Χωρίς μεταφορά έχουν μείνει χιλιάδες μαθητές

Χωρίς μεταφορά έχουν μείνει χιλιάδες μαθητές

Ακόμη δεν έχει εξασφαλιστεί η δωρεάν επιβίβαση στις συγκοινωνίες, ενώ εκατοντάδες διαγωνισμοί για ιδιοκτήτες μεταφορικών μέσων έχουν κηρυχθεί άγονοι

2' 44" χρόνος ανάγνωσης

Για μία ακόμη χρονιά επαναλαμβάνονται φέτος, και πάνω από ένα μήνα από την έναρξη του σχολικού έτους, τα προβλήματα στη μεταφορά των μαθητών στα σχολεία τους. Διαγωνισμοί για δρομολόγια κηρύσσονται άγονοι, με αποτέλεσμα να μην καλύπτονται οι μαθητές, ενώ ακόμη δεν έχει εξασφαλιστεί η δωρεάν μεταφορά των μαθητών με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, όπως συμβαίνει στην Αττική. Ανάλογα προβλήματα υπάρχουν στη Θεσσαλονίκη αλλά και σε μικρότερες περιφέρειες και ακριτικές περιοχές της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας, όπου τα πολύ λίγα παιδιά ενός χωριού αναγκάζονται ακόμη και να μετακομίσουν στην πόλη όπου βρίσκεται το σχολείο τους, καθώς δεν υπάρχει η δυνατότητα καθημερινής μεταφοράς τους από τους εργαζόμενους γονείς τους.

Ενδεικτικές είναι οι αναφορές της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Αττικής για το πρόβλημα. «Διανύουμε ήδη τον δεύτερο μήνα από την έναρξη του σχολικού έτους και χιλιάδες γονείς και μαθητές μουσικών, καλλιτεχνικών και προτύπων – πειραματικών σχολείων, που θεωρητικά δικαιούνται μεταφοράς, ταλαιπωρούνται καθημερινά. Γονείς αναγκάζονται να καλύπτουν τη μεταφορά των παιδιών με ίδια μέσα, να επιβαρύνονται και οικονομικά, σε συνθήκες μεγάλων ανατιμήσεων στις τιμές των καυσίμων. Μαθητές περιμένουν με τις ώρες το λεωφορείο και κατόπιν συνωστίζονται στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Ορισμένα παιδιά αναγκάζονται να περπατούν ακόμη και χιλιόμετρα για να φτάσουν στο σχολείο τους ενώ αρκετοί είναι και οι γονείς που πληρώνουν από την τσέπη τους για ταξί», αναφέρει η ομοσπονδία.

Για να δικαιούται μαθητής γυμνασίου ή λυκείου δωρεάν ειδικό μαθητικό δελτίο για τα μέσα μαζικής μεταφοράς θα πρέπει η απόσταση της κατοικίας του από το σχολείο να είναι μεγαλύτερη από τα 2,5 χιλιόμετρα για τα γυμνάσια και από τα 4 χιλιόμετρα για τα λύκεια.

Από την άλλη, μείζον είναι το ζήτημα της μεταφοράς εκατοντάδων παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (για παράδειγμα Ειδικό Σχολείο Ραφήνας – Νταού Πεντέλης, Ειδικό Σχολείο Νέας Μάκρης Παμμακαρίστου, Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο Κορωπίου, Ειδικό – ΠΙΚΠΑ Δημοτικό Σχολείο Βούλας, Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο Αχαρνών, Ειδικό Δημοτικό Καισαριανής, Ειδικό Γυμνάσιο – Λύκειο Ηλιούπολης κ.ά.) τα οποία δεν φθάνουν καθόλου στο σχολείο τους, καθώς δεκάδες δρομολόγια κηρύχθηκαν άγονα.

«Το υπάρχον σύστημα δημοσίων συμβάσεων και η παντελής έλλειψη υποδομών μεταφοράς από το ίδιο το κράτος, σε όλες του τις βαθμίδες (υπουργείο Εσωτερικών – περιφέρειες – δήμοι), έχουν μετατρέψει την ικανοποίηση του δικαιώματος της μεταφοράς των παιδιών στο σχολείο σε γρίφο, η επίλυση του οποίου είναι συνάρτηση του αν συμφέρει ή όχι την κάθε ιδιωτική επιχείρηση (ταξιδιωτικό γραφείο, ταξί κ.λπ.) να συμμετάσχει στην εκάστοτε διαγωνιστική διαδικασία και τελικά να αναλάβει ή όχι κάποιο δρομολόγιο», λέει η ομοσπονδία, τονίζοντας ότι εκατοντάδες διαγωνισμοί για δρομολόγια στην Αττική έχουν κηρυχθεί άγονοι. Και όχι μόνο αυτό, καθώς, όπως έχει συμβεί και προηγούμενες χρονιές, τίποτα δεν διασφαλίζει ότι με τη νέα πρόσκληση υποβολής οικονομικών προσφορών που έχει ανοίξει, θα υπάρξει ενδιαφέρον από ιδιοκτήτες μεταφορικών μέσων (λεωφορείων μικρών και μεγάλων, καθώς και ταξί) και δεν θα κηρυχθούν εκ νέου άγονα τα δρομολόγια.

Παράλληλα, όπως επισημαίνει η ομοσπονδία, ακόμη δεν έχει υπογραφεί η σύμβαση της Περιφέρειας Αττικής με τις ΣΤΑΣΥ για δωρεάν ειδικό δελτίο σε όσους μαθητές δικαιούνται μεταφοράς με μέσα μαζικής μεταφοράς.

Η ομοσπονδία ζητάει, μεταξύ άλλων, δημιουργία ενιαίου κρατικού φορέα για αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία με κατάλληλα διαμορφωμένα μέσα μετακίνησης, με μόνιμους εξειδικευμένους οδηγούς και συνοδηγούς και απευθείας κρατική χρηματοδότηση για όλα τα παιδιά, με προτεραιότητα εκείνων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT