Αυλαία για τις Πανελλαδικές με ενστάσεις

Αυλαία για τις Πανελλαδικές με ενστάσεις

Θέμα του μαθήματος Αρχές Οικονομικής Θεωρίας βασίστηκε σε λανθασμένη διατύπωση του σχολικού βιβλίου

3' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με θέματα για καλά προετοιμασμένους υποψηφίους από ένα μεγάλο πεδίο της εξεταστέας ύλης ολοκληρώθηκαν χθες οι Πανελλαδικές Εξετάσεις για τα υποχρεωτικά μαθήματα για τους συνολικά περίπου 95.000 υποψηφίους Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων που διεκδικούν φέτος μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ενστάσεις προκαλεί ένα θέμα στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, το οποίο βασίστηκε σε λανθασμένη διατύπωση του σχολικού βιβλίου. Γενικότερα, φέτος κατεγράφη στροφή προς θέματα από τα οποία δεν αξιολογούνται μόνο γνώσεις που παπαγαλίζονται εύκολα από το βιβλίο, αλλά και η κατανόηση κειμένου, βιωματική προσέγγιση της γνώσης, πρωτότυπη και σύνθετη σκέψη.

Ειδικότερα, οι υποψήφιοι της θεωρητικής κατεύθυνσης για τις σχολές του 1ου επιστημονικού πεδίου (φιλολογίες, νομικές κ.λπ.) εξετάστηκαν χθες στην Ιστορία. «Τα θέματα είναι διατυπωμένα με σαφήνεια, καλύπτουν ευρύ φάσμα της ύλης, διαβαθμισμένης δυσκολίας για καλά προετοιμασμένους μαθητές», δήλωσε στην «Κ» η κ. Αναστασία Γκοτσοπούλου, σύμβουλος του μαθήματος στο φροντιστήριο «Εκπαίδευση Θεωρητικό».

Μπήκαν φέτος στην ύλη

Για καλά προετοιμα-σμένους μαθητές ήταν χθες οι εξετάσεις και σε Ιστορία, Φυσική – Ιδιος με πέρυσι ο βαθμός δυσκολίας.

Οι υποψήφιοι για τις σχολές του 2ου επιστημονικού πεδίου (θετικές και τεχνολογικές επιστήμες) και του 3ου πεδίου (επιστήμες υγείας) εξετάστηκαν χθες στη Φυσική. Η Ενωση Ελλήνων Φυσικών ανέφερε ότι «τα θέματα είναι στο πνεύμα του σχολικού βιβλίου, διατυπωμένα με σαφήνεια, επιστημονικά ορθά και σύμφωνα με το πλαίσιο και τις οδηγίες διδασκαλίας από όπου πρέπει να καθορίζεται η δομή και το περιεχόμενό τους. Είναι κλιμακούμενης και αυξημένης δυσκολίας για καλά προετοιμασμένους μαθητές. Καλύπτεται το μεγαλύτερο μέρος της ύλης, ωστόσο τα θέματα είναι εστιασμένα στον ηλεκτρομαγνητισμό, ενώ σχεδόν απουσιάζει το στερεό σώμα. Τα θέματα συνολικά είναι ευκολότερα από πέρυσι. Είναι πολλά και απαιτούν αρκετό χρόνο, ωστόσο μπορούν να αντιμετωπιστούν στις τρεις ώρες από καλά προετοιμασμένους μαθητές». «Οι πολύ καλά προετοιμασμένοι μαθητές δεν αναμένεται να συναντήσουν προβλήματα. Σε σχέση με τα περυσινά θέματα, τα φετινά είχαν αρκετά σημεία που έχρηζαν ιδιαίτερης προσοχής από τους υποψηφίους», σχολίασαν στην «Κ» οι καθηγητές του φροντιστηρίου «Εκπαίδευση Ιατρικών, Θετικών και Οικονομικών Επιστημών». Πάντως, καθηγητές που μίλησαν στην «Κ» ανέφεραν ότι ετέθησαν θέματα από κεφάλαια που μπήκαν φέτος στην εξεταστέα ύλη (π.χ. ηλεκτρομαγνητισμός, κύματα και κβαντομηχανική), με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί να μην έχουν εξοικειωθεί με τη διδασκαλία τους και αυτό «βγήκε» στους μαθητές.

Οι υποψήφιοι για το 4ο επιστημονικό πεδίο (πληροφορικής και οικονομίας) εξετάστηκαν στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας. «Το θέμα Α ήταν από μεγάλο εύρος της ύλης χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις, που απλώς χρειαζόταν καλή γνώση της θεωρίας. Αν και η πρόταση του ερωτήματος β υπάρχει αυτούσια στο σχολικό βιβλίο, ενδέχεται η έλλειψη της φράσης “σε απόλυτες τιμές” να προβλημάτισε ορισμένους μαθητές. Το θέμα Β ήταν αναμενόμενο θέμα θεωρίας από το κεφάλαιο 10. Το θέμα Γ ήταν μια κλασική άσκηση του 7ου κεφαλαίου χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες. Το θέμα Δ ήταν άσκηση του 5ου κεφαλαίου με αρκετά απαιτητικό το Δ1. Τα υπόλοιπα τρία ερωτήματα ήταν βατά, όμως το Δ3 και το Δ4 απαιτούσαν τη σωστή επίλυση του Δ1 για να απαντηθούν, κάτι που ενδέχεται να δυσκόλεψε τους μαθητές», σχολίασαν στην «Κ» οι καθηγητές του φροντιστηρίου «Εκπαίδευση Ιατρικών, Θετικών και Οικονομικών Επιστημών». Βέβαια, για το θέμα Α1 β του μαθήματος υπάρχουν αντιδράσεις υποψηφίων, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι η διατύπωση του βιβλίου είναι λανθασμένη. Αρα όποιος υποψήφιος είχε παπαγαλίσει το βιβλίο απάντησε με βάση την άστοχη διατύπωση, ενώ όποιος έκανε μαθηματικούς υπολογισμούς απάντησε διαφορετικά, σωστά μεν, αλλά όχι με βάση το σχολικό βιβλίο.

Η τάση των βάσεων

Η γενική εντύπωση είναι ότι ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων στα μαθήματα είναι ο ίδιος με πέρυσι. Αυτό οδηγεί σε μια γενικά σταθεροποιητική τάση των βάσεων εισαγωγής ανά επιστημονικό πεδίο. Η ανακοίνωση των βαθμών αναμένεται περί τα τέλη Ιουνίου.

Δυσκόλεψε η Εκθεση

Δύσκολο απεδείχθη το θέμα της Εκθεσης –περί βίας κατά των γυναικών, φεμινισμού και στερεοτύπων– για την πλειονότητα των μαθητών, όπως προκύπτει από πληροφορίες της «Κ» από βαθμολογικά κέντρα για τις επιδόσεις των υποψηφίων. Το θέμα εντάσσεται στη στροφή της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων, η οποία επιλέγει θέματα που αξιολογούν την κριτική σκέψη. Οπως ανέφερε στην «Κ» η κ. Εριφύλη Δήμητρα Παπαδοπούλου, φιλόλογος με ειδίκευση στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, «η εξέταση της Γλώσσας αποκόπτεται σταδιακά από την αποστήθιση παγιωμένων ιδεών και καλεί τη γενιά των ψηφιακών μέσων και της τεχνητής νοημοσύνης να χρησιμοποιήσει τη φυσική της νοημοσύνη. Αρχίζει να γίνεται η σύνδεση του σχολείου με την κοινωνία. Στην παραγωγή λόγου η έμπρακτη δράση των νέων μας αποδεικνύει πως σημειώθηκε μια διαφοροποίηση στην πανελλήνια εξέταση του μαθήματος, καθώς εστιάζει στη βιωματική γνώση των μαθητών. Αλλωστε, η γενιά του 2005 είναι οι νέοι ψηφοφόροι αυτών των εκλογών και γι’ αυτό χρειαζόμαστε μια ενημερωμένη και κινητοποιημένη γενιά».

⇒ Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT