Γονείς στην «αρένα» των Πρότυπων Σχολείων – Λάθη και προσφυγές στις εξετάσεις

Γονείς στην «αρένα» των Πρότυπων Σχολείων – Λάθη και προσφυγές στις εξετάσεις

Γονείς αμφισβητούν την αξιοπιστία των εξετάσεων για μία θέση στα Πρότυπα Γυμνάσια και σκοπεύουν να αναζητήσουν το δίκαιο των παιδιών στα δικαστήρια. Οπως παρουσιάζει η «Κ», σε τρεις ερωτήσεις της εξέτασης στη Γλώσσα Στ΄ Δημοτικού υπήρξαν αστοχίες, τις οποίες η επιτροπή διαπίστωσε και αναμένονται σήμερα οδηγίες για επαναβαθμολόγηση των γραπτών.

γονείς-στην-αρένα-των-πρότυπων-σχολ-563035126

Γονείς στα όρια νευρικής κρίσης! Πριν από κάποια χρόνια, οι Πανελλαδικές Εξετάσεις ήταν το γεγονός που ανέβαζε την αδρεναλίνη όχι μόνο στους γονείς αλλά και σε όλους τους στενούς συγγενείς. Ολοι αγωνιούσαν το παιδί να εξασφαλίσει μια θέση σε καλή πανεπιστημιακή σχολή. Γι’ αυτόν τον λόγο οι οικογένειες έδιναν και δίνουν «μια περιουσία» σε φροντιστήρια. Σήμερα, πλέον, το άγχος των γονέων έχει γενικευθεί και φθάνει στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Γονείς στέλνουν τα παιδιά τους από το δημοτικό στο φροντιστήριο και ξιφουλκούν κατά όποιου θεωρούν ότι αδικεί το παιδί τους. Χαρακτηριστικό είναι ότι γονείς έφθασαν να αμφισβητούν την αξιοπιστία των εξετάσεων για μια θέση στα Πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια και να σκοπεύουν να αναζητήσουν το… δίκιο του παιδιού τους στα δικαστήρια. Φυσικά, ο ανταγωνισμός για μία από τις περιζήτητες θέσεις στα Πρότυπα Σχολεία είναι μεγάλος, ωστόσο η παρεμβατικότητα των γονέων έχει ξεπεράσει το μέτρο. Από την άλλη, όπως παρουσιάζει η «Κ», το υπουργείο Παιδείας παραδέχθηκε τα λάθη που έγιναν στην εξέταση της Νεοελληνικής Γλώσσας Στ΄ Δημοτικού για την εισαγωγή στα Πρότυπα Γυμνάσια.

Ειδικότερα, χθες το υπουργείο έγινε δέκτης αντιδράσεων από γονείς υποψηφίων, οι οποίοι εξετάστηκαν το Σάββατο για μια εκ των συνολικά 1.794 θέσεων στα Πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια. Συνολικά έγιναν 9.454 αιτήσεις συμμετοχής στις εξετάσεις. Οι μαθητές εξετάστηκαν σε 25 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής στη Γλώσσα, βάσει ενός κειμένου που τους δίνεται, και σε 25 ερωτήσεις στα Μαθηματικά. Μετά την εξέταση του Σαββάτου, αρκετοί γονείς εστίασαν σε ερωτήσεις, για τις οποίες θεώρησαν ότι είτε ήταν εκτός του γνωστικού επιπέδου των παιδιών είτε ότι υπήρχε αστοχία στη διατύπωση ή την απάντηση. Ωστόσο, τα περισσότερα σχόλια αφορούσαν τρεις ερωτήσεις της Γλώσσας Στ΄ Δημοτικού. Συγκεκριμένα:

• Η πρώτη ήταν η ερώτηση 9, «Ποια από τις παρακάτω λέξεις δεν ανήκει στην ίδια οικογένεια με τη λέξη “εισαχθεί”; Α. Αγωγή, Β. Εισακτέος, Γ. Αγωνία, Δ. Αγέλη». Η επιτροπή των εξετάσεων έδωσε ως σωστή απάντηση το Γ, δηλαδή την «Αγωνία». Γεγονός που αμφισβήτησαν με οξύτητα γονείς, θέτοντας θέμα αξιοπιστίας των εξετάσεων και αναφέροντας ότι σκοπεύουν να προσφύγουν στα δικαστήρια για να δικαιωθεί το παιδί τους. Τελικά έγιναν δεκτές όλες οι απαντήσεις, αφού σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ» η επιτροπή εξετάσεων εκ παραδρομής συμπεριέλαβε στις απαντήσεις την Αγωνία, ενώ ήθελε να βάλει την Αγνοια.

• Στην ερώτηση 15, η επιτροπή εξετάσεων παραδέχεται ότι εκ παραδρομής συμπεριελήφθησαν, μεταξύ των τεσσάρων επιλογών, δύο σωστές επιλογές. Ως εκ τούτου θα γίνουν δεκτές και οι δύο, δηλαδή και η Α και η Δ. Στον αρχικό κατάλογο με τις σωστές απαντήσεις στις ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής είχε γίνει δεκτή μόνο η απάντηση Δ.

Στις ερωτήσεις 9, 15 και 23 υπήρξαν αστοχίες, τις οποίες η επιτροπή εξετάσεων διαπίστωσε. Αναμένονται σήμερα οδηγίες για επαναβαθμολόγηση των γραπτών.

• Στην ερώτηση 23, η επιτροπή εξετάσεων ανέφερε ότι οι επιλογές Β, Γ, Δ είναι λανθασμένες σύμφωνα με τους κανόνες της γραμματικής του δημοτικού. Η επιλογή Α δεν ισχύει σύμφωνα με τον κανόνα της γραμματικής του δημοτικού. Πληροφορίες της «Κ» αναφέρουν ότι η επιτροπή για να ορίσει τη σωστή απάντηση (που ήταν η Α) έλαβε υπόψη της τη γραμματική των αρχαίων ελληνικών και όχι αυτή που διδάσκονται οι μαθητές στο δημοτικό. Ως εκ τούτου, όπως παραδέχεται η επιτροπή εξετάσεων, δεν δόθηκε σωστή επιλογή και θα δοθούν οι μονάδες της ερώτησης σε όλους τους υποψηφίους, ανεξάρτητα από το τι απάντησαν.

Βέβαια, το άγχος των γονέων είναι μεν υπερβολικό, καθώς παρεμβαίνουν στα… πάντα, ενώ υποβάλλουν τα παιδιά στο άγχος του φροντιστηρίου από το δημοτικό. Ενδεικτικά, εννέα στους δέκα μαθητές δημοτικού που θέλουν να εισαχθούν σε κάποιο Πρότυπο Γυμνάσιο κάνουν φροντιστήριο προετοιμασίας. Μάλιστα, κάποιοι γονείς ξεκινούν τα φροντιστήρια στα παιδιά από τη Δ΄ Δημοτικού. Οπως ανέφερε στην «Κ» ο Γεώργιος Χατζητέγας, φυσικός και αντιπρόεδρος μεγάλης αλυσίδας φροντιστηρίων, το μηνιαίο κόστος για προετοιμασία σε φροντιστήρια για τα Πρότυπα κυμαίνεται περί τα 200 με 300 ευρώ, μαζί με τις προσομοιώσεις εξετάσεων που οργανώνονται. Το συνολικό κόστος εξαρτάται από τον χρόνο έναρξης της προετοιμασίας και την περιοδικότητα των μαθημάτων. Πάντως, καθώς οι περισσότεροι ξεκινούν από τις αρχές της Στ΄ Δημοτικού, ένα μέσο κόστος κυμαίνεται στα 2.000 ευρώ για το οκτάμηνο από τον Σεπτέμβριο έως τον Μάιο, μήνα των εξετάσεων. Τα ιδιαίτερα μαθήματα κοστίζουν 15-20 ευρώ την ώρα.

Αυξημένη ζήτηση

Πάντως, ο θεσμός των Πρότυπων Σχολείων αποδεικνύεται ιδιαίτερα επιτυχημένος, καθώς κάθε χρόνο η ζήτηση αυξάνεται. Το 2021 για τις 1.494 θέσεις στα Πρότυπα είχαν κατατεθεί 6.231 αιτήσεις, ενώ το 2023 ο αριθμός των αιτήσεων ήταν 9.276 για 1.696 θέσεις. Και οι λόγοι για την επιλογή του Προτύπου «δείχνουν» τα προβλήματα των δημόσιων σχολείων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT