Ο πρώτος κάθετος άξονας της Ιόνιας Οδού παραδίδεται το Σαββατοκύριακο σε κυκλοφορία. Ο αυτοκινητόδρομος Αμβρακίας- Ακτίου, συνολικού μήκους 49 χλμ θα συντομεύσει τη διαδρομή από Αθήνα προς Πρέβεζα και Λευκάδα κατά 13 χιλιόμετρα, ήτοι 45 λεπτά. Από τον άξονα είχαν ήδη παραδοθεί δύο τμήματα, ενώ το τελευταίο, μήκους 15 χλμ, εγκαινιάστηκε σήμερα από τον πρωθυπουργό.
«Είμαι σίγουρος ότι ο δρόμος αυτός θα αλλάξει την όψη όλης της Δυτικής Ελλάδας και θα εξυπηρετήσει τους κατοίκους της περιοχής, που θα μπορούν να κινούνται στο νέο δρόμο χωρίς διόδια και χωρίς να χρειάζεται κάθε φορά που μπαίνουν στο αυτοκίνητο να τρέμει το φυλλοκάρδι τους», ανέφερε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Στο θέμα της ασφάλειας το νέου άξονα εστίασε και ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας, σημειώνοντας ότι ο νέος δρόμος έχει πλάτος 17 μέτρων (σε σχέση με 6 μέτρα που έχει η παλαιά εθνική οδός) και διαχωριστική νησίδα (jersey).
Το νέο τμήμα περιλαμβάνει δύο υψηλές γέφυρες και εννέα κόμβους, ενώ κατασκευάστηκε από την εταιρεία ΜΕΤΚΑ με μια εργολαβία-σκούπα, που ανατέθηκε το 2020 (προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ). Η εργολαβία αυτή ήταν απαραίτητη καθώς το έργο ανατέθηκε «σαλαμοποιημένο» σε τέσσερα τμήματα το 2010 (με προθεσμία να παραδοθεί το 2013, δηλαδή πριν από 11 χρόνια), συνεχίστηκε ως έργο-γέφυρα από το Γ’ ΚΠΣ στο ΕΣΠΑ και πέρασε από πολλά κύματα και τεράστιες καθυστερήσεις, με ορατό τον κίνδυνο απώλειας της κοινοτικής χρηματοδότησης. Στο θέμα αναφέρθηκε και ο πρωθυπουργός, χαρακτηρίζοντας την υπόθεση «πονεμένη ιστορία». «Θυμάμαι αυτό το έργο από την εποχή που ήμουν νέος περιφερειακός σύμβουλος να μετατρέπεται σε γεφύρι της Άρτας και χιλιάδες ανθρώπους να ταλαιπωρούνται σε έναν κακό δρόμο», ανέφερε ο Νεκτάριος Φαρμάκης, περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας.
Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, στο έργο έχουν εφαρμοστεί οι πλέον σύγχρονες τεχνικές προδιαγραφές, καινοτόμες αλλά και ειδικές τεχνικές λύσεις. Ενδεικτικά αναφέρονται: η εφαρμογή της μεθόδου δονητικής αντικατάστασης, η χρήση φωτιστικών σωμάτων LED στον οδοφωτισμό του έργου για εξοικονόμηση ενέργειας, η χρήση τροποποιημένης ασφάλτου για τον περιορισμό των μελλοντικών αναγκών συντήρησης και η αντιστήριξη διανοιγμένων πρανών ορυγμάτων. Ο άξονας Αμβρακίας- Ακτίου έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας και 9 κόμβους.