1.300 νέα πράσινα λεωφορεία στους δρόμους έως το τέλος της 4ετίας

1.300 νέα πράσινα λεωφορεία στους δρόμους έως το τέλος της 4ετίας

Πέντε τα πεδία αναβάθμισης για τον σιδηρόδρομο

1' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Eνώ εκκρεμεί το ζήτημα της εύρεσης χρηματοδότησης για την προμήθεια 200 λεωφορείων συμπιεσμένου φυσικού αερίου, η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών έχει βάλει στόχο να αναβαθμίσει τον γερασμένο στόλο των λεωφορείων με 1.300 νέα πράσινα λεωφορεία έως το τέλος της 4ετίας. Τον Απρίλιο του 2024 αναμένεται να κυκλοφορήσει η πρώτη παρτίδα των 250 ηλεκτρικών λεωφορείων της κινεζικής Yutong Bus –που στην Ελλάδα εκπροσωπείται από τον όμιλο Κοπελούζου–, εκ των οποίων τα 140 θα κυκλοφορήσουν στην Αθήνα και τα 110 στη Θεσσαλονίκη, ενώ αναζητούνται άλλες πηγές χρηματοδότησης για την παραλαβή 200 λεωφορείων συμπιεσμένου φυσικού αερίου. Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, από 1.1.2024 δεν τα αναγνωρίζει ως πράσινα, με αποτέλεσμα το υπουργείο να αναζητά τώρα άλλες πηγές χρηματοδότησης, ίσως και από εθνικούς πόρους. Πληροφορίες ωστόσο αναφέρουν στην «Κ» πως δεν συμβαίνει το ίδιο με άλλο τμήμα του διαγωνισμού παρόμοιας τεχνολογίας (τμήμα 3), αυτό για την προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών λεωφορείων φυσικού αερίου, όπου το υπουργείο Μεταφορών έχει ήδη εξασφαλίσει χρηματοδότηση με σκοπό την ένταξή τους στον στόλο του ΟΑΣΑ.

Χθες η Χριστίνα Αλεξοπούλου, υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις μεταφορές, συναντήθηκε με τους Κινέζους κατασκευαστές και έθεσε θέματα τήρησης των χρονοδιαγραμμάτων προκειμένου τα νέα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία να τεθούν σε κυκλοφορία το πρώτο εξάμηνο του 2024. Στο μεταξύ, εκτιμώντας πως ο αριθμός αυτός δεν είναι ικανός να καλύψει τις ανάγκες του ΟΑΣΑ, η πολιτική ηγεσία εξετάζει την παράταση της υφιστάμενης σύμβασης του οργανισμού με τα ΚΤΕΛ, που έχει λάβει τη μορφή της απευθείας ανάθεσης.

Στο μέτωπο του σιδηροδρόμου, που αποτελεί ακόμη «ανοιχτή πληγή», φιλοδοξεί εντός τετραετίας αυτός να αναβαθμιστεί σε πέντε πεδία: στρατηγικό σχεδιασμό – ανάπτυξη και μεταρρύθμιση του σιδηροδρομικού τομέα, εγγύηση ασφάλειας και ποιότητας των υπηρεσιών, επενδύσεις σε μεταφορές και υποδομές, ανθρώπινο κεφάλαιο και τεχνογνωσία και ανάπτυξη εμπορευματικών μεταφορών. Η ηγεσία εκτιμά πως τα χρονοδιαγράμματα για την τηλεδιοίκηση και το σύστημα ασφαλείας στα τρένα ETCS θα τηρηθούν και πως η ομάδα εργασίας (task force) που συγκροτήθηκε πρόσφατα για εκκρεμότητες στον σιδηρόδρομο και για επίλυση ζητημάτων (όπως π.χ. οι αξιώσεις του Δημοσίου προς Hellenic Train και το αντίστροφο) θα παραγάγει έργο στα πέντε αυτά πεδία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT