ΣτΕ: Μερικώς δεκτή η προσφυγή για τον σταθμό μετρό «Ευαγγελισμός» – Τι σηματοδοτεί η απόφαση

ΣτΕ: Μερικώς δεκτή η προσφυγή για τον σταθμό μετρό «Ευαγγελισμός» – Τι σηματοδοτεί η απόφαση

Η απόφαση (2274/23) έρχεται να αυξήσει τα ήδη συσσωρευμένα προβλήματα στην κατασκευή της γραμμής 4, που για μια σειρά από λόγους ήδη μετρά σοβαρές καθυστερήσεις στο ξεκίνημά της

1' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μερικώς δεκτή έκανε το Συμβούλιο της Επικρατείας προσφυγή για την κατασκευή του σταθμού της γραμμής 4 του μετρό στον Ευαγγελισμό, που χωροθετείται στο πάρκο Ριζάρη. Η απόφαση δεν ακυρώνει τη χωροθέτηση του σταθμού ούτε την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου, ορίζει ωστόσο ότι πρέπει να γίνει διεξοδική μελέτη ώστε να περιοριστούν στο απολύτως απαραίτητο οι επιπτώσεις στο πάρκο.

Η απόφαση (2274/23) έρχεται να αυξήσει τα ήδη συσσωρευμένα προβλήματα στην κατασκευή της γραμμής 4, που για μια σειρά από λόγους ήδη μετρά σοβαρές καθυστερήσεις στο ξεκίνημά της. Στον σταθμό Ευαγγελισμού, το υπουργείο Περιβάλλοντος δεν έχει ακόμα προχωρήσει στην έγκριση της Τεχνικής Περιβαλλοντικής Μελέτης (ΤΕΠΕΜ), παρότι –όπως έχει επανειλημμένα γράψει η «Κ»– έχει κατατεθεί από τον περασμένο Απρίλιο.

Επομένως δεν ξεκίνησε η κατασκευή εργοταξίου στη θέση του σταθμού. Η ΤΕΠΕΜ για τον Ευαγγελισμό δεν έχει εγκριθεί όχι επειδή εκκρεμούσε η προσφυγή στο ΣτΕ, αλλά λόγω πολιτικών παρεμβάσεων, καθώς προσφυγές είχαν κατατεθεί και για τα Εξάρχεια, αλλά αυτό δεν εμπόδισε το ΥΠΕΝ στην έγκριση της αντίστοιχης ΤΕΠΕΜ για εκείνο τον σταθμό.

Το ΣτΕ λοιπόν έκρινε παράνομη την έλλειψη ΤΕΠΕΜ για τον σταθμό Ευαγγελισμού. Ορίζει δε ότι στη μελέτη αυτή θα πρέπει να γίνει «διεξοδική διερεύνηση της δυνατότητας να θιγούν όσο το δυνατόν λιγότερα άτομα φυτικών μονάδων, ενόψει, μάλιστα, των παραδοχών της μελέτης, τις οποίες ο σταθμός “Ευαγγελισμός” είναι αυτός με τον μεγαλύτερο αριθμό ατόμων φυτών που αναμένεται να θιγούν». Σημειώνει όμως ότι δεν μπορεί να θιγεί η περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου, άρα και να ακυρωθεί η κατασκευή του σταθμού στη συγκεκριμένη θέση ή να επιβληθεί η μετακίνησή του.

Αυτό που συνεπάγεται η απόφαση αυτή είναι ότι, πιθανότατα, η Ελληνικό Μετρό θα πρέπει να ανακαλέσει από το υπουργείο Περιβάλλοντος την κατατεθειμένη προς έγκριση ΤΕΠΕΜ (για να τη συμπληρώσει), εκτός και αν κρίνει ότι είναι τόσο πλήρης που ήδη καλύπτει τις απαιτήσεις. Πρέπει πάντως να θεωρείται βέβαιο ότι, όποια κι αν είναι η ποιότητα της ΤΕΠΕΜ, αυτή θα προσβληθεί ενώπιον του ΣτΕ μόλις εγκριθεί. 

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT