Καθολική είναι η χρήση του Ιντερνετ σε όλες τις ηλικίες, από τις πιο μικρές μέχρι και τις πιο μεγάλες, αφού πλέον η διείσδυση του Διαδικτύου δεν έχει ηλικιακούς περιορισμούς. Σύνδεση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, online shopping (ηλεκτρονικές αγορές), αναζήτηση πληροφοριών, συναλλαγές με το Δημόσιο, σύνδεση με το ebanking κ.ά. Ετσι περνάει τον χρόνο της σχεδόν καθημερινά μεγάλη μερίδα Ελλήνων, ενώ ένα εξίσου μεγάλο ποσοστό άνω του 40% χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο για να ψυχαγωγηθεί. Δηλαδή να ακούσει ή να κατεβάσει μουσική, βίντεο ή και ταινίες.
Σύμφωνα με έρευνα της Focus Bari, πλέον στο Ιντερνετ συνδέεται καθημερινά το 95% των Ελλήνων, ενώ από τα άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών, 8 στους 10 (83%) είναι ενεργοί χρήστες.
Φανατικοί του Ιντερνετ ωστόσο είναι και πολύ μικρές ηλικίες που αφιερώνουν τουλάχιστον 100 λεπτά την ημέρα για να περιηγηθούν στο Διαδίκτυο. Οπως αναφέρει και η έρευνα, 9 στα 10 παιδιά ηλικίας 5-12 ετών είναι χρήστες του Διαδικτύου, ενώ στα παιδιά ηλικίας άνω των 10 ετών, η χρήση του είναι σχεδόν καθολική (97%). Μάλιστα, ήδη από πολύ νωρίς, τα παιδιά φαίνεται πως δεν μπορούν να αποχωριστούν το smartphone, μέσω του οποίου συνδέονται στο Ιντερνετ για να αναζητήσουν κυρίως ψυχαγωγικό περιεχόμενο όπως video, μουσική κ.λπ. Το mobile internet αποτελεί μία καθημερινή πλέον συνήθεια όλων των Ελλήνων, με το 92% να το προτιμάει ενώ, την ίδια στιγμή, ένα εξίσου υψηλό ποσοστό της τάξεως του 88% περιηγείται μέσω του κινητού του στο Ιντερνετ σε καθημερινή βάση.
Και γιατί το χρησιμοποιούν; Για τα πάντα. Ενα μεγάλο ποσοστό μπαίνει στο Ιντερνετ για να συνδεθεί με τα social media (82%). Στις ηλικίες μάλιστα 13-44 ετών, η Focus Bari σημειώνει πως η χρήση είναι πλέον καθολική, αφού μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού διαθέτει ενεργούς λογαριασμούς σε Facebook, Instagram, Twitter, TikTok κ.λπ. Τουλάχιστον μία αγορά online έχουν πραγματοποιήσει σχεδόν 7 στους 10 το τελευταίο 6μηνο, με το ποσοστό να ανεβαίνει όταν πρόκειται για νέες ηλικίες, πιο εξοικειωμένες με τις ψηφιακές αγορές.
Ατομα που συμμετείχαν στην έρευνα, ηλικίας 25-34 ετών, δηλώνουν fan του ηλεκτρονικού εμπορίου, αφού σχεδόν 9 στους 10 έχουν πραγματοποιήσει μία ηλεκτρονική αγορά εντός του 6μήνου. Αντίθετα, μόλις το 37% των ατόμων μεγαλύτερη ηλικίας (65 ετών και άνω) έχει πραγματοποιήσει αγορές μέσω Διαδικτύου. Τέλος, όπως αναφέρει και η έρευνα, η τεχνητή νοημοσύνη έχει αρχίσει να εντάσσεται στην καθημερινότητα των Ελλήνων, αφού 1 στους 4 έχει ήδη λογαριασμό στο ChatGPT, τη δημοφιλή εφαρμογή που μπορεί να δημιουργήσει ολόκληρα συγγραφικά κείμενα υπακούοντας απλά σε ορισμένες γραπτές οδηγίες. Ωστόσο, το 25% των Ελλήνων δηλώνει πως δεν έχει ακούσει ποτέ τη συγκεκριμένη εφαρμογή, ενώ αντίστοιχο ποσοστό αναφέρει ότι αν και τη γνωρίζει, δεν τη χρησιμοποιεί.