέντο: Τα πειστήρια εγκατάλειψης του δικτύου – Πώς ήταν οι σταθμοί και πώς ανατάχθηκαν-7
Σφίγγα. 2020-2022
Ντοκουμέντο: Τα πειστήρια εγκατάλειψης του δικτύου – Πώς ήταν οι σταθμοί και πώς ανατάχθηκαν-8
Σφίγγα. Σήμερα
Ντοκουμέντο: Τα πειστήρια εγκατάλειψης του δικτύου – Πώς ήταν οι σταθμοί και πώς ανατάχθηκαν-9
Κραννώνας. 31-5-2021
Ντοκουμέντο: Τα πειστήρια εγκατάλειψης του δικτύου – Πώς ήταν οι σταθμοί και πώς ανατάχθηκαν-10
Κραννώνας. 10-3-2023
Ντοκουμέντο: Τα πειστήρια εγκατάλειψης του δικτύου – Πώς ήταν οι σταθμοί και πώς ανατάχθηκαν-11
Κατερίνη. 8-6-2021
Ντοκουμέντο: Τα πειστήρια εγκατάλειψης του δικτύου – Πώς ήταν οι σταθμοί και πώς ανατάχθηκαν-12
Κατερίνη. 10-3-2023
Ντοκουμέντο: Τα πειστήρια εγκατάλειψης του δικτύου – Πώς ήταν οι σταθμοί και πώς ανατάχθηκαν-13
Θήβα. 2020-2022
Ντοκουμέντο: Τα πειστήρια εγκατάλειψης του δικτύου – Πώς ήταν οι σταθμοί και πώς ανατάχθηκαν-14
Θήβα. Σήμερα
comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT