Με ένα πλέγμα πέντε παρεμβάσεων σε θέματα τροχαίας αστυνόμευσης η ηγεσία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη φιλοδοξεί να βελτιώσει την καθημερινότητα των κατοίκων του λεκανοπεδίου αλλά και να περιορίσει τα σοβαρά και θανατηφόρα τροχαία στην Αττική. Στις πρωτοβουλίες που προωθούνται είναι η αυστηροποίηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), η εγκατάσταση καμερών, ο έλεγχος της παράνομης στάθμευσης, η ενίσχυση με προσωπικό της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής και η βελτίωση της αστυνόμευσης κατά μήκος της λεωφόρου Κηφισού.
«Πρεμιέρα» χθες για την ενίσχυση της αστυνόμευσης στον Κηφισό, με την ΕΛ.ΑΣ. να παρατάσσει γερανοφόρα οχήματα σε συγκεκριμένα σημεία κατά μήκος της λεωφόρου.
Το τελευταίο από τα πέντε μέτρα έκανε «πρεμιέρα» χθες, με την ΕΛ.ΑΣ. να παρατάσσει γερανοφόρα οχήματα σε συγκεκριμένα σημεία κατά μήκος του κεντρικού οδικού άξονα της Αττικής. Σύμφωνα με στοιχεία από την Τροχαία, στη λεωφόρο Κηφισού καταγράφονται μηνιαίως 90 ατυχήματα. Τα οχήματα που ακινητοποιούνται παρεμποδίζουν την κίνηση, με αποτέλεσμα να σχηματίζονται ουρές χιλιομέτρων και οι οδηγοί να υποφέρουν από πολύωρες καθυστερήσεις. Η παρουσία των γερανών της αστυνομίας έχει ως στόχο να είναι αμεσότερη η ανταπόκριση και τα οχήματα που εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα να απομακρύνονται ταχύτερα από τη λεωφόρο. Με στόχο την ταχύτερη ανταπόκριση της αστυνομίας σε περίπτωση τροχαίων ατυχημάτων, αποφασίστηκε κατά μήκος του Κηφισού να κινούνται στη διάρκεια της ημέρας και δικυκλιστές της Τροχαίας. «Στόχος μας είναι να υπάρχει εντονότερη παρουσία της αστυνομίας. Οι μοτοσικλετιστές θα επεμβαίνουν άμεσα έως ότου στο σημείο του ατυχήματος φθάσουν οι γερανοί και απομακρύνουν τα οχήματα», δήλωσε στην «Κ» κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
Κάμερες
Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Γιάννης Οικονόμου προσανατολίζεται στην προμήθεια μεγάλου αριθμού σταθερών καμερών για τον περιορισμό του εγκλήματος σε συγκεκριμένες περιοχές αλλά και για την παρακολούθηση της κυκλοφορίας. Το σχέδιο βρίσκεται ακόμη σε αρχικό στάδιο, με τον κ. Οικονόμου ωστόσο να σχεδιάζει την προμήθεια συνολικά 750 καμερών. Θα τοποθετηθούν σε συγκεκριμένες περιοχές με υψηλά ποσοστά εγκληματικότητας, ενώ ορισμένες από αυτές θα διατεθούν για θέματα τροχαίας αστυνόμευσης. Σημειώνεται ότι η Περιφέρεια Αττικής διαχειρίζεται περί τις 150 κάμερες, ενώ από εκείνες που είχαν τοποθετηθεί την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων, σε λειτουργία έχουν απομείνει μόλις 18.
Στο μέγαρο της λεωφόρου Κατεχάκη και στα συναρμόδια υπουργεία μελετάται και η αυστηροποίηση των ποινών που προβλέπονται για συγκεκριμένες κατηγορίες παραβάσεων. Κι αυτό διότι στην Αττική το 2023 καταγράφεται αύξηση στα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα. Ποιες είναι οι παραβάσεις για τις οποίες σχεδιάζεται αυστηροποίηση του ΚΟΚ; Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η μη χρήση κράνους, η χρήση κινητού τηλεφώνου και η επιθετική οδήγηση. Μεταξύ των εισηγήσεων και σκέψεων που γίνονται είναι η αφαίρεση του διπλώματος να είναι πολύμηνη ή και πολυετής στις περιπτώσεις που οι παραβάτες είναι υπότροποι. «Αφαίρεση της άδειας οδήγησης πολύμηνη στην αρχή, πολυετής μετά, καθολική αφαίρεση σε μια τρίτη φάση, εάν κανείς δει ότι πρόκειται για υπότροπο στις ίδιες ή άλλες παραβάσεις», είχε δηλώσει σε πρόσφατη συνέντευξή του ο υπουργός κ. Οικονόμου.
Στον σχεδιασμό της Κατεχάκη περιλαμβάνονται ακόμη έλεγχοι για τον περιορισμό της παράνομης στάθμευσης. Οι δράσεις της Τροχαίας επικεντρώνονται σε 7-8 σημεία του λεκανοπεδίου όπου παρατηρείται εντονότερα το φαινόμενο του διπλοπαρκαρίσματος. Στη διάρκεια του τελευταίου δεκαημέρου έχουν βεβαιωθεί αρκετές δεκάδες κλήσεις, με τα στελέχη του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη να σημειώνουν ότι ήδη παρατηρείται μικρή βελτίωση, καθώς και ότι η συγκεκριμένη δράση θα συνεχιστεί έως ότου εμπεδωθεί η παρουσία της Τροχαίας σε συγκεκριμένα σημεία του οδικού δικτύου. Τέλος, γίνεται προσπάθεια ενίσχυσης της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής με προσωπικό. Φιλοδοξία είναι σε βάθος ενός έτους να έχουν μετακινηθεί στην Τροχαία περί τους 50 αστυνομικούς από άλλες υπηρεσίες.
Τα ατυχήματα και οι καθυστερήσεις
Της Τάνιας Γεωργιοπούλου
Εκκληση προς τις ασφαλιστικές εταιρείες να σταματήσουν να συμβουλεύουν τους πελάτες τους να μη μετακινούν το αυτοκίνητό τους από το σημείο του ατυχήματος μέχρι να έρθει η αστυνομία απευθύνει ο Κίμωνας Λογοθέτης, σύμβουλος οδικής ασφαλείας της Περιφέρειας Αττικής.
«Οταν ένα αυτοκίνητο παραμείνει για μια ώρα στην αριστερή λωρίδα της λεωφόρου Κηφισού, λ.χ. για να καταγραφεί ακριβώς το χτύπημα στον προφυλακτήρα, τότε 2.000 αυτοκίνητα έχουν καθυστερήσει περισσότερο από 15 λεπτά. Ανάμεσά τους είναι και κάποιος που θα χάσει το αεροπλάνο ή πηγαίνει επειγόντως στο νοσοκομείο», τονίζει ο κ. Λογοθέτης. Τα μικροατυχήματα που έχουν ως συνέπεια υλικές ζημιές είναι πολύ συχνά στη λεωφόρου Κηφισού, καθώς λόγω των χαμηλών ταχυτήτων και των μεγάλων καθυστερήσεων οι οδηγοί κοιτούν συχνά το κινητό τους και το ένα αυτοκίνητο «πέφτει» πάνω στο άλλο. Λαμβάνοντας υπόψη ότι ο κυκλοφοριακός φόρτος της λεωφόρου Κηφισού είναι έτσι κι αλλιώς μεγάλος σε σχέση με τις αντοχές του δρόμου, τα μικροατυχήματα και οι παραβάσεις επιδεινώνουν την κατάσταση.
Πολύ καλύτερα κύλησε η κυκλοφορία χθες στη λεωφόρο Κηφισού λόγω της ισχυρής παρουσίας της Tροχαίας, σύμφωνα με τον Κίμωνα Λογοθέτη. «Η συνεχής παρουσία της σχεδόν μηδένισε τις παραβάσεις των οδηγών που μπαίνουν στη Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης για να πάνε γρηγορότερα». Η λεωφόρος Κηφισού δεν έχει λωρίδα έκτακτης ανάγκης καθ’ όλο το μήκος της, οπότε όποιος οδηγός τη χρησιμοποιεί παράνομα, λίγο πιο κάτω είναι υποχρεωμένος να επιστρέψει στην κεντρική ροή, προκαλώντας μεγαλύτερη ανάσχεση στην κυκλοφορία.
Ο κ. Λογοθέτης εκτιμά ότι τα δύο νέα γερανοφόρα οχήματα τα οποία θα διαθέσει το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για την απομάκρυνση των αυτοκινήτων από τη λεωφόρο σε περίπτωση ατυχημάτων, καθώς και οι δύο μοτοσικλέτες που θα μπορούν να προσεγγίσουν γρηγορότερα τα σημεία των συμβάντων θα βοηθήσουν πολύ στην αποσυμφόρηση της κίνησης στον Κηφισό.